تنها یک روز پس از تصویب طرح سنا برای نظارت بر توافق هسته‌ای احتمالی، 150 نماینده دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا با امضای نامه ای به رئیس جمهور این کشور حمایت خود را از تیم مذاکره کننده هسته ای آمریکا و ادامه مذاکره با ایران اعلام کردند.

به گزارش مشرق، یکصد و پنجاه نماینده دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا با امضای نامه ای به رئیس جمهور این کشور حمایت خود را از تیم مذاکره کننده هسته ای آمریکا و ادامه مذاکره با ایران اعلام کردند.

در متن نامه این نمایندگان خطاب به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا آمده است:

در حالیکه مذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران ادامه دارد، ما مصرانه از شما می خواهیم که در این مسیر بمانید و کار درباره ی چارچوب توافقنامه ی سیاسی را ادامه دهید و همچنان به سمت دستیابی به یک توافقنامه ی قوی و قابل راستی آزمایی بین کشورهای پنج بعلاوه یک و ایران که مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته ای شود، کار کنید.

ما از شما و تیم مذاکره کننده شما و نیز از شرکای ائتلافی برای پیشرفت مهمی که تاکنون بدست آمده است، تمجید می کنیم.

این موضوع فراتر از مسائل سیاسی است. مخاطرات بسیار بالا است و گزینه جایگزین نیز بسیار شوم است. ما باید هرگونه مسیر به سمت راه حل دیپلماتیک، قابل راستی‌آزمایی و قابل اجرا را به منظور جلوگیری از یک ایران مسلح به سلاح هسته ای، به طور کامل طی کنیم. اگر آمریکا بخواهد مذاکرات را ترک کند یا اینکه باعث فروپاشی آن شود، نه تنها ما در جلوگیری مسالمت آمیز از یک ایران مسلح به سلاح هسته ای ناکام خواهیم ماند بلکه باعث می شویم که دستیابی به این نتیجه بعید تر شود، رژیم تحریم های چندجانبه ای که ایران را به پای میز مذاکره آورد به احتمال زیاد از هم خواهد گسست و رژیم ایران نیز به احتمال زیاد تصمیم خواهد گرفت تا به برنامه ی هسته ای خود بدون محدودیت و نظارت سرعت بخشد. چنین تحولاتی می تواند ما را به جنگ هدایت کند.

جنگ به خودی خود باعث ایمن شدن ما نخواهد شد. یک حمله نظامی آمریکا یا اسرائیل ممکن است که پیشرفت هسته ای ایران را در بهترین حالت دو تا سه سال به عقب بیاندازد ـــ این مدت زمان بسیار کمتر از زمانی است که توافقنامه هسته ای مورد مذاکره ی پنج بعلاوه یک با ایران آن را پوشش می دهد. ما باید مشوق بکارگیری کامل روش های دیپلماتیک باشیم و اجازه بدهیم که مذاکره کنندگان مسیر خود را طی کنند ــ به خصوص اکنون که طرف ها یک چارچوب قوی را اعلام کردند ــ و باید اجازه دهیم که مذاکره کنندگان به کار خود روی یک برنامه ی جامع اقدام مشترک تا سی ام ژوئن ادامه دهند.

ما باید به تیم مذاکره کننده خود اجازه دهیم که فضای لازم برای ادامه کار براساس پیشرفت بدست آمده در چارچوب سیاسی در اختیار داشته باشند و بتوانند این چارچوب سیاسی را به یک به یک توافقنامه ی بلند مدت قابل راستی آزمایی، تبدیل کنند. اگر ما موفق نشویم، کنگره آماده باقی خواهد ماند تا اقدام کند و گزینه های بیشتری را به شما ارائه کند تا این اطمینان را بدهد که جلوی دستیابی ایران به سلاح هسته ای گرفته می شود.

از عزم شما در جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای تشکر می کنیم. ما مشتاقیم که به کار مشترک روی این موضوع مهم ادامه دهیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    آمریکا شل کن سفت کن عمل می کند وقتی شرایط به سمت جنگ با یک کشور قدرتمند پیش می رود و منافعش به خطر می افتدشل می کند وقتی لبخند مارا می بیند دوباره پراکنده گویی را شروع میکند.آمریکا دیوانه نیست خود را مستقیما وارد جنگ با ایران نموده و کلی هزینه مادی وانسانی بدهد همین که سایه تهدید ایران را بر سر اعراب نگه دارد کلی پول به جیب می زند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس