کد خبر 406459
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶

به تازگی کارهای مقدماتی ساخت بزگترین چرخ و فلک جهان در Staten Island نیویورک آغاز شده است.

 به گزارش مشرق، تا سال 2017 بزرگترین چرخ و فلک جهان در نیویورک ساخته خواهد شد.

به تازگی کارهای مقدماتی ساخت بزگترین چرخ و فلک جهان در Staten Island نیویورک آغاز شده است. این چرخ و فلک عظیم 192 متر ارتفاع دارد و با هزینه ای بالغ بر 500 میلیون دلار ساخته خواهد شد.

این چرخ و فلک ظرفیت حمل 1440 تن را دارد که از این حیث یک رکورد حیرت انگیز به شمار می آید.

شرکت هلندی Starneth BV که پیشتر چرخ و فلک عظیم لندن یعنی «چشم لندن» را ساخته بود کار ساخت چرخ و فلک نیویورک را بر عهده خواهد داشت. این سازه عظیم بخشی از پروژه یک میلیارد دلاری توسعه سنت جورج در Staten Island نیویورک به شمار می آید.

نکته جالب توجه هزینه قابل توجهی است که برای نورپردازی LED این چرخ و فلک صرف خواهد شد. گفته می شود این رقم درحدود 7 میلیون دلار است. در این چرخ و فلک از 36 کپسول یا کابین برای سوار کردن علاقمندان استفاده خواهد شد که هر یک ظرفیت 40 نفر را دارد. یک دور کامل این سازه عظیم 38 دقیقه به طول می انجامد!

ساخت عظیم‌ترین چرخ و فلک جهان در نیویورک +عکس

سازندگان این پروژه امیدوارند که سالانه بیش از 4 میلیون تن از آن استفاده کنند. ایجاد 350 فرصت شغلی در بخش ساخت و ساز و 600 فرصت دائمی در بخش بلیط فروشی از مهمترین ویژگیهای دیگر این پروژه به شمار می آید.

درحالی که صحبت از ساخت این چرخ و فلک عظیم می شود هم اکنون کار ساخت چرخ و فلک «چشم دبی» به عنوان بزرگترین چرخ و فلک جهان در امیرنشین امارات ادامه دارد!

ساخت عظیم‌ترین چرخ و فلک جهان در نیویورک +عکس

روزنامه دیلی میل گزارش داده که این چرخ و فلک 18 متر از نسخه نیویورکی مرتفع تر است که درستی این ادعا در آینده ای نزدیک مشخص خواهد شد. با این حال هرچه باشد چرخ و فلک نیویورک مرتفع ترین نمونه در نیم کره غربی زمین خواهد بود.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس