کد خبر 410006
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲

«کفش ها رشد می کنند»نام برنامه ای است که یک مجموعه خصوصی برای کودکان فقیر به ویژه در آفریقا، آغاز کرده و از این طریق برای کودکانی که کفش ندارند، کفشایی تهیه می کنند که قابلیت ویژه ای دارد.

 به گزارش مشرق، کودکانی که به دلیل فقر خرید کفش را زیاد تجربه نمی کنند، می توانند از این بعد از کفش هایی استفاده کنند که پا به پای صاحبشان بزرگ شوند. این قابلیت ویژه عبارت می شود از طراحی امکانی برای این کفشها که همراه با رشد پای صاحبشان امکان تغییر سایز داشته باشند و  در عین حال بادوام و راحت باشند. این طراحی برای پاسخ به این مشکل است که کودکان به این خاطر که شماره پایشان تغییر می کند، نگرانی از بابت کفش نداشته باشند.

«کنتون لی» فردی است که به خاطر کارش مدتی در نایروبی سکونت داشته و از نزدیک با مشکلاتی که کودکان فقیر در این کشور دارند آشنا شده است. او پس از مدتی تصمیم می گیرد تا برای بهبود زندگی کودکان در جوامع فقیر دست به ابتکار بزند. او نهایتا موفق به طراحی کفشایی می شود که می توانند خود را با رشد طبیعی اندام کودکان، تطبیق دهند.

کفش‌هایی که همراه پا بزرگ می‌شوند +عکس

این طراح خیر می گوید از 8 سال پیش متوجه کودکانی در کوچه های شهر بوده که یا کفش به پا نداشتند یا کفش ها برای شان تنگ بوده است و ناگهان این ایده به ذهنش خطور می کند که کاش کفشی ساخته می شد که در طی پنج سال، هم دوامش را  حفظ کند و هم به اندازه رشد کودکان بتواند قد بکشد.

این کفش می تواند ضمن با دوام بودن برای دو گروه سنی «کودکستان تا چهارم ابتدایی» و از «کلاس چهارم تا نهم» مورد استفاده قرار بگیرد. پس از آن، تیم خلاق و نیکوکار شروع به تهیه سرمایه از طریق کمک های مردم دنیا نمودند. کفش ها با استقبال روبرو شده اند و تاکنون چندین بار برای کودکان یتیم و محروم نایروبی فرستاده شده است.

در کمپین جدید، آنها توانسته اند از سیستمی استفاده کنند که مردم عادی و گروه های عام المنفعه برای شان پول جمع کنند. مسیر ساده و روشنی است و کارهای این تیم توسط رسانه های معتبر سراسر دنیا بازتاب یافته است.

منبع: مجله مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس