کد خبر 445276
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید براینکه تاکنون و در ادوار مختلف مدیریت ارشاد اراده جدی برای پیگیری مافیای شبکه نمایش خانگی وجود نداشته است، ادامه داد: اینکه رئیس سازمان سینمایی به تازگی از ساماندهی بخش نمایش خانگی سخن گفته است و قصد ورود به این حوزه را دارد خبر خوشایندی است که امید می‌رود اجرایی شود.

به گزارش مشرق، نصرالله پژمان‌فر با اشاره به مافیای ایجاد شده در حوزه شبکه نمایش خانگی و درآمد کلانی که از این راه به جیب دلال‎های و قاچاقچیان این عرصه می‌رود، گفت: اقتصاد سینما باید در فرآیند سینما مورد توجه قرار گیرد و بی‌توجهی به آن، آسیب‌های زیادی را به نوع فعالیت‌ها می‌زند؛ ولی متاسفانه مدیران سینما طی سال‌های طولانی که بعد از انقلاب پشت سر گذاشته‌ایم، نتوانستند نحوه تولید، اکران و پخش آثاررا مدیریت کنند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آنچه سبب شده تولیدکنندگان فیلم بهره اقتصادی کمتری از تولیدات‌شان ببرند و پای سودجویان تا این حد به عرصه باز شود، تنها در بی‌دقتی دستگاه‌های اجرای خلاصه می‌شود، افزود: ثابت شده می‌توان جلوی کالای قاچاق را در هرنوع آن گرفت و اگر چنین کاری در حوزه سینما صورت نگیرد، وزارت ارشاد باید پاسخگو باشد. 

وی با تاکید براینکه وزارت ارشاد  به‌عنوان دستگاه متولی سامان‌دهی نمایش خانگی معرفی شده، اما تاکنون اراده جدی برای پیگیری این موضوع  وجود نداشته است، ادامه داد: اظهارات رئیس سازمان سینمایی مبنی بر ساماندهی بخش نمایش خانگی و قصد او برای ورود به این حوزه، خبر خوشایندی است که امیدواریم اجرایی شود.

او گفت: دولت اگر درخواست‌هایی در زمینه رعایت حق کپی رایت و قانون‌های مرتبط با آن را دارد، درخواست خود را به صورت لایحه به مجلس ارائه دهد تا مجلس آن را برای به تصویب رسیدن با جدیت پیگیری کند.

وی براهمیت شبکه نمایش خانگی تاکید کرد و گفت: گردش مالی صنعت نمایش خانگی ایجاب می‌کند مدیران تمام تلاش خود را برای یافتن سررشته مافیای فرهنگی به کار گیرند تا معضل قاچاق محصولات فرهنگی حل شود. 
رئیس سازمان سینمایی از تصمیم جدی برای سامان‌دهی شبکه نمایش خانگی سخن گفته بود و سال 94 را سال شبکه نمایش خانگی نامید و تاکید داشت در این سال با قاچاق فیلم برخورد خواهد کرد، همچنین طبق آمار سالانه 500 میلیارد تومان به جیب سارقان و قاچاقچیان آثار سینمایی می‌رود.
منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    0 0
    خیلی فیلمای مزخرفتون قشنگه خخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس