کد خبر 414143
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹

پس از ۳ سال وقفه، دولت آمریکا برای از سرگیری مذاکرات مقدماتی با کره شمالی اعلام آمادگی کرده است.

 به گزارش مشرق، پس از 3 سال وقفه، دولت آمریکا برای از سرگیری مذاکرات مقدماتی با کره شمالی اعلام آمادگی کرده تا ببیند امکان خلع سلاح هسته ای این کشور وجود دارد یا خیر.

 آسوشیتد پرس گزارش داد یک فرستاده کره جنوبی طی هفته گذشته با سفر به چین و آمریکا مواضع این دو کشور را در بحث خلع سلاح شبه جزیره کره جویا شده است.

یک مقام رسمی آمریکا می گوید کره شمالی اکنون باید تمایل جدی برای از سر گیری این بحث از خود نشان دهد. به نظر می رسد پیونگ یانگ تمایل به حفظ سلاح های هسته ای خود را دارد.

کارشناسان هسته‌ای چین اعلام کردند که کره شمالی احتمالا به 20 کلاهک هسته‌ای دست یافته است و قابلیت کافی برای تولید اورانیوم غنی شده مورد نیاز برای دو برابر کردن زرادخانه اتمی خود را تا سال آینده خواهد داشت.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمو قناد ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    كره شمالي عمرن بياد مذاكره كنه اگه هم كنه مثل ما نميكنه تا ذلت را با عزت عوض كنه بعدش مسئولين دولت قبل باعث شدن .چون مردم را با فشارهاي اقتصادي تورم هاي انچناني فساد اقتصادي بورسيه هاي غير قانوني و هزاران اختلاسهاي ديگه .پس مسبب اصلي دولت احمدي نژاد هست نه كسي ديگر .وقتي ادم ندونه كجا و چطور حرف بزنه اين پاداشش ميشه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس