کد خبر 414239
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸

مدیر کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه کتاب از نصب اپلیکیشن نمایشگاه روی موبایل های ۳۰ هزار نفر از بازدیدکنندگان خبر داد و گفت: از این اطلاعات هیچ گونه استفاده ای برای ارسال پیام های تبلیغاتی نخواهد شد.

به گزارش مشرق، محمد حسین متولی مدیر کمیته اطلاع رسانی بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با بیان اینکه تاکنون ۳۰ هزار نفر از بازدیدکنندگان این نمایشگاه اپلیکیشن اطلاع رسان نمایشگاه را تهیه و روی موبایل های خود نصب کرده اند، گفت: خوشبختانه هیچ مشکلی از نظر فنی برای نصب نرم افزار اطلاع رسان نمایشگاه کتاب روی سیستم های عامل IOS وجود نداشته است.

متولی با اشاره به ویژگی های اپلیکیشن اطلاع رسان نمایشگاه کتاب گفت: امسال از طراحی FLAT برای نصب این نرم افزار استفاده شد که آن را به یک سیستم کاربردی و اصطلاحا FRIENDLY تبدیل کرده است.  امسال حجم اپلیکیشن نمایشگاه نسبت به سال قبل ۲۰ مگابایت کمتر شده است؛ در سال گذشته حجم اپلیکیشن نمایشگاه ۴۰ مگابایت بوده که در سال جاری به ۲۰ مگابایت کاهش پیدا کرده است.

به گفته وی، امکان جستجوی سه گانه در این نرم افزار وجود دارد و مراجعه کنندگان می توانند هم از طریق نام ناشر و هم از طریق نام نویسنده یا مولف اثر و هم از طریق عنوان کتاب، کار جستجو را انجام دهند، ضمن اینکه سیستم جستجوی این اپلیکشن یکپارچه است و در هر قسمتی از نمایشگاه تمامی امکانات طراحی شده برای استفاده از نرم افزار، قابل استفاده است.

متولی در پاسخ به این سئوال که علت اخذ برخی اطلاعات شخصی مراجعه کنندگان از جمله شماره همراه و پست الکترونیک آنها برای نصب اپلیکیشن اطلاع رسان نمایشگاه چیست؟ گفت: این اطلاعات البته کاملا داوطلبانه از مراجعه کنندگان گرفته می شود و اصراری به مطالبه آنها وجود ندارد. ضمن اینکه بنیان طراحی این اپلیکیشن مشتری مداری است و این اطلاعات صرفا برای انجام کارهایی مانند نظرسنجی در رابطه با نمایشگاه کتاب و همچنین اطلاع رسانی در خصوص نمایشگاه آینده از کاربران گرفته می شود.

مدیر کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه تاکید کرد و اطمینان داد که هیچ گونه استفاده تبلیغاتی از اطلاعات شخصی مراجعه کنندگانی که اپلیکیشن نمایشگاه روی تلفن همراه آنها نصب می شود، صورت نخواهد گرفت و هیچ گونه پیامک تبلیغاتی و مواردی از این دست به تلفن همراه یا پست الکترونیکی آنها ارسال نخواهد شد.

وی همچنین درباره علت انحصاری بودن اپلیکیشن اطلاع رسان نمایشگاه در اختیار تنها یک شرکت و جلوگیری از فعالیت هر نوع نرم افزار اطلاع رسان دیگر مربوط به نمایشگاه در دوره بیشت و هشتم آن گفت: همان طور که گفتم ما این کنترل را صرفا برای جذب مشتری ها و ارائه اطلاعات صحیح و رسمی درباره نمایشگاه کتاب انجام می دهیم.

مدیر کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه در عین حال با اذعان به اینکه امکان استفاده از نقشه سه بعدی نمایشگاه کتاب که در سامانه مربوطه طراحی شده است، وجود ندارد گفت: متاسفانه هنوز اطلاعات برخی از بخش های نمایشگاه روی سیستم عامل ما نیامده است و این مسئله هم به این دلیل است که تعدادی از تشکل ها اطلاعات مربوطه را در اختیار ما قرار نداده اند. ضمن اینکه امسال هم به مانند سالهای قبل ما شاهد تغییراتی فیزیکی روزانه در بخش های مختلف نمایشگاه بوده ایم ولی فکر می کنم تا دو روز دیگر امکان استفاده از نقشه جغرافیایی نمایشگاه روی سامانه های ارتباطی فراهم شود.

متولی همچنین از هماهنگی کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه کتاب با کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه قوه قضائیه برای برخورد با هر گونه شبکه ارتباطی اطلاع رسان درباره نمایشگاه کتاب به جز اپلیکیشن رسمی اعلام شده از طرف این کمیته، خبر داد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس