کد خبر 410359
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳

مشکلات جنگنده اف 35 این بار در بخش موتور خود را نشان داده است.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، برنامه جنگنده نسل پنجم اف 35 با انتقادات سنگینی در خصوص افزایش زمان توسعه ، افزایش شدید هزینه ها و هم همچنین مشکلات مربوط به سامانه های گوناگون این هواپیما رو به رو بوده است. در جدیدترین دور از این مشکلات و انتقادات یک گزارش دولتی آمریکا از عملکرد ضعیف موتور این جنگنده انتقاد کرده است.

موتور جنگنده اف 35 همچنان نامطمئن

بر اساس این گزارشات شرکت سازنده موتور "پرات اند ویتنی" از نرم افزارهای قدیمی برای انجام برنامه های مربوط به موتور جنگنده استفاده می کند. این گزارش همچنین به عملکرد ضعیف موتور ها در آزمایش اشاره کرده و می گوید: مدل های مربوط به نیروی هوایی و دریایی قرار بوده است که بعد از هر 120 ساعت پرواز دچار مشکل در موتور شوند که این رقم در حال حاضر تنها 20 ساعت است.

در مدل مربوط به سپاه تفنگداران دریایی نیز این عدد 47 است که در اصل می بایست 90 ساعت باشد. این گزارش اضافه می کند که دو سال از پروژه توسعه این جنگنده باقی مانده و همچنان مشکلات بیشتری درباره این جنگنده به وجود خواهد آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    این که حاضر باشی ریسک کنی و شکست بخوری و بعد شکستت رو بپذیری تلاش کنی مشکلات رو حل کنی چه ایرادی داره؟ شما به جای اینکه از شکست امریکایی ها خوشحال بشی این رو در نظر بگیر که اگر به این مشکلات غلبه کنن چه قدر فاصلشون از ما بیشتر می شه.
  • سعید ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    من هم دقیقا می خواستم همینو بنویسم.کاملا موافقم.ما بهتره به فکر حل مشکلات نیروی هوایی خودمان باشیم
  • علیا ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    قابل توجه که اف35 نسبت به اف22 (هرچند در دو کلاس مختلف قرار دارند) یک حرکت رو به عقب به حساب میاد. وگرنه با تکمیل این پروژه اونها پیشرفته تر نمیشند. موضوع اینه که این پروژه قراره یک پروژه ی درامد زا باشه و مخصوص صادرات هست. و اینکه نشون میده یک پروژه میتونه در قویترین کشور نظامی بیش از 15 سال طول بکشه و هنوز مشکلاتی داره و گوشزدی به کسانی هست که هی میان میگن پس قاهر کو
  • ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    در عوض موتور F-7 ها و F-4 های ما 100% قابل اطمینان هستند و F-35 هم در برابرشان شانسی ندارد !!!
  • افشین تهران ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    بعضی وقتها تبلیغات انقدر تاثیر گذار هست که مخاطب رو اچمز میکنه بحدی که غیرت و استقلال رو در اون تخریب میکنه و در عوض حس خود باوری رو در اون کلا از بین میبره.کسی نگفته که موتور های اف7های ما بهتر هستند ولی ایا هزینه ای که صرف شده در این موارد باندازه هم بوده؟یا اصلا مگه الان مقایسه ای صورت گرفته؟وقتیکه موشک رادار گریز هست لازمه که چند میلیون دلار و جان یک خلبان بخطر بیفته؟شما هنوز اف35بیرون نیامده بازنده ای وای بحال اینکه تو اسمون ببینیش!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس