کد خبر 414329
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰

کتاب «فرشته نجات» به عنوان اولین کتاب مجهز به تکنولوژی «واقعیت افزوده» در کشور از سوی نشر فاتحان در نمایشگاه کتاب عرضه شد.

به گزارش مشرق، اولین کتاب مجهز به تکنولوژی واقعیت افزوده از سوی نشر فاتحان راهی بازار کتاب شد. کتاب «فرشته نجات» روایتی مستند از زندگی بهیار شهید فوزیه شیردل به قلم عبدالرضا سالمی‌نژاد کتابی است که این قابلیت روی آن نصب شده و در نمایشگاه کتاب به مخاطبان عرضه می‌شود.

این کتاب که اولین کتاب مجهز به تکنولوژی واقعیت افزوده در کشور است، برای اولین بار منتشر شده است. این کتاب با این قابلیت بخش‌هایی از خاطرات داخل کتاب را با استفاده از نرم‌افزار واقعیت افزوده آن را به صورت تصویری برای خوانندگان کتاب نمایش می‌دهد.

کتاب مجهز به تکنولوژی «واقعیت افزوده» هم آمد

تصویر صفحه کتاب در حال پخش خاطره از زبان راوی به وسیله نرم‌افزار واقعیت افزوده

 

«فرشته نجات» روایت دختر 20 ساله‌ای است که در 17 سالگی مهمترین تصمیم زندگی خود را با عضویت در جمعیت شیروخورشید سرخ گرفت. «فرشته نجات» دو روایت ساده از زندگی پر شکوه و پر از ایثار است که می‌خواهد در روایت اول عشق به خانواده و همنوع را نشان دهد و در روایت دوم، عشق و از جان‌گذشتگی و ایثار را برای میهن اسلامی‌اش.

این کتاب اگرچه به نام فوزیه است، اما قرار گرفتن او در نقطه کانونی، یکی از سخت‌ترین گردنه‌های عبور انقلاب اسلامی و در متن خطرهایی که پاوه را تهدید به تجزیه از کشور می‌کرد، لاجرم مسیر نوشتن درباره او را از میان حوادث کانونی و پیرامونی رقم می‌زند.

فوزیه شیردل دختر 20 ساله کرمانشاهی که معبد خود را در عشق به خانواده و آرمان‌هایش یافته بود در سال 1358 در غائله پاوه به شهادت رسید و 35 سال بعد در سال 1393 به عنوان شهید شاخص زن انتخاب شد تا برای دختران روزگار خود الگویی قابل تعمیم باشد.

کتاب مجهز به تکنولوژی «واقعیت افزوده» هم آمد

تصویر صفحه معمولی کتاب «فرشته نجات»

کتاب «فرشته نجات» از سوی انتشارات فاتحان در 3 هزار نسخه و با قیمت 17 هزار تومان در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در غرفه این انتشارات واقع در شبستان اصلی راهروی 16 غرفه 25 به مخاطبان عرضه می‌شود.

بر اساس این گزارش، «واقعیت افزوده» (به انگلیسی: Augmented Reality) یک نمای فیزیکی زنده، مستقیم یا غیرمستقیم (و معمولاً در تعامل با کاربر) است، که عناصری را پیرامون دنیای واقعی افراد اضافه می‌کند. این عناصر بر اساس تولیدات کامپیوتری که از طریق دریافت و پردازش اطلاعات کاربر توسط سنسورهای ورودی مانند صدا، ویدئو، تصاویر گرافیکی یا داده‌های GPS است، ایجاد می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس