کد خبر 413967
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۶

نمایندگى کشورمان نزد سازمان ملل با تکذیب خبر روزنامه واشنگتن پست تاکید کرد: هیچگونه ارتباطی میان جابجایی ساختمان دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن و مذاکرات هسته ای وجود ندارد.

به گزارش مشرق، مسئول بخش مطبوعاتی نمایندگی کشورمان در سازمان ملل در واکنش به خبر روز واشنگتن پست گفت: مجوز تغییر ساختمان دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن، سال گذشته و طبق مکاتبات دفتر حفاظت منافع و وزارت امور خارجه آمریکا صادر شده است.
 
حمید بابایی تاکید کرد: در پی افزایش حجم درخواست های کنسولی و محدود بودن فضای ساختمان قبلی ، فرسودگی و قدمت آن مکان، مکاتبات یاد شده صورت گرفت و اصولاً هیچ ارتباطی میان این جابجائى با مذاکرات جاری هسته ای وجود ندارد.
 
واشنگتن پست در خبر خود مدعى شده بود که خبر صدور مجوز این جابجائى بعد از دیدار هفته گذشته جان کرى وزیر خارجه آمریکا با محمد جواد ظریف، همتاى ایرانى خود در نیویورک، منتشر شده است.
 
با این حال یک مقام رسمى وزارت خارجه آمریکا نیز در پاسخ به سئوال واشنگتن پست، هرگونه ارتباط میان این تغییر مکان با مذاکرات هسته اى را رد و تاکید کرده است: این جابجایى سابقه مکاتبات طولانى دارد.
 
واشنگتن پست همچنین در خبر خود درباره تلاش سفارت سوئیس در تهران به عنوان دفتر حافظ منافع آمریکا در ایران مبنى بر لزوم یافتن مکانى جدید براى استقرار بخش آمریکا، به دلیل قدمت و فرسودگى بخش کنونى، مطالبى را درج کرده است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    مثل همیشه هیچ چیز به هیچ چیز ربط نداره!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس