کد خبر 417810
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا صدور حکم اعدام رئیس‌جمهور برکنار شده مصر و شماری از سران اخوان‌المسلمین را محکوم کرد و خواستار تجدید‌نظر دادگاه شد.

به گزارش مشرق، اتحادیه اروپا صدور حکم اعدام برای «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده مصر  و  100 نفر دیگر را محکوم کرد و محاکمه را نادرست دانست.

در این مورد «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «تصمیم دادگاه برای صدور حکم اعدام، پس از دادرسی‌های طولانی در مصر گرفته شد که بر مبنای قوانین این کشور و تحت قوانین جهانی نبود.»

موگرینی همچنین گفته است که مصر باید از برگزاری دادگاهی عادلانه و مستقل دفاع کند.اتحادیه اروپا خواستار تجدید‌نظر در این حکم است.

مسئولی سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: « این اتحادیه با حکم اعدام تحت هر شرایطی مخالف است و آن را ظالمانه و غیرانسانی می‌داند.»

دادگاه مصر روز شنبه محمد مرسی، سران جنبش اخوان المسلمین و بیش از 100 عضو دیگر این گروه را به دلیل فرار از زندان رژیم «حسنی مبارک» در جریان انقلاب سال 2012 ، به اعدام محکوم کرد. حکم مرسی برای تائید نهایی به مفتی ارشد مصر ارجاع شده است.

مرسی در سال 2013 با کودتای نظامیان به رهبری «عبدالفتاح السیسی» از قدرت کنار زده شد. السیسی که حالا رئیس‌جمهور مصر است، می‌گوید احکام دادگاه مستقل است و ارتباطی با وی ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    واااااااااااااااااااااااااااااااای وای خون به پا کردن! . . . . . شما ببخشید! زِر زیادی زدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس