کد خبر 417308
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱

با نزدیک شدن به فصل تابستان و ماه مبارک رمضان، قیمت مواد غذایی در مصر از چند روز پیش، افزایش قابل ملاحظه یافته و میلیون ها مصری فقیر را دچار مشکل کرده است.

به گزارش مشرق، عوامل مهمی از جمله افزایش هزینه حمل و نقل سبزیجات و مواد غذایی با توجه به بالا رفتن قیمت بنزین و گازوئیل، باعث شده است که کامیون داران به طور میانگین نرخ حمل و نقل را به میزان 50 درصد نسبت به قیمت واقعی آن افزایش دهند، از طرفی ، دولت نیز بر قیمت ها نظارت نمی کند و در خصوص وارد کردن بسیاری از مواد غذایی نیز مشکلاتی وجود دارد.

تصمیم بانک مرکزی مصر مبنی بر فروش 500 میلیون دلار در بازار اینتربانک با هدف پوشش همه درخواست های واردات مواد غذایی ارائه شده به این بانک برای ماه مبارک رمضان، جنجال زیادی را در میان کارشناسان اقتصاد درباره امکان اختصاص این مبلغ برای تامین نیازهای شهروندان به مواد غذایی و میزان موفقیت دولت در حل بحران واردات مواد غذایی پس از افزایش ذخیره ایجاد کرده است.

بانک مرکزی مصر در بیانیه ای اعلام کرده است که مبلغ 500 میلیون دلار را دربازار اینتربانک دلاری با هدف پوشش دادن خواسته های موجود دراین بانک ها برای حمایت از واردات مواد غذایی با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، قرار داده است.

در شرایطی که قمیت مواد غذایی درمصر رو به افزایش نهاده است، نگرانی شهروندان از این موضوع با توجه به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان و نبود مواد غذایی و کالاهای اساسی یا افزایش قیمت آنان ، بر این نگرانی افزوده است.

" شيرين الشواربی" استاد اقتصاد دانشگاه قاهره درگفتگو با شبکه ماهواره ای" سی بی سی" گفت به علت بالا بودن قیمت ها، 4 میلیون شهروند شب ها را بدون شام می خوابند و درنتیجه تعداد زیادی از خانواده های مصری با گرسنگی روبروهستند.

وی افزود که بالا بودن قیمت سیب زمینی و بامیه به علت نوسان قیمت ها در یک فصل خاص، طبیعی است اما فاجعه واقعی، ناشی از افزایش مستمر مواد غذایی و نبود ناظر برای کنترل قیمت ها است.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    0 0
    لعنت خداوند و انبیاء و ائمه اطهار بر سایت مشرق - که گرسنگان ایران را نمی بیند و مصر را می بیند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس