یکی از مقامات بلندپایه پنتاگون در گزارش سالانه خود اعلام کرد: آزمایش تقریبا همه برنامه های تسلیحاتی آمریکا در سال مالی 2014 نشان می دهد این برنامه ها در مقابل حملات سایبری « آسیب پذیری قابل توجهی » دارند.

به گزارش مشرق، مایکل گیلمور مدیر آزمایش و ارزیابی عملیاتی پنتاگون اعلام کرد: مدیران این برنامه تلاش کردند مشکلات کشف شده طی سال های گذشته را حل کنند و امنیت این برنامه ها در حال بهبود است اما آزمایشات انجام شده در امسال نشان داد برنامه های ما در معرض آسیب پذیری های جدیدی قرار دارند.

او در گزارشی 366 صفحه ای خود اعلام کرد: «حملات سایبری به تهدیدی جدی برای نیروهای نظامی آمریکا تبدیل شده است زیرا آزمایشات از تهدیدات در بخش هوایی، زمینی، دریایی و زیر دریا حکایت دارند.»

او همچنین اعلام کرد: «توسعه مداوم تکنیک های حملات سایبری پیشرفته سبب شده است حملات سایبری قدرتمند بتواند بیشتر شبکه های وزارت دفاع را هدف قرار دهند و حتی می توانند سبب تضعیف مأموریت های مهم وزارت دفاع شوند.»

این گزارش در بحبوجه افزایش توجه به امنیتی سایبری در دولت آمریکا مطرح شده است و چند روز پس از آن منتشر شد که اسناد جدید افشا شده از سوی ادوارد اسنودن مشاور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا نشان می دهد چین «چندین ترابایت» اطلاعات را درباره جنگنده اف 35 تولید شرکت لاکهید مارتین آمریکا سرقت کرده است.

اما اداره برنامه جنگنده های اف 35 پنتاگون اعلام کرد اطلاعات محرمانه درباره این جنگنده های جدید همچنان ایمن هستند و سرقت نشده اند.

در گزارش پنتاگون آمده است: آزمایش بیش از 40 سلاح از وجود مشکلاتی در ارتباط با امنیت سایبری حکایت دارد و نظامیان آمریکایی باید شیوه های مبارزه با حملات سایبری را بیاموزند همان گونه که در حال حاضر در حملات متعارف حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، گیلمور اعلام کرد: نگران کننده است که بسیاری از مشکلات کشف شده طی انجام آزمایشات عملیاتی نشان می دهد این برنامه ها در زمان توسعه آسیب پذیر هستند. در این گزارش همچنین به شمار زیادی تخلف در سیاست های مرتبط با گذرواژه ها در پنتاگون اشاره شده است.

این گزارش می افزاید: حتی تکنیک های تازه و جدید نیز به مأموران آزمایش تسلیحات اجازه دادند بتوانند در شبکه ها نفوذ کنند.

گیلمور گفت: انجام آزمایشات سایبری با استفاده از « ارزیابی های کشورهای دشمن » امری حیاتی است زیرا در چنین آزمایشاتی مقامات در معرض دشمنانی قرار می گیرند که تلاش می کنند این سیستم ها را هک کنند. او گفت ارتش آمریکا نیز در معرض حملات سایبری قرار دارد .
این گزارش می افزاید انجام آزمایشات سایبری بسیار واقع گرایانه تر شده است اما محدوده امنیتی سایبری کنونی باید گسترش یابد .

در این گزارش همچنین آمده است: این اداره با مقامات ارتش برای توسعه « دستورالعمل های دفاع سایبری » و انجام رزمایش های سایبری همکاری کرده است ، اقدامی که به « مدافعان » این شبکه ها اجازه می دهد به آزمایش تکنیک ها و تاکتیک های جدید بپردازند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس