سینما هر لحظه آبستن اتفاقاتی تازه می شود و مقصدش حالا دیگر فقط امیدواریم ناکجاآباد نباشد . از حالا به نظر می رسد معاونت سینمایی در وادی حریف طلبی افتاده است.

گروه فرهنگی مشرق - محمدرضا پارسا: این روزها قطار سینما در چنان ریل معوج و پرتناقضی در حال حرکت است که باید ریل سینمای شمقدری را روی چشم گذاشت.. سینما هر لحظه آبستن اتفاقاتی تازه می شود و مقصدش حالا دیگر فقط امیدواریم ناکجاآباد نباشد . حالا فقط می شود  تاسف خورد به حال سینمایی که زمزمه ها و پچ پچه هایش به سوزنبان های آن سوی دنیا هم رسیده است.
ایوبی و مدیرانش تا پیش از این بر تعامل و همدلی و همزبانی تاکید داشتند و اعلام کرده بودند که فیلم قصه ها و فیلم های دیگری از این دست که سیاه نمایی در آنها گل درشت و غلو شده است ویا مرتبط با جریانات فتنه به شمار می روند را اکران نخواهند کرد.

یک دیدار مهم

یک باره و درپی دیدار یک عضو خانه سینما با یکی از مدیران ارشد سازمان سینمایی همه چیز شکل دیگری به خود گرفت. ستاد بحران تشکیل شد و ایوبی بسان مدیری که برآشفته باشد ریل قطار سینما را عوض کرد . آن را از آرامش درآورد و راه دیگری برگزید. احتمالا با موافقت او بعضی تصمیمات گذشته لغو شد. فیلم قصه ها هم یکروز بعد از اعلام "عدم اکران " روی پرده رفت. طبیعی بود که با اکران فیلمی با مشخصات"قصه ها" اعتراض ها شروع شود . اما پاسخ به این اعتراضات هم درنوع خود جالب بود. اول یکی از نمایندگان مجلس که غالبا کاری به فرهنگ ندارد یکباره به عنوان مدافع فیلم"قصه ها" و رویه جدید سینما وارد میدان شد.


اکران


بعد هم  حسین نوش‌آبادی - معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی- با انتقاد از هجمه‌های وارده علیه فیلم "قصه‌ها"  اعلام کرد که: عده‌ای می‌خواهند این فیلم را سیاسی نشان دهند، در حالی که اصلا ماهیت سیاسی نداشته و حتی اگر داشته باشد نیز هنجارهای قانونی در آن رعایت شده است.

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: فیلم "قصه‌ها" بر اساس زمان‌بندی در سینماها اکران شده و نیازی نیست نسبت به فیلمی که به مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه می‌پردازد، نگران باشیم.

نوش آبادی :اعتراض نکنید.ما فصل الخطابیم

اکران

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم به خاطر نمایش فیلمی که مطابق سلیقه بعضی افراد نیست به اصول مدنی تعرض شود، خاطرنشان کرد: اصلاحات لازم روی فیلم "قصه‌ها" صورت گرفته و اینکه کسی بخواهد به آن از زاویه‌ای سیاسی نگاه کند درست نیست و نظر این وزارتخانه فصل الخطاب قانونی است.

حریف طلبی سازمان سینمایی

از سوی دیگر از حالا هم به نظر می رسد معاونت سینمایی در وادی حریف طلبی افتاده است. خبر می رسد که بعضی فیلم های حاشیه دار دیگر هم قرار است در آینده به همان سبک و سیاق قصه ها اکران شود.


انگار حالا دستور جدیدی صادر شده است:
بدون اعتنا به اعتراض طیف هنرمندان و منتقدان مذهبی  و ارزشی همه فیلم های پرحاشیه اکران می شوند. در جواب اعتراض آنها هم بی هیچ ترسی به این جماعت حمله می کنیم و حریف می خواهیم. حتی منتقدان را تهدید می کنیم. پشت بندش هم یکی دو مدیر  از این روحیه حمایت می کنند و ...تمام
با این روش دیگر هیچ فیلمی در کمد نخواهد ماند. حتی فیلم کارگردان هایی که می گویند: از مادر زاییده نشده کسی که فیلم های مارا اکران نکند.
به زودی درباره تهیه کننده پشت پرده اکران فیلم های مسئله دار و عامل تبدیل یک پردیس سینمایی  به پاتوق شبه روشنفکرها و یکی از مدیران دولتی که رد او در تایید اکران های مشکوک به چشم می خورد مطالبی را خواهیم نوشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سپیده دانافر ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    لعنت خدا بر آن کسانی که دنبال ترویج اباحه گری و ولنگاری و نهادینه کردن فحشا و منکرات در جامعه دینی اند
  • سپیده دانافر ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    نوددرصد فیلم های سینمای ایران اشمئزازآور و منحط کننده و مسخ کننده است
  • ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    پس تو نگاه نکنی ها خوب نیست برات. یه وقت خدایی نکرده دچار منحط و مسخ میشی ..... آفرین
  • محمد ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    این فیلما از اول روشون بحث نشه دویست هزار تماشاگرم ندارن مثله استراحت مطلق حضرات روشن فکر خودشونم فهمیدن تموم شدن
  • مرد بزرگ ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    سازمان سینمایی؟؟؟ خخخخخخ
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    سینمای ایران سالهاست به دست انگلستان و انگلهایش افتاده و فرهنگ ایرانی را تغییر داده است... متاسفم
  • ساسانی ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    ایران که فیلمهای ناجور میسازند و به خورد خلق الله میدهند هالیود هم که بدتر و بقیه هم بدتر خوب کجا بریم
  • ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    مشرق ارتفاعت رو کم کن.... میزننت نابودت میکنند ها
  • ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    من میدونم اگر توافق بشه ایران مرکز... میشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس