کد خبر 436371
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۰

آخرین آزمایش‌های صورت گرفته بر جنگنده‌های پر سرو صدای اف _۳۵ نشان می‌دهند که این جنگنده‌ها قادر بر غلبه بر نمونه پایین‌تر چون اف _۱۶ نیستند.

به گزارش مشرق، نیروی هوایی و دریایی آمریکا در حالی درصدد برنامه‌ای برای آماده نگه داشتن عملیاتی جنگنده‌های اف _35 هستند که بر اساس برآوردهای صورت گرفته هزینه نگهداری این جنگنده‌ها در چهار دهه آینده معادل 1016 هزار میلیارد دلار است.

بنوشته هفته نامه «دیپلمات» نسل پنجم جنگنده‌های چند منظوره رادار گریز برای نبردهای زمینی، عملیات شناسایی هوایی و ماموریت‌های دفاع هوایی طراحی شده و کمتر قابل استفاده در نبردهای هوایی مستقیم با جنگنده‌های دشمن است.

آخرین برآوردهای صورت گرفته در یک رزمایش هوایی بر فراز اقیانوس آرام در پایگاه نیروی هوای آمریکا در ژانویه 2015 نشان داده‌اند که جنگنده اف _35 قادر به مغلوب کردن جنگنده اف _16 در نبرد نزدیک هوایی نیست.

در این گزارش 5 صفحه‌ای آمده است که تلاش برای حمله به جنگنده اف _16 با  توپ 25 میلیمتری نیز غیر ممکن است.

از دیگر عیب‌های برجسته این هواپیمای گرانقیمت ان  است که هنگامی که یک هواپیمای جنگنده اف _16 به هواپیمای اف _35 حمله می کند،هواپیمای اف _35 به خاطر کوچک بودن دماغه اش قادر به گریختن از دست جنگنده اف _ 16 نیست.

منبع: هفته‌نامه دیپلمات

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    1 1
    خخخخ این همه پول از جیب مردم امریکا و کشورهای شریک در پروژه خرج کردند اخرش هم هیچی به هیچی هر روز یه عیب از یه جاش میزنه بیرون
  • دامغانی ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    0 0
    1016هزار میلیارد دلار‌!؟
  • ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    4 0
    برادران عزیز اف 35 برای داگفایت نیست اف 35 زمانی که اف 16 هنوز متوجه حضورش نشده روش قفل و شلیک کرده، اصلا وارد نبرد هوایی نمیشن مگه جنگ دومه که با توپ بیفتن دنبال همدیگه؟
  • هموطن ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    2 0
    چطور امکان دارد که اف ۳۵ که مجهز به رادارهای ارایه فازی پیشرفته و همچنین دارای قابلیت پنهانکاری است نتواند جنگنده ای را که تکنولوژی ان مربوط به ۴۰ سال پیش است شکست دهد? اف ۳۵ زمانی اف ۱۶ و دیگر جنگنده های نسل ۴ را شکست میدهد که انها هنوز نمیدانند که جنگنده دشمن در منطقه حضور دارد
  • ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    1 0
    چه ربطی به دماغش داره... اگر منظور رادارش که رادارش نمونه ای از رادار اف 22. حالا نمی دونم.اگر می خوایی گذارش بزنی اخلاق حرفه رعایت کن.اونچیزی که حق رو بنویس....اف 35 یه طرح عجیب که تقریا امریکایی مثل خر تو گلش موندن ولی از طرفی هر جز این هواپیما شاکار تکنولجیکی هست.
  • ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    1 0
    f 35 با داشتن تکنولوژی رادار گریزی و رادار AESA اصلا قابل قیاس با f16 در نبرد هوایی نیست .درضمن رانش موتور f35 بیش از 2 برابر موتور f16 است
  • مرتضیsk ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    0 1
    این دانشمندان ، متخصصان ، کارشناسان خُبره که کامنت می نویسن ، شخصاً در مانور مورد اشاره حضور داشتن آیــا ؟؟
  • ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    0 0
    نویسنده ی هفته نامه ی دیپلمات مثل اینکه از مطالب نظامی هیچ اطلاعی ندارد وگرنه امریکا انگلیس و..که از نظر تولید علم در دنیا اول هستند دیوونه شده اند که چند صد میلیارد دلار خرج هواپیمایی کنند که توانایی ان کمتر از هواپیمای 35 سال پیش باشد .خواهشا چاپ کنید
  • ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    1 0
    داگفایت؟ خخخخخ اف-۳۵ مگه مال داگفایته؟ راستی اف-۱۴ های ما تو داگفایت میزنن یا اف-۱۶ های عرب؟ حرفایی میزنیدا.اصلا کار به اونجاها نمیکشه. هفتاد ساله که موشک ساخته شده و موشک رو زمانی میتونی بزنی که رو هدف قفل کنی و زمانی میتونی رو هدف قفل کنی که ببینیش. بمب افکن بی دو هم راحت تو نبرد نزدیک توسط میگ ۲۱ ساقط میشه!!
  • استاد دانشگاه ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    0 0
    فکر کردید این برای امریکا پولیه؟ کشوری که یک شرکت تولید کننده اون 250 میلیارد دلار در سال درآمد داره!!؟ اونجا مثل ایران گدا کشنه نیستن که کل بودجه تصویب شده مجلس اون برای 70 میلیون نفر آدم 70 میلیارد دلار باشه!؟
  • ابراهیم ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    0 1
    میگن گربه دستش به گوشت نمی رسه میگه پیف پیف بوده میده ماکتی از همین پرنده رو به اسم قاهر در ایران رونمایی کردید اون همه مقالبه تعریف و تمجید نوشتید درباره ماک آپی که تولید انبوه نشده عکس اون ماک آپه در قبرستان نیروی هوایی جنجال بپا کرد!...دین دارید شما!؟
  • msg313 ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    0 0
    چه حرف خنده داری چه ربطی داره . اگه این جوری باشه موشک فونیکس 160 کیلومتر برد داره پس f14 هرچی جنگنده باشه رو میتونه بزنه؟ به نبرد نزدیک جنگنده ها داگ فایت میگن تو تمام ارتش های دنیا به خلبان ها داگ فایتو اموزش میدن.
  • ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    0 0
    اين يك حقيقت هستش كه طراحان در پروژه اف 35 مانور پذيري و چابكي را فداي رادارگريزي كردند در ضمن دوستاني كه دو فك بالا وا پائين را يكصدوهشتاد درجه باز ميكنند و ميپرسند داگ فايت؟ يك سر به تاريخ جنگهاي هوايي بزنند تا متوجه بشن كه اكثر شكارهاي هوايي در جنگهاي نوين توي همين معركه داگ فايت بوده !
  • ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    0 0
    شازده پس توپ رو برا چی روش نصب کردن برا دکور؟
  • ناصر ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    0 0
    استاد گرامی!امریکا ثروت داره اما با استعمار و استثمار بندگان خدا در کره ی خاکی.که من و شما باید به دادشون برسیم اگر ادعای انسانیت داریم.ضمن این نظام ربوی مالی امریکا این کشور را به بدهکارترین نظام پولی دنیا با 17000 میلیارد دلاربدهی تبدیل کرده است.
  • ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    0 0
    این بودجه چهار دهس یعنی سالی بیست و پنج میلیون دلار.شیطنت مشرقه دیگه!
  • افشین تهران ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    0 0
    وزن و اندازش چی؟؟باید قدرت رانش رو با توجه به وزن و اندازه مقایسه کرد نه نام دوجنگنده.
  • ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    0 0
    با سلام به دلایل بسیاری از جمله عوارض زمین و... یک جنگنده ممکنه هواپیما یا هر شی پرنده رو در رادار نداشته باشه و به یک داگ فایت منجرب بشه البته اگر آمریکا به این مسئله اعتقاد نداشت در رپتور اینقدر به قابلیت مانور پذیری اون اهمیت نمی دادن دماغه و طول و وزن اون در مسئله تغییر مرکز ثقل و مانورپذیری بسیار موثر هست این جنگنده من رو یاد تیم فوتبال منتخب جهان می ندازه پر ستاره ولی نتیجه ضعیف ولی نقش بسیار زیادی جهش تکنولوژی داشته نسل بعد وحشتناک خواهد بود
  • علیا ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    0 0
    سالی بیست و پنج میلیون دلار برای چی؟ برای یک جنگنده؟ خب اینجوری که وحشتناک تر شد. دوسال یه بار میتونی یه اف16 مدرن بخری. 3 سال یه بار یه گریپین. اون هم فقط با هزینه های تعمیر و نگهداری
  • بابک ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    0 0
    خود کارشناسای امریکایی گفتن که این هواپیما توی نبرد هوایی بیشتر یه شکاره تا یه شکارچی
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
    1 0
    دین؟! نه تو دین داری که نمیفهمی تعریف و تمجدید از قاهر به خاطر این بود که یک کشوری که بدون استثمار دنیا.بدون داشتن هزینه های آنچنانی. بدون حتی داشتن روابط عادلانه تجاری چه برسه به نظامی داره هواپیما میسازه رو با کشوری مثل آمریکا مقایسه میکنی که برای پیشرفت در حوزه های مختلف از هیچ جنایتی و حق خوری فروگزار نمیکنه. لابد تو دین داری که به این موضوع توجه نمیکنی که تحت همچین شرایطی. بعد از هشت سال جنگ و 36 سال تحریم و با کمترین امکانات و فقط و فقط با اتکا به تخصص یک عده جوون داره این کارها انجام میشه و بعد اونرو با آمریکایی مقایسه میکنی که با استبداد تمام و استثمار دنیا و سوء استفاده های گوناگون از منابع مختلف کشورهای مختلف حتی منابع انسانی دیگران داره کارهاش رو پیش میبره. اون از بودجه نظامی ایران و مقایسش با آمریکا. حالا تو که دین داری بگو ببینم تحت این شرایط ساختن حتی یک بال هواپیما افتخار داره یا نداره؟ البته احتمال داره که تو و افرادی مثل تو که خیلی با انصاف هستند! بگن فلان چیز ماکت بود و فلان بود و بیسار بود. ولی حقیقت اینه که شماها باید جواب بدید که خودتون برای مملکتتون چیکار کردید غیر از حرف؟ تازه اون هم حرفهایی که فقط تخریب کنندست. به خدا قسم که کسانی که به قول معروف سرشون تو حسابه و دستشون تو کار و کمی تخصص دارن و کار کردن میدونن که جوانها و دانشمندانی که دران در این شرایط همین کارها رو انجام میدن کارشون چقدر ارزش داره و وقعا جای تعریف و تمجید و تشکر داره. اونوقت هر کسی که ذره ای به غیر از حرف زدن هیچ کاری نه از دستش بر میاد و نه کاری تا بحال انجام داده میاد و تمام این زحمات و دستاوردها رو به چالش میکشه و اونرو در یک مقایسه ناعادلانه و بدون داشتن اطلاعات کافی با آمریکا مقایسه میکنه! برو دوست عزیز یه کمی روی دین و اعتقاداتت بیشتر کار کن و دیگران رو متهم به بی دینی نکن.
  • ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    مردم چه قدر به کشورشون امیدوارن اینطوری باید یه چاله بکنیم بریم توش بخابیم بمیریم دیگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس