کد خبر 417786
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹

محمدحسین لطیفی این روزها مشغول کارگردانی سریال تلویزیونی «تنهایی لیلا» است و شهاب عباسی هم پیش‌تولید مجموعه‌ای طنز به نام «دست به نقد» را آغاز کرده است. سریال تنهایی لیلا از شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود و دست به نقد برای نمایش از شبکه نسیم تولید می‌شود.

به گزارش مشرق، حامد عنقا فیلمنامه سریال تنهایی لیلا را نوشته و محمدرضا شفیعی تهیه‌کنندگی آن را به عهده دارد. داستان این سریال درباره متولی امامزاده‌ای به نام محمد است که در زلزله‌ای همه اعضای خانواده‌اش را از دست می‌دهد. عشق یک دختر او را در شرایط ویژه قرار می‌دهد و به شکلی ایمان او در محک امتحان قرار می‌گیرد.

عنقا درباره بازیگران سریال گفت: یکی از امتیازهای این سریال انتخاب بازیگران حرفه‌ای است. بهروز شعیبی که سال گذشته سریال پرده‌نشین را کارگردانی و در سریال طلا و مس هم نقش یک روحانی را بازی کرد در تنهایی لیلا نقش محمد را بازی می‌کند. اکبر زنجانپور نقش سیف‌الدین را بازی می‌کند که بزرگ محل و معتمد همه است. آفرین عبیسی نقش شریفه، همسر او را بازی می‌کند که یک زن مقتدر است. حسن پورشیرازی هم ایفاگر نقش حاج زرین است که کمی منفعت‌‌طلب است و همین ویژگی مسیر او را منحرف می‌کند، اما ذات بدی ندارد. نسرین مقانلو، نقش نسرین همسر حاج‌زرین را بازی می‌کند. نقش لیلا هم به مینا ساداتی سپرده شده است. او در چند فیلم سینمایی بازی کرده و با توجه به این‌که چهره معصومی دارد و تماشاگر تلویزیون هم کمتر با چهره او آشناست، انتخاب شد. برزو ارجمند هم در این سریال نقش لطیف را به عهده دارد که بچه محل محمد است و به قول معروف روی او تعصب دارد و تعادل قصه را حفظ می‌کند. سام قریبیان هم نقش شایان را بازی می‌کند که از اقوام لیلا است که به گفته عنقا این دو نقش هم تاثیر زیادی در قصه دارند.

این فیلمنامه‌نویس در پاسخ به این پرسش که شما تا چه میزان در انتخاب بازیگران نقش داشتید؟ توضیح داد: تهیه‌کنندگانی که با من کار کردند، با شناختی که از من دارند معمولا در انتخاب بازیگران با من مشورت می‌کنند. من هرروز سر صحنه می‌روم و هر جا که لازم باشد متن را بازنویسی می‌کنم و به کارگردان هم مشاوره می‌دهم.

وی با اشاره به این‌که نگارش فیلمنامه تنهایی لیلا را از بهمن ماه سال قبل آغاز کرده و همزمان با تصویربرداری نوشتن متن ادامه دارد، گفت: تا به امروز نگارش دو سوم از کار تمام شده و تا یک ماه دیگر نوشتن کل فیلمنامه به پایان می‌رسد. تولید این سریال از 20 فروردین ماه شروع شده و همه لوکیشن‌های سریال در لواسان است.

عنقا مجموعه تنهایی لیلا را یک ملودرام مذهبی دانست و افزود: من سال‌هاست که مشغول نگارش قصه‌های پر از تعلیق و جنایت هستم و آخرین کارم هم در تلویزیون سریال انقلاب زیبا بود که قصه‌ای پر از کشمکش و اتفاقات خشن داشت به همین دلیل دوست داشتم در کار جدیدم فضایی آرام و عاشقانه را تجربه کنم که روابط انسانی بر کار حاکم باشد. برای نوشتن قصه تنهایی لیلا از تجربیات سال‌ها فعالیتم در عرصه فیلمنامه‌نویسی استفاده کردم. شاید اگر دو سال قبل این فیلمنامه را می‌نوشتم، قصه مثل امروز که رضایتم را جلب کرده، نمی‌شد. ضمن این‌که محمدحسین لطیفی هم انرژی‌ زیادی برای کارگردانی این اثر گذاشته و می‌خواهد یک اثر خوب بسازد.

محمدحسین لطیفی ساخت سریال‌های کت جادویی، همسایه‌ها، سفر سبز، فرار بزرگ، وفا، صاحبدلان، دودکش و زمانی برای عاشقی را در کارنامه دارد.

دست به نقد در راه تولید

جدیدترین سریال شبکه نسیم با عنوان دست به نقد به‌تهیه‌کنندگی و کارگردانی شهاب عباسی بزودی در تهران کلید می‌خورد.

شهاب عباسی در این باره به جام‌جم گفت: ساختار این مجموعه مثل خنده‌بازار است با این تفاوت که موقعیت‌هایی که برای دست به نقد طراحی کرده‌ایم با خنده‌بازار فرق دارد. این مجموعه به سفارش شبکه نسیم در 90 قسمت 25 دقیقه‌ای بزودی کلید می‌خورد و پخش آن از تابستان شروع می‌شود. هر قسمت شامل پنج تا شش آیتم است. ما در این مجموعه به موضوعات اجتماعی می‌پردازیم، اما باید پذیرفت ساخت آیتم‌هایی که هم بار کمدی و هم با اهداف شبکه همخوانی داشته و هم از محتوای مناسب برخوردار باشد، کار دشواری است. ضمن اینکه باید نگران این هم باشیم تا طنز مجموعه به صنف یا کسی هم برنخورد. این روزها ساخت مجموعه طنز سخت شده است. اگر در طنز چیزی را نقد نکنیم، مسلماً کار به سمت لودگی پیش می‌رود. واقعاً از صمیم قلب آرزو می‌کنم زمینه انتقاد بیشتر فراهم شود تا بتوانیم مسائل را به نقد بکشیم و همه سعه صدر و ظرفیت بالای نقدپذیری داشته باشند.

سیاوش مفیدی، شهاب عباسی، فلامک جنیدی، وحید مهین دوست، مرتضی رستمی، حامد تهرانی، ابراهیم شفیعی، کیوان ملک‌مطیعی، میثم رستگاری، افشین قدیمی، منصور غنی‌جاهد، مهیار بریمانی، فرشته ترابی، مژگان رستمی، تورج وثوقی، یوسف صیادی و حسین رفیعی در مجموعه دست به نقد بازی می‌کنند.

حدود 70 درصد از دکور‌ها ساخته شده و فیلمنامه آن توسط عباسی و حمزه صالحی در دست نگارش است. کارخانه، کارمندان، ورزش و مردم، قند پهلو، دفتر قبرستان، خانه سالمندان و مرده‌شور خونه برخی از اسامی مجموعه دست به نقد است.

برخی از عوامل سازنده این مجموعه عبارتند از: کارگردان تلویزیونی جواد اصلانی، برنامه‌ریز بهرام ملکی، طراح چهره‌‌‌پردازی شهرام خلج، طراح و مجری دکور احمد رجبی، نورپرداز بهنام نساج، تصویربرداران حمید شریعتی، میثم مظلومی و هادی لشگری، صدابردار مجید هاشم‌پور، عکاس و پشت صحنه سهند تاکی، تدوینگر و جلوه‌های ویژه رایانه‌ای احسان فانیان، موسیقی حامد تهرانی و صداگذار پارسا عاشقان.

سروش صحت که مجموعه شمعدونی را در حال پخش از شبکه 3 دارد این روزها با ایمان صفایی مشغول نگارش سریال طنز تلویزیونی «لیسانسه‌ها» است. این سریال را رضا جودی تهیه می‌کند و طبق برنامه‌ریزی تا یک ماه دیگر تصویربرداری آن شروع می‌شود. داستان این سریال درباره سه جوان است که لیسانس دارند، اما بیکارند و برایشان ماجراهای مختلف پیش می‌آید.

جاده قدیم در نوبت پخش

محمودرضا تخشید، مدیر اداره کل نمایش سیما درباره پخش سریال جاده قدیم که بهرام بهرامیان آن را کارگردانی کرده است، گفت: این سریال آماده پخش است اما هنوز شبکه پخش آن مشخص نشده است.

سریال جاده قدیم، داستان روزهای آغاز زندگی مشترک نعمت و زینت است که پس از عروسی همراه با یک گاو که جهیزیه زینت و تنها دارایی آنهاست، به تهران می‌آیند. با گم شدن این گاو در بدو ورودشان به شهر، دردسرها آغاز می‌شود.

یکتا ناصر در نقش زینت، حمید آذرنگ در نقش نعمت همسر زینت و شهرام حقیقت دوست، نقش طینت (برادر زینت) را بازی می‌کنند.

فیلمنامه این سریال را امید سهرابی و امیررضا طلاچیان نوشته‌اند. حبیب دهقان نسب هم در کنار سه بازیگر اصلی این سریال یکی از نقش‌هایی را بازی می‌کند که در روند قصه موثر است. آنا نعمتی هم در جاده قدیم در نقش خودش یعنی یک بازیگر مقابل دوربین رفته است. حسین ملکی هم نقش پدر او را در این سریال به عهده دارد. صادق هاتفی و نادر فلاح هم در این سریال بازی کردند. یکی از ویژگی‌های سریال جاده‌قدیم، حضور بازیگران در نقش‌های متفاوت و با گریم‌های متنوع است. عبدالله اسکندری طراح گریم این سریال است. او با گریم‌های متنوع توانسته بازیگران را به نقش‌هایشان نزدیک کند.

برخی عوامل سازنده این سریال عبارتند از: مدیرتصویربرداری افشین احمدی، آهنگساز امیر توسلی، طراح صحنه سیامک احصایی، طراح لباس سحر شهامت، تدوین سینا گنجوی، صداگذار اسحاق خانزادی، مدیر تولید جعفر عروجی، صدابردار امیر حاتمی، مدیر برنامه‌ریزی سیدروزبه سجادی، دستیار اول کارگردان رضا کشاورز و عکاس مهدیه لطیفی.

منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • Ngh ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    شروع شد!!!!! سوء استفاده ها از حرفهای دیروز محمد در فیلم تنهایی لیلا شروع شد. این حجاب توست حجاب من که نیست.!!!!! یعنی امر به معروف ونهی از منکر در رابطه با حجاب یعنی فضولی در زندگی شخصی دیگران؟؟!؟؟!!!!!!؟
  • ضیا ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    واقعا متاسفم واسه سناریوی فیلم آخه کدوم دختری از قلب اروپا میات با یه مریض قلبی تو دهات عروسی میکنه ......کدوم دختر عاقلی این قصه ها چیه میدین به خورد مردم با چه هدفی .....واقعا جای تاسف داره
  • فريبا ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
    0 0
    خيلى خوبه ، دوست دارم داستانشه. خيلى متفاوته. و شايدم واسه ما كه روزبروز از معنويت فاصله ميگيريم. ميتونه جذاب باشه. در مورد وسوسه شدن محمد بايد بدونيم شيطان مثل دزد كه فقط بدنبال گنجينه هست شيطان هم فقط پيرامون افراد متقى پرسه ميزنه كه اونا رو وسوسه كنه. شيطان با افراد گمراه ديگه كارى نداره گمراه گمراهه ديگه. ضمناً عشق ليلا به محمد عشق به يك شخص نيست عشق به يك دنيا پاكى و قداسته ، عشق به يك ايده ئولوژيه.
  • فريبا ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
    0 0
    خيلى خوبه ، دوست دارم داستانشه. خيلى متفاوته. و شايدم واسه ما كه روزبروز از معنويت فاصله ميگيريم. ميتونه جذاب باشه. در مورد وسوسه شدن محمد بايد بدونيم شيطان مثل دزد كه فقط بدنبال گنجينه هست شيطان هم فقط پيرامون افراد متقى پرسه ميزنه كه اونا رو وسوسه كنه. شيطان با افراد گمراه ديگه كارى نداره گمراه گمراهه ديگه. ضمناً عشق ليلا به محمد عشق به يك شخص نيست عشق به يك دنيا پاكى و قداسته ، عشق به يك ايده ئولوژيه.
  • sana ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    واقعا چرت و ضعیفه درضمن چرا اینا یه جوون مذهبی و با خدا رو انقد نامنظم و ژولیده و آدمایی که اروپا رفتن رو منظم و شیک نشون دادن و همینطور محمد. اون شب که لیلا تو امامزاده خوابیده بود چرا همچین رفتاری از خودش نشون داد؟ یعنی جوونای ما انقدر ضعیف النفس هستن و یه چیز دیگه به نظر من عشقی که بین محمد و لیلاست خیلی مسخرس هرچیزی یه منطقی داره و عشق هم همینطور
  • حسینی ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    0 0
    سلام داسنانش زیاد غم انگیزه حداقل صبر میکردن محمد بچه شو ببینه بعد ازچند ماه بمیره اونقدر غم انگیزش کردین که ادم دلش نمیخواد نگاه کنه
  • ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    0 0
    آقای لطیفی در این سریال با مغز به زمین خورده خود زنی کرده
  • هانیه ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    1 0
    یه سناریوی تکراری
  • ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    0 0
    نمیدونم چرا با دیدن این سریال یاد سریالهایی سطحی کره‌ای ترکی میافتم تو هر قسمت یه مشت اتفاقات دور از ذهن وعجیب!!!
  • فاطیما ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    0 0
    من زیاد از فیلمش خوشم نيومد
  • مجيدكريمي ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    0 0
    سلام سريال تنهايي ليلا به نظرمن اتلاف وقت و هزينه و بي ارزش بود چون توهين به فهم انسان بود پدر ليلا از مصاعب دخترش بيخبر درعصرارتباطات روح سرگردان نادربزرگ بدون دليل و كمترين علت حماقتهاي اشكار در اين زمان و هزار انتقاد ديگر كه مجال ان نيست شخصيت محمد بي دليل منطقي از نظرمن ازدنيا رفت
  • جلال ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    باهات موافقم.
  • Ainaz ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
    0 0
    به نظرم باید لیلا زمینشو بدست می آوردو می فروخت و یه خونه و ماشین میخرید تا دیگه شوهرش از اتفاقات زیادی که اکثرش سر پول بود سکته نمیزد و تنها نمیشد فیلم دیگه قشنگی قبل رو ازدست داد محمد مرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس