جوان 23 ساله هراتی با حافظه شگفت‌انگیز خود، هزار پلاک خودرو را با نام مالکان آنها را حفظ است.

 به گزارش مشرق، محمدجواد عشایری، جوان 23 ساله هراتی اظهار داشت: همیشه حافظه خوبی داشتم اما با توجه به علاقه‌ای که به خودرو داشتم، همیشه پلاک خودروها را و اینکه پلاک آنها متعلق به کدام شهرستان است، بررسی می‌کردم.

وی افزود: بعد از مدتی متوجه شدم با یک بار مرور پلاک و به خاطر سپردن نام صاحب آن، همه شماره پلاک‌ها به نام صاحبان خودرو در ذهنم می‌ماند.

عشایری خاطرنشان کرد: اکنون تعداد زیادی از شماره پلاک اقوام، همسایه‌ها و حتی مسافرانی که از هرات عبور کرده‌اند و بر حسب اتفاق نام مالک آنها را با مکالماتی که با یکدیگر داشتیم، جویا شده‌ام، در ذهن دارم که این شماره‌ها به بالغ بر هزار مورد می‌رسد.

وی عنوان کرد: هم می‌توانم با ذکر نام مالک، شماره پلاک خودروی او را اعلام کنم و هم‌ می‌توانم با ذکر شماره پلاک، نام مالک را بیان کنم.

عشایری بیان کرد: برای به یاد آوردن نام مالک یا پلاک خودرو نیاز به هیچ تمرکز و تفکری ندارم و در آن واحد که شماره ذکر می‌شود، نام مالک به ذهنم می‌‌آید.

وی افزود: خیلی‌ها گمان می‌کنند کلی زمان برای این کار گذاشته‌ام در حالی که اینگونه نبوده و تنها با یک بار نگاه کردن به شماره پلاک، شماره با نام مالک در حافظه‌ام ثبت می‌شود.

این جوان نخبه هراتی ادامه داد: در حال حاضر هزار شماره پلاک خودرو با نام مالکان آنها را در حافظه دارم که به زودی این عدد را به 2 هزار مورد می‌رسانم.

وی با اشاره به میزان تحصیلات خود بیان کرد: به دلیل معلولیت و مشکلات جسمی پدرم امکان ادامه تحصیل برایم فراهم نبود و باید به کسب و کار مشغول می‌شدم به همین دلیل بعد از اخذ دیپلم دیگر به ادامه تحصیل نپرداختم.

فرماندار شهرستان خاتم چندی پیش با این جوان نخبه هراتی دیدار کرد و از نزدیک در جریان وضعیت زندگی و درمان پدر این جوان با استعداد قرار گرفت.

شهر هرات از توابع شهرستان خاتم در استان یزد است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    بهتر بود با این حافظه قوی قرآن حفظ می کردی و بعد نهج البلاغه و حدیث فدکیه را.
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    0 0
    حیف این حافظه خدادادی که با این چیزها پر بشه! جوون برو سراغ مطالعه مخصوصا حفظ قرآن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس