کد خبر 418330
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز دوشنبه گفت پیشروی‌های داعش در شهر الرمادی تأسف‌بار است، اما سقوط شهرهای در جریان یک جنگ، غیرمعمول نیست.

به گزارش مشرق، ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز  دوشنبه به تحولات الرمادی عراق، که به تازگی بخش اعظم آن به تصرف گروه تروریستی داعش درآمده، واکنش نشان داد و گفت چنین امری در جریان یک جنگ طبیعی است.

وی در بیانیه‌ای که شب گذشته منتشر شد، با بیان اینکه پیشروی‌های داعش یک گام به عقب بوده، گفته است که هرچند وضعیت الرمادی «تأسف‌بار است، اما در جریان جنگ، غیرمعمول نیست.»

به نوشته خبرگزاری رویترز، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا که به زودی از این سمت بازنشسته می‌شود، ادامه داد: «حالا برای بازپس‌گیری شهر، به تلاش زیادی نیاز است.»

وی افزود: «ما از طریق حملات هوایی ایالات متحده، آموزش و تجهیز به حمایت از نیروهای امنیتی عراق ادامه می‌دهیم. کاهش تنش‌های فرقه‌ای و آمادگی برای بازسازی، همچنان جزو چالش‌های دولت عراق خواهد بود.»

گروه تروریستی داعش، در هفته‌های اخیر مناطق گسترده‌ای از شهر الرمادی مرکز استان الانبار را به تصرف خود درآورده است. الانبار تنها منطقه‌ای است که نیروهای آمریکایی در آن حضور زمینی دارند، به همین جهت بسیاری از تحلیلگران سقوط این منطقه را ضربه‌ای به ائتلاف موسوم به مبارزه با داعش که به رهبری آمریکا شکل گرفته، دانسته‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    نههههه تنهایی فکر کرده اینا رو گفته؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس