کد خبر 419016
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳

حالا با گذشت مدتی از اولین پخش سریال، این سریال به یک اتفاق تاریخی تبدیل شده است که می‌توان درباره آن برنامه‌های تاریخی ساخت؛ بنابراین برنامه‌های مختلفی با موضوع اینکه «سریال مورد نظر چگونه ساخته شد، در پشت صحنه چه خبر بود و هنگام بازی در این سریال چه حسی داشتید؟» ساخته شده و پخش می‌شود.

به گزارش مشرق، حکایت معروف از عبید زاکانی در رساله دلگشا: «از بزرگان عصر یکی با غلام خود گفت که از مال خود پاره‌ای گوشت بستان و از آن طعامی بساز تا بخورم و تو را آزاد کنم؛ غلام شاد شد، بریانی ساخت و پیش او آورد؛ خواجه بخورد و گوشت به غلام سپرد.

دیگر روز گفت: بدان گوشت نخود آبی مزعفر بساز تا بخورم و تو را آزاد کنم؛ غلام فرمان برد و بساخت و پیش آورد؛ خواجه خورد و گوشت به غلام سپرد؛ روز دیگر گوشت مضمحل شده بود و از کار افتاده، گفت: این پاره گوشت بفروش و پاره‌ای روغن بستان و از آن طعامی بساز تا بخورم و تو را آزاد کنم؛ گفت ای خواجه حسبه الله بگذار تا من به گردن خود همچنان غلام تو باشم؛ اگر هر آینه خیری در خاطر مبارک می‌گذرد به نیت خدا این گوشت پاره را آزاد کن!»

حالا حکایت سریال‌های تلویزیونی در مملکت ما هم چیزی است در همین مایه‌ها. اما وقتی پای «ساختمان پزشکان» در میان باشد، خواجه عمراً بی‌خیال آن نخواهد شد و رهایش نخواهد کرد. به مناسبت پخش ورژن جدیدی از خلاصه این سریال متن زیر را درباره سرنوشت سریالهای تلویزیون بخوانید:

مرحله اول: سریال ساخته و طبیعتاً پخش می‌شود.

(تبصره: اخیرا بعضی سریالها ساخته ولی پخش نمی‌شوند!)

مرحله اول ممیز یک: اگر سریال در شبکه تهران ساخته شده باشد به سایر شبکه‌های استانی داده شده و در آنجا نیز پخش می‌شود.

مرحله اول ممیز دو: بازیگران سریال در هنگام پخش آن با حضور در جنگ‌های مناسبتی و پاسخ به این سوال که قرمه سبزی را بیشتر دوست دارند یا قیمه بادمجان، در پر کردن آنتن صدا و سیما به شکلی دیگر سهیم می‌شوند.

مرحله دوم: سریال به یک مجموعه دی‌وی‌دی تبدیل شده و توسط شرکت سروش به فروش می‌رسد

مرحله سوم: سریال زیر نویس انگلیسی شده و در شبکه جام جم پخش می‌شود.

مرحله چهارم: سریال دوبله عربی شده و در شبکه آی فیلم پخش می‌شود.

مرحله پنجم: سریال در دو قسمت ۹۰ دقیقه‌ای خلاصه شده و به صورت فیلم سینمایی به مردم قالب می‌شود… ببخشید! پخش می‌شود!

مرحله پنجم ممیز یک: اگر سریال موضوعی دینی داشته باشد، هر سال در آن مناسبت هی پخش می‌شود، هی پخش می‌شود.

مرحله پنجم ممیز دو: چنین سریال‌هایی به شبکه قرآن داده می‌شوند تا آن شبکه هم علاوه بر سه تله فیلم، دو سریال و پنج انیمیشن تکراری، چیز دیگری هم در دست داشته باشد و بصورت مجزا اقدام به پخش آن کند.

مرحله پنجم ممیز سه: سریال اگر ربطی به پزشک و درمانگاه و آمپول و… داشته باشد، (مثل همین ساختمان پزشکان) از شبکه سلامت هم پخش می‌شود.

مرحله پنجم ممیز چهار: اگر در یکی از سکاتنسهای کل سریال یکی از بازیگران با لباس ورزشی باشند، کل سریال از شبکه ورزش هم پخش می‌شود!

مرحله ششم: از موسیقی و ترانه‌های خوانده شده در سریال و تصاویر آن کلیپی ساخته شده و بصورت میان‌برنامه در شبکه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مرحله هفتم: سریال به ۵۰۰ قسمت ۷ الی ۱۲ دقیقه‌ای تقسیم شده و در شبکه نسیم پخش می‌شود!

مرحله هشتم: سریال به صورت ۷۰ درصد خلاصه شده و در قسمتهایی ۲۵ دقیقه‌ای از شبکه نسیم پخش می‌شود.

مرحله نهم: سریال بصورت ۵۰ درصد خلاصه شده و در قسمتهایی ۱۸ دقیقه‌ای از شبکه نسیم پخش می‌شود!

مرحله نهم: حالا با گذشت مدتی از اولین پخش سریال، این سریال به یک اتفاق تاریخی تبدیل شده است که می‌توان درباره آن برنامه‌های تاریخی ساخت؛ بنابراین برنامه‌های مختلفی با موضوع اینکه «سریال مورد نظر چگونه ساخته شد، در پشت صحنه چه خبر بود و هنگام بازی در این سریال چه حسی داشتید؟» ساخته شده و پخش می‌شود.

مرحله دهم: با طی شدن این مراحل حالا دیگر حتماً به قدری از اولین پخش سریال زمان گذشته است که می‌توان آن را در شبکه نمایش بار دیگر نشان داد!

منبع: هفت راه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    1 0
    بخدا خسته شدیم اینقدر پایتخت رو پخش کردن. سریال به این قشنگی رو لوس کردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس