کد خبر 414106
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲

در حالی که بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، روزهای نخست خود را می‌گذراند اما شاهد تخلفات گسترده‌ برخی ناشران داخلی و خارجی است.

به گزارش مشرق، در دو روز ابتدایی برگزاری این نمایشگاه، تخلفاتی رخ داده است؛ ارائه کتاب‌های مروج انديشه هاي تكفيري در بين ناشران اهل سنت یکی از این تخلفات است.

عرضه كتابي با عنوان جعلی خليج فارس در غرفه  «الدار العربيه للموسوعات» و همچنین فروش كتاب‌هايي با موضوع معرفي پادشاهان و شاهزادگان آل سعود از دیگر مواردی هستند که در بخش بین الملل نمایشگاه کتاب دیده شده است.

همچنین غرفه ايران و استراليا واقع در بخش بين‌الملل نمایشگاه کتاب نیز اقدام به ارائه فرم‌هايي مبني بر جذب دانشجو در مقاطع تحصيلي گوناگون و اقامت در كشور استراليا، نيوزيلند، آمريكا، كانادا، انگلستان و مالزي مي‌نمايد که یک تخلف محرز محسوب می‌شود.

انتشارات «ف...» با انتشار كتابی اقدام به چاپ عكس «ص.ش» (سرکرده تشیع انگلیسی و مقیم لندن) در كنار بزرگان فقه و عرفان اسلامي نموده است!

انجمن دوستي ايران - آرژانتين نیز با ارائه چندين بروشور اقدام به جذب گردشگران ايراني به كشورهاي آرژانتين و برزيل نموده كه یک سوءاستفاده تجاری از محل نمایشگاه کتاب است.
در حالي كه توزيع كتاب «م...» نوشته «ش الف» در نمايشگاه ممنوع بوده است، اين كتاب هم اكنون در غرفه نشر «ر...» در حال فروش است. نويسنده در اين كتاب به ترويج عشق‌هاي مثلثي و قبح‌زدايي از فرزند نامشروع مي‌پردازد.

انتشار کتاب‌های شبكه هتاكين هم از دیگر حوادث این دوره از نمايشگاه كتاب تهران است. توزيع دو كتاب نوشته «م م» توسط نشر «ن...» ازجمله این موارد است. نویسنده در اين دو كتاب، اشعاري با مضمون «روابط جنسي»، «توهين به مقدسات»، «همجنس بازي»، «توهين به انقلاب اسلامي»، «تمسخر نيروهاي امنيتي» و «سياه نمايي عليه نظام» با استفاده از الفاظ ركيك و غيراخلاقي سروده است. «م م» سال گذشته به اتهام تبليغ عليه نظام و توهين به مقدسات از طريق ارتباط با شاهين نجفي(خواننده هتاك به ساحت اهل بيت(ع)) بازداشت شده بود.

توزيع كتاب «گ...» نوشته «ع ع» توسط نشر «ب...» مورد دیگری از انتشار کتاب‌های شبکه هتاکین در بیست و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب تهران است. در اين كتاب اشعاري با درون‌مايه «روابط جنسي»، «تخريب ارزش‌های دفاع مقدس» و «توهين به ساحت رزمندگان اسلام» با استفاده از شنيع‌ترين الفاظ مشاهده مي شود. «ع ع» از جمله شاعران دين‌ستيز و مبتذل‌سرا است كه در لندن ساكن است و برخي از اشعارش به دليل وجود الفاظ ركيك و شنيع تنها در فضاي مجازي منتشر مي‌شود. آثار وی تا پيش از دولت يازدهم به دليل ابتذال فراوان موفق به دريافت مجوز نشر نمي‌شدند، اما وزارت ارشاد دولت کنونی مجوز برخی از آثار وی را صادر کرد!

همچنین توزيع كتاب دیگری نوشته «ع‌الف‌ي» توسط نشر «ن...» نمونه دیگری از آثار هتاکانه این دوره از نمایشگاه کتاب تهران است. اين كتاب داراي اشعاري با مضمون «ابتذال»، «پوچ‌گرايي» و... است. نویسنده این کتاب، از شاعران ضد دين بوده كه در سال‌هاي گذشته كتاب «ج...» وي به دليل ابتذال فراوان لغو مجوز شده بود.


منبع: روزنامه کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    با این خبر دادنتون : الف .... ب.... ف.... .....
  • ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    سلام به هه دست اندرکاران سایت م.ن اینجانب پ.م از شما تقاضا دارم اسامی کتاب هایی که توضیح دادید در نمایشگاه ک.ت عرضه شده است بیان فرمایید در پاراگراف دوم نوشتید عنوان جعلی خلیج فارس!!! کتاب معرفی پادشاهان و شاهزادگان آل سعود که به نظرم بد نیست و خوندنش برای من شیعه لازمه که اینارو بشناسم آقای ص.ش هم که فکر کنم مقیم انگلیس نیست که نوشتید مقیم لندن، برادر بی تربیتش م.ص تو انگلیسه درباره مطلب بعدی عشق های مثلثی که طبیعی شده الان باید به فکر عشق های شش ضلعی به بالا باشیم از شما تقاضا دارم به جای حرف اول حداقل دو حرف اول رو بگید بعضی هاش آسونه شما ف بگی ما رفتیم فرحزاد ولی بعضیاش رو خودتون هم تا حالا نشنیدید ، خوب اونارو دو حرفشون رو بذارید یا حداقل بگید چند حرفیه و یا می تونید یه جدول طراحی کنید که با حل مثلا ستون عمودی یه حرف از افقی معلوم شه اجرکم عندالله جمیعا
  • ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    اینجاست که میگن پسر کو ندارد نشان از پدر
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    شما ها که اینقدر سنگ فرهنگ و جامعه رو به سینه میزنید چرا به یه انسان فاسد و مارکسیست و دیوانه مثل اح. م که فقط با کپی پیست و ترجمه از متون خارجی دزدی علمی ادبی میکنه و از هر مقاله و کتابی چند پاراگراف میدزده و سر هم میکنه و بعد ترجمه فارسیش رو بنام خودش چاپ میکنه اجازه میدید که هیچ وزارت علوم باهاش قراداد میبنده که کتابهای متون جامعه شناسی در دانشگاه رو تدوین کنه! کسی که آشکارا به مقدسات توهین میکنه و خدارو انکار میکنه و به روابط ضربدری و.... زن ومرد اعتقاد داره! اینه اون بازنویسی دروس اجتماعی دانشگته ها؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس