کد خبر 417508
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸

در پی ارجاع پرونده محمد مرسی و دیگر رهبران اخوان المسلمین به مفتی مصر جهت اعلام حکم نهایی، نیروهای امنیتی این کشور به حالت آماده‌باش درآمدند.

به گزارش مشرق، روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط نوشت: شعبان الشامی، رئیس دادگاه کیفری قاهره درخصوص حکم اعدام صادره علیه محمد مرسی، رئیس‌جمهوری برکنار شده مصر و دیگر رهبران اخوان‌المسلمین گفت که هیچ هراسی از واکنش متهمان یا طرفدارانشان ندارد و تنها با "عدالت" در مورد این افراد حکم می‌شود.

دادگاه مصر روز شنبه حکم اعدام محمد مرسی را در خصوص پرونده فرار از زندان "وادی نطرون" و جاسوسی در سال 2011 صادر کرد و پرونده محمد مرسی و 105 تن از رهبران اخوان‌المسلمین برای اعلام حکم نهایی به مفتی مصر ارجاع داده شد.

در همین حال، منابع دیپلمات مصری به شدت "مداخله آشکار" رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در حکم‌های قضایی مصر را محکوم کردند. اردوغان پیشتر در واکنش به این حکم‌های اعدام گفته بود که مصر به دوره مصر قدیم بازمی‌گردد. رئیس‌جمهوری ترکیه غرب را به «چشم‌پوشی» از عل مرسی توسط ارتش در ژوئیه سال 2013 متهم کرد.

منابع مصری در قاهره مخالفت کامل خود را با مداخله هر کشوری در امور دستگاه قضا مصر و بی‌احترامی به حکم‌های آن اعلام کردند.

در همین حال، سامی ابوزهری، سخنگوی حماس تصمیم دادگاه مصر مبنی بر متهم کردن گروهی از اعضای این جنبش و صدور حکم علیه آنها را محکوم کرد.

وی در بیانیه‌ای مطبوعاتی عنوان داشت: تصمیم دادگاه مصر تاسف‌آور است؛ چراکه مبتنی بر اطلاعات غلط است.

از سوی دیگر، منابع امنیتی در استان اسیوط در جنوب مصر اعلام کردند که بر اثر انفجار بمبی در اطراف مجتمع دادگاه‌های اسیوط و ساختمان دیوان این استان، یک افسر و یک سرباز زخمی شدند.

منابع عنوان داشتند که این دو پلیس به شدت زخمی شده و راهی بیمارستان شدند.

این انفجار پس از حمله‌ای صورت گرفت که در آن، افراد مسلح اتوبوس قاضیان را در العریش در سینای شمال هدف قرار دادند و در جریان آن سه قاضی کشته شدند.

شبکه المیادین نیز اعلام کرد: یک بمب دست‌ساز نیز مقابل دادگاه استیناف پورت سعید منفجر شد که تلفاتی نداشت.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس