کد خبر 414893
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹

بیش از یک میلیون و ۳۰۰ نسخه قاچاق و غیرمجاز فیلم‌های سینمایی با حضور رییس سازمان سینمایی و رئیس پلیس پایتخت معدوم شد.

به گزارش مشرق، در مراسمی که ظهر یکشنبه 20 اردیبهشت در مرکز پلیس امنیت تهران بزرگ و با حضور جمعی از مسئولان سازمان سینمایی و پلیس پایتخت برگزار شد، بیش از یک میلیون و 300 نسخه قاچاق و غیر مجاز فیلم‌های سینمایی معدوم شد. این محصولات غیر مجاز با همکاری ستاد صیانت و مبارزه با تکثیر و عرضه غیرمجاز آثار سینمایی و سمعی و بصری و نیروی انتظامی در مرحله اول طرح امنیت محله محور جمع آوری شده بود و در همین راستا 80 تن نیز دستگیر شده‌اند.

در این مراسم، حجت الله ایوبی از نیروهای پلیس پایتخت تشکر کرد و این نوع حرکت‌ها را حمایت از سینمای ایران و سینماگران عنوان کرد.

وی افزود: این عملیات که در سال جدید با همکاری نیروی انتظامی و قوه قضائیه و ستاد صیانت انجام می‌شود آغاز یک همکاری خوب است و امیدواریم این پدیده شوم را در سال 94 از میان برداریم. علاوه بر این یکی از راه‌های از بین بردن فرهنگ جامعه رواج فیلم‌های قاچاق و مبتذل است و ما امیدواریم سال جدید سال آرامش خانواده‌ها و سالی امیدبخش باشد.

رئیس سازمان سینمایی تاکید کرد: جامعه هنری و فرهنگی از مبارزه با قاچاق محصولات فرهنگی احساس امنیت می‌کنند و این امنیت خاطر مرهون زحمات عزیزان پلیس است.

همچنین سردار حسین ساجدی‌نیا گفت: یکی از اولویت‌های اصلی پلیس در سال 94 برخورد با قاچاق محصولات فرهنگی و  تهیه و توزیع محصولات مخرب فرهنگی است. در این راستا طرح برخورد با افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند در دستور کار قرار گرفته است؛ در اجرای نخستین مرحله از این طرح یک میلیون و 300 هزار لوح فشرده قاچاق و غیرمجاز کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح 80 نفر دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: برخی از این افراد به صورت انفرادی و برخی دیگر نیز در قالب باند فعالیت می‌کردند که به عنوان مثال در یک مورد 300 هزار لوح فشرده از اعضای باند 4 نفره‌ای کشف و ضبط شد.

وی همچنین به آغاز فصل تابستان و اوقات فراغت نوجوانان و جوانان اشاره کرد و افزود: افرادی که به هر دلیل اقدام به تهیه و تکثیر لوح‌های فشرده غیرمجاز و مستهجن کرده و آن دسته از افرادی که محصولات تولیدات داخل کشور را به شکل غیرقانونی توزیع و کپی می‌کنند، باید بدانند اقدامشان سرقت و فعالیت مخرب فرهنگی محسوب شده و پلیس با آنان برخورد خواهد کرد.

در مراسم امحای محصولات قاچاق و غیر مجاز محمد حیدری، مدیرعامل موزه سینما و دبیر سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر، سید‌مصطفی ابطحی، دبیرکل ستاد صیانت و مبارزه با تکثیر و عرضه غیرمجاز آثار سینمایی و سمعی و بصری و محمدحسین فرح‌بخش از تهیه کنندگان سینما و سرپرست تیم عملیاتی ستاد صیانت نیز حضور داشتند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس