کد خبر 414429
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰

بر اساس تازه‌ترین رای هیأت رسیدگی به تخلفات ناشران بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی تهران، 29 ناشر به تعطیلی یک‌روزه غرفه‌شان محکوم شدند.

به گزارش مشرق، همایون امیرزاده رییس هیات رسیدگی به تخلفات ناشران در نشستی که روز شنبه (19 اردیبهشت) و در چهارمین روز برپایی نمایشگاه کتاب برگزار شد گفت: در بررسی ناظران نمایشگاه کتاب متوجه شدیم تعدادی از غرفه‌داران بیش از 80 درصد از آثاری که در نمایشگاه ارائه داده‌اند مربوط به خودشان نیست و این آثار از سوی ناشران دیگری به چاپ رسیده است، اما این غرفه‌داران این آثار را عرضه می‌کنند.

او در ادامه گفت: این موضوع باعث سردرگمی مخاطبان در انتخاب آثار می‌شود و تکرار عناوین در همه غرفه‌ها ملال‌آور خواهد بود. این موضوع از نظر رعایت حقوق صنفی اشکال دارد. بر این اساس امروز هیأت رسیدگی به تخلفات ناشران تصمیم گرفت 29 غرفه را تعطیل کند.

امیرزاده افزود:‌ این محکومیت یک‌روزه است و این تعداد از ناشران از ورود به نمایشگاه محروم خواهند شد. ادامه کار این ناشران در روزهای آتی نمایشگاه منوط به این است که آثار سایر ناشران را از غرفه‌های‌شان جمع‌آوری کنند.

رییس هیات رسیدگی به تخلفات ناشران افزود: در صورت ادامه این روند از سوی این ناشران هیأت رسیدگی به تخلفات ناشران تصمیم جدیدی در قبال آنان خواهد گرفت.

او همچنین اظهار کرد: از مجموع این 29 ناشر، 26 ناشر در بخش عمومی و 3 ناشر در بخش دانشگاهی بوده‌اند.

امیرزاده گفت: تصمیم بر تعطیلی 29 غرفه در پاسخ به در خواست کمیته ناشران بوده است.

او افزود: بر اساس تبصره‌ای که وجود دارد ناشران تنها می‌توانند با مجوز و رضایت ناشر اصلی کتاب تنها پنج اثر از دیگر ناشران را در دیگر غرفه‌های‌شان عرضه کنند.

او همچنین در پاسخ به سوالی درباره عرضه افست برخی از کتاب‌های دانشگاهی در بخش دانشگاهی نمایشگاه کتاب اظهار کرد: ملاک هیأت در تصمیم‌گیری‌ها گزارش‌های مستند و روشنی است که از سوی ناظران و بازرسان و همچنین خود تشکل‌ها ارائه می‌شود. تمام تصمیماتی که اخذ شده نشات‌گرفته از این گزارش‌هاست اما ما تا به حال از سوی انجمن ناشران دانشگاهی گزارشی بر این مبنا نداشته‌ایم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس