سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از کارهای بسیار اساسی در حوزه دیپلماسی فرهنگی را « ترویج زبان و خط فارسی » عنوان کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، حسین نوش آبادی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت وگو با خبرنگار بنیاد سعدی، اظهار کرد: گسترش زبان فارسی یکی از سیاست های کلی نظام است و مقام معظم رهبری نیز بارها تاکید فرمودند که باید از همه ابزارها و امکانات لازم برای گسترش زبان و خط استفاده کنیم.

نوش آبادی خاطر نشان کرد: برخی بر این باورند که ما فقط به دنبال گسترش زبان فارسی هستیم، اما دیدگاه مقام معظم رهبری این است که در کنار گسترش زبان، باید خط و ادبیات فارسی هم گسترش پیدا کند.

معاون وزیر ارشاد با بیان اینکه متاسفانه برخی کشورهای همسایه فارسی زبان، رسم الخطشان فارسی نیست، گفت: این یک نقص است بنابراین باید در کنار توسعه زبان فارسی، خط فارسی نیز آموزش داده شود چراکه این یک سیاست تعریف شده و ابلاغ شده در دیپلماسی فرهنگی ماست.

وی خاطر نشان کرد: در بسیاری از کشورهای جهان کرسی زبان فارسی دایر است و بسیاری از دانشگاه ها اعلام کرده اند که می خواهند زبان فارسی تدریس کنند و حتی درخواست استاد زبان فارسی کرده اند.

وی با اشاره به دورانی که سفیر ایران در عمان بود، گفت: به دلیل استقبال زیاد از یادگیری زبان فارسی، مرکز زبان فارسی را در مسقط تاسیس کردیم و در دانشگاه سلطان قابوس نیز کرسی زبان فارسی راه اندازی شد.

وی با اشاره به انتقال شورای گسترش زبان فارسی از وزارت ارشاد به بنیاد سعدی، گفت: این ادغام ها برای گسترش زبان فارسی بسیار مبارک است و  حمایت­های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از بنیاد سعدی همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس