کد خبر 418327
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵

کاپیتان کهنه‌کار تیم فوتبال بارسلونا در صورت کسب یک جام دیگر با آبی‌واناری‌پوشان کاتالونیا به پرافتخارترین فوتبالیست اسپانیایی تاریخ تبدیل می‌شود.

به گزارش مشرق، ژاوی هرناندس یکشنبه‌شب برای هشتمین بار به‌همراه بارسلونا فاتح لالیگا شد و در مجموع برای بیست‌و‌سومین بار به‌همراه کاتالان‌ها جام برد تا از این حیث با خنتو، بازیکن پیشین رئال مادرید که میان تمام فوتبالیست‌های اسپانیایی تاریخ بیشترین عنوان قهرمانی را کسب کرده است، برابر شود.

این بدان معناست که ژاوی این فرصت را دارد تا با کمک به بارسلونا برای شکست سویا در دیدار فینال جام حذفی اسپانیا که 9 خرداد در ورزشگاه نیوکمپ برگزار می‌شود، به پرافتخارترین بازیکن فوتبال اسپانیا تبدیل شود. حتی اگر این هدف در جام حذفی اسپانیا محقق نشود، ژاوی می‌تواند در فینال لیگ قهرمانان اروپای فصل جاری که تیمش در آن باید به مصاف یوونتوس برود، به این هدف دست پیدا کند.

خنتو، یکی از مهره‌های کلیدی اکثر موفقیت‌های رئال مادرید در فاصله سال‌های 1953 تا 1971 بود که به‌همراه سفیدپوشان مادرید،‌ 12 بار در لالیگا، شش بار در جام باشگاه‌های اروپا، دو بار در جام حذفی و دو بار در جام بین‌قاره‌ای قهرمان شد.

ژاوی نیز چنین نقشی را برای بارسلونا ایفا کرده است و به‌همراه کاتالان‌ها سه بار در لیگ قهرمانان اروپا، دو بار در سوپرجام اروپا، دو بار در جام باشگاه‌های جهان،‌ هشت بار در لالیگا، دو بار در جام حذفی اسپانیا و شش بار در سوپرجام اسپانیا قهرمان شده است. او حالا می‌تواند رکورد 50ساله خنتو را برای کسب بیشترین تعداد جام میان بازیکنان اسپانیایی بشکند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس