کد خبر 426426
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹

سريال «جاده قديم» که اين شب‌ها از شبکه اول سيما در حال پخش است، باز‌سازي يکي از مشهور‌ترين سريال‌هاي امريکايي است!

به گزارش مشرق، سريال «جاده قديم» که اين شب‌ها از شبکه اول سيما در حال پخش است، باز‌سازي يکي از مشهور‌ترين سريال‌هاي امريکايي است!

سريال جاده قديم به کارگرداني بهرام بهراميان که با دو اثر توقيف شده «پريناز» و « آيينه شمعدون» از جمله چهره‌هاي حاشيه‌دار سينما به شمار مي‌رود، سريالي است که کاراکتر‌هاي اصلي آن با چهره‌هاي آفتاب سوخته و به اصطلاح عامه «دهاتي»، از لهجه خاصي براي صحبت كردن استفاده مي‌کنند که مخلوطي از چند گويش و لهجه شهرستان‌هاي مختلف است. ابداع اين نوع گويش براي بازيگران به طور عامدانه از سوي فيلمساز صورت گرفته تا با به حداقل رساندن حساسيت‌ها احتمال اينکه داستان اين کاراکتر‌ها به شخص يا اشخاصي بر بخورد، به حداقل برسد.

سازندگان «جاده قديم» که به سفارش شرکت پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي ساخته شده است براي جذاب‌تر شدن داستان انواع و اقسام فيلم‌ها و سريال‌هاي ايراني و خارجي را باز‌سازي كرده‌اند. يکي از کپي‌هايي که گويا صرفاً از سر تفنن انجام شده بازسازي سريال «برکينگ بد» است. اميررضا طلاچيان، يکي از نويسندگان اين سريال مي‌گويد: ما «برکينگ بد» را در چهار قسمت تعريف کرده‌ و با والتر وايت شوخي کرده‌ايم.

والتر شخصيت اصلي سريال امريکايي، استاد شيمي است که دچار سرطان ريه مي‌شود و تصميم مي‌گيرد با ايجاد يک لابراتوار توليد موادمخدر صنعتي، آينده فرزندان خود را تأمين کند. سازندگان «جاده قديم» تلاش داشته‌اند تا در جزئي‌ترين موارد بازيگر خود را به چهره والتر وايت نزديک کنند. اين کار شايد براي کساني که سريال‌هاي خارجي را دنبال مي‌کنند، جالب به نظر برسد، اما براي بينندگان عادي تلويزيون که ترجيح داده‌اند به جاي دنبال کردن سريال‌هاي خارجي، مجموعه‌هاي ايراني را نگاه کنند، چطور بايد اين کپي‌کاري تفسير و تبيين شود تا مثلاً درگيري استاد شيمي با دستيار بي‌دست و پايش بيننده را به ياد «برکينگ بد» بيندازد؟! شوخي با فيلم و سريال محبوب مشهور کار چندان عجيبي نيست، مجموعه کمدي «Scary Movie» براساس همين جنس از شوخي‌ها ساخته شده ولي در «جاده قديم» برخلاف ادعاي سازندگان، باز‌سازي «برکينگ بد» بار طنز چنداني را به همراه نداشته است.

منبع : روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پسر ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    6 0
    صدا سیما هم مثل خودوسازهاست!!!!!!!!!!!!!! بی کیفیت بی کیفیت
  • یه نفر ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    5 0
    دریغ از ذره ای خلاقیت...
  • مهراد ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    1 6
    خيلي هم با مزه شده
  • امیر US ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    0 3
    خیلیم سریال خوبی بود.جریان یک خانواده ساده دل که درگیر ماجراهایی میشن.برخلاف همه سریالا که یا در مورد طلاق و عشق و خیانت و... داستانش هم ارتباطی با برکینگ بد نداشت فقط چند قسمت این شخصیت وارد ماجراشون میشه.کسی هم برکینگ بد رو ندیده باشه مهم نیست چون تو سریال ماجرای خودش رو داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس