کد خبر 408671
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱

به واسطه افزایش تمایل مصرف کنندگان چینی برای خرید خودروهای جدید، به ویژه مدل های جذاب، گران قیمت و لوکس، این نمایشگاه طی سال های اخیر روند رو به رشد اهمیت خود را تجربه کرده است.

به گزارش مشرق، نمایشگاه خودرو شانگهای که هر دو سال یک بار برگزار می شود آخرین رویداد در فصل نمایشگاه های خودرو 2014-2015 محسوب می شود. به واسطه افزایش تمایل مصرف کنندگان چینی برای خرید خودروهای جدید، به ویژه مدل های جذاب، گران قیمت و لوکس، این نمایشگاه طی سال های اخیر روند رو به رشد اهمیت خود را تجربه کرده است.

طی اتو شانگهای امسال مرسدس بنز از مدلی مفهومی که پیش نمایشی از رقیب ب‌ام‌و X4 است، رونمایی کرد، ولوو لوکس‌ترین خودرو تولیدی در تاریخ 88 ساله خود را به نمایش گذاشت و آئودی پیش نمایشی از نسل آینده خودروهای واگن خود را عرضه کرد. در ادامه نگاهی به برخی از خودروهای حاضر در این نمایشگاه خواهیم داشت.

آئودی پرولاگ آل‌رود کانسپت

 

نگاهی گذرا به نمایشگاه خودرو شانگهای 2015

این خودرو هیبریدی به پیشرانه بنزینی-الکتریکی 734 اسب بخاری مجهز شده که از یک پیشرانه 4 لیتری TFSI هشت سیلندر خورجینی و یک موتور الکتریکی کوچک تشکیل شده است. آئودی چشم انداز دقیقی برای پرولاگ آل‌رود کانسپت ترسیم نکرده است.

مرسدس بنز GLC کوپه کانسپت

 

نگاهی گذرا به نمایشگاه خودرو شانگهای 2015

پیش‌تر تولید انبوه این خودرو تایید شده و به صورت مستقیم رقابت با ب‌ام‌و X4 را هدف قرار داده است. مرسدس بنز به صورت رسمی زمان تولید GLC کوپه را اعلام نکرده اما بنابر اعلام این شرکت، خودرو به نمایش درآمده در اتو شانگهای فاصله چندانی با خط تولید ندارد.

فولکس واگن C کوپه GTE کانسپت

 

نگاهی گذرا به نمایشگاه خودرو شانگهای 2015

این خودرو پیش نمایشی از سدان جدید، لوکس و پیشرفته فولکس واگن است. پیشرانه این خودرو پلاگین هیبرید توانایی تولید 241 اسب بخار نیرو و 369 پوندفوت گشتاور را دارد. به گفته فولکس واگن مدل C کوپه GTE شکاف بین مدل های پاسات و فیتون را پر خواهد کرد و از این رو در میدان رقابت با ب‌ام‌و سری 5 و مرسدس بنز E کلاس قرار می گیرد.

ولوو XC90 اکسلنس

 

نگاهی گذرا به نمایشگاه خودرو شانگهای 2015

این مدل به عنوان لوکس‌ترین خودرو تولیدی ولوو در کل تاریخ این شرکت معرفی شده است. ولوو XC90 اکسلنس قابلیت حمل چهار سرنشین با صندلی های مستقل را دارد. این خودرو پلاگین هیبرید به پیشرانه بنزینی 2 لیتری چهار سیلندر که توانایی تولید 316 اسب بخار نیرو را دارد، یک موتور الکتریکی 60 اسب بخاری که روی محور عقب قرار گرفته و یک موتور الکرتیکی کوچک‌تر که بین پیشرانه و جعبه دنده هشت سرعته قرار دارد، مجهز شده است.

بیوک ورانو

 

نگاهی گذرا به نمایشگاه خودرو شانگهای 2015

نسل جدید بیوک ورانو که با الهام از سدان اونیر شکل گرفته در نمایشگاه خودرو شانگهای عرضه شد. جنرال موتورز این خودرو را یک سدان اسپرت معرفی کرده است. بیوک ورانو به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژردار چهار سیلندر مجهز شده که توانایی تولید 166 اسب بخار نیرو و 184 پوندفوت گشتاور را دارد. نیروی پیشرانه توسط یک جعبه دنده هفت سرعته به چرخ ها منتقل می شود.

شورلت FNR

 

نگاهی گذرا به نمایشگاه خودرو شانگهای 2015

بدون تردید، شورلت FNR یکی از ستاره های نمایشگاه خودرو شانگهای بود. این خودرو تمام الکتریکی با طراحی ظاهری شگفت انگیز و وحشی خود توجهات بسیاری را به سوی خود جلب کرد. اگرچه طراحی این خودرو بیشتر حالت علمی تخیلی دارد اما شکل گیری آن ریشه در نسل آینده فناوری خودرو دارد.

ام‌جی GS

 

نگاهی گذرا به نمایشگاه خودرو شانگهای 2015

مدل GS نخستین کراس‌اوور معرفی شده از سوی شرکت ام‌جی است. این خودرو به پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژردار مجهز شده که توانایی تولید 200 اسب بخار نیرو و 258 پوندفوت گشتاور را دارد. نیروی پیشرانه توسط یک جعبه دنده شش سرعته دو کلاچه اتوماتیک به هر چهار چرخ خودرو منتقل می شود. شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت این خودرو حدود هشت ثانیه است.

پژو 308 R هیبرید

 

نگاهی گذرا به نمایشگاه خودرو شانگهای 2015

این خودرو مفهومی توسط پژو اسپرتس توسعه داده شده است و پیشرانه آن توانایی تولید 500 اسب بخار نیرو و بیش از 500 پوندفوت گشتاور را دارد. پژو 308 R هیبرید عملکردی فوق العاده و بهره‌وری سوخت را در یک بسته عرضه می کند. افزون بر پیشرانه چهارسیلندر توربوشارژدار بنزینی این خودرو به دو موتور الکتریکی نیز مجهز شده است.

استارتک رنجرور پیک آپ

 

نگاهی گذرا به نمایشگاه خودرو شانگهای 2015

استارتک (یکی از شعبه های امپراتوری تیونینگ برابوس) در نمایشگاه خودرو شانگهای از یک پیک آپ مفهومی بر پایه خودرو رنجرور رونمایی کرد. استارتک این مدل را یک ابر خودرو چند منظوره انحصاری عنوان کرده است. پیشرانه سوپرشارژردار هشت سیلندر خورجینی استارتک رنجرور پیک آپ توانایی تولید 500 اسب بخار نیرو را دارد و طی 5.3 ثانیه سرعت خودرو را از صفر به 96 کیلومتر در ساعت می رساند.

کادیلاک CT6 PHEV

 

نگاهی گذرا به نمایشگاه خودرو شانگهای 2015

کادیلاک طی نمایشگاه خودرو شانگهای از نسخه پلاگین هیبرید CT6 رونمایی کرد. این خودرو به پیشرانه 2 لیتری توربوشارژردار چهار سیلندر و دو موتور الکتریکی مجهز شده است که 335 اسب بخار نیرو و 432 پوندفوت گشتاور تولید می کنند. این خودرو به بسته باتری 18.4 کیلووات ساعتی که بین صندلی های عقب و صندوق عقب قرار گرفته، مجهز شده است.

منبع:عصر ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ساسان ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    0 0
    جای پراید خالی!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس