کد خبر 404350
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳

حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور از برگزاری طرح حفظ شبانه‌روزی قرآن کریم با عنوان «رحله» خبر داد.

 به گزارش مشرق، حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور از برگزاری طرح حفظ شبانه‌روزی «رحله» خبر داد و گفت: با توجه به دغدغه اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور مبنی بر ورود جدی در مقوله حفظ قرآن کریم که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز هست و با توجه به بررسی‌هایی که صورت گرفته است، یکی از طرح‌های مناسبی که در حوزه حفظ قرآن کریم مطرح است، طرح‌های حفظ شبانه‌روزی می‌باشد.

وی با اشاره به شرایط ویژه برگزاری دوره‌های شبانه‌روزی عنوان کرد: با توجه به حساسیت‌ها و شرایط خاصی که در طرح‌های حفظ شبانه‌روزی حاکم است، نمی‌توان این قبیل برنامه‌ها را برای عموم مردم به‌خصوص قشر دانش‌آموز، دانشجو و یا طلاب به دلیل مشغله‌های تحصیلی و شغلی که وجود دارد، اجرا نمود، بنابراین با بررسی‌هایی که صورت گرفت و با توجه به تجربیاتی که در برخی مؤسسات در این خصوص وجود داشت، طرحی با مشارکت موسسه بیت الاحزان حضرت زهرا (س) به نام طرح «رحله» هماهنگ گردید.

محمدی افزود: با توجه به فراغت دانش آموزان، دانشجویان و طلاب در ایام تابستان، این طرح در قالب حفظ 4 جزء قرآن کریم در تابستان سال جاری و به مدت 2 ماه پس از ماه مبارک رمضان، در سراسر کشور برگزار می‌گردد.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در ادامه تصریح کرد: در طرح «رحله»، علاوه بر حفظ قرآن کریم به‌عنوان محور و پایه دوره، تدبر در قرآن کریم، درک آیات، ترجمه، تفسیر و مفاهیم نیز مدنظر قرار می‌گیرد.

وی در ادامه بابیان اینکه 36 مرکز از سراسر کشور مجری این طرح خواهند بود، گفت: جهت اجرای طرح حفظ شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم 36 مرکز از سراسر کشور به‌صورت پراکنده، در برخی استان‌ها یک مرکز و در برخی استان‌ها مانند تهران، بیش از یک مرکز به‌عنوان مجری طرح برگزیده خواهند شد.

محمدی در ادامه عنوان کرد: با توجه به شبانه‌روزی بودن این طرح، مؤسسات مجری باید امکان اسکان داوطلبان را به مدت دو ماه دارا باشند، همچنین توانایی در ارائه پذیرایی و خدمات تغذیه‌ای، برگزاری کلاس‌های متناسب با دوره و برگزاری امور فوق‌برنامه و فرهنگی را از شرایط مؤسسات مجری دوره برشمرد.

وی همچنین امکان ورود مؤسسات را به حوزه تدبر، درک آیات، مفاهیم، روخوانی و روان‌خوانی را نیز از شرایط ویژه مؤسسات مجری طرح دانست.

مدیرعامل اتحادیه خاطرنشان کرد: فراخوان شرکت در این طرح به‌زودی و طی هفته آینده منتشر و مؤسسات متقاضی و واجد شرایط می‌توانند با توجه به اولویت‌ها و پراکندگی جغرافیایی در آن ثبت‌نام نمایند.

وی یادآور شد: این طرح، با حضور 900 نفر در 36 کلاس 25 نفره برگزار و با تربیت 900 حافظ 4 جزء از قرآن کریم به پایان خواهد رسید.

محمدی در پایان گفت: در طرح حفظ شبانه روزی قرآن، برای هر قرآن آموز یک‌میلیون تومان هزینه پیش‌بینی‌شده است که 50 درصد آن توسط اتحادیه تشکل‌های قرآنی، 25 درصد توسط مؤسسه مجری طرح و 25 درصد باقی‌مانده نیز توسط مؤسسه بیت‌الاحزان تأمین می‌شود.بخشی از هزینه‌ها نیز از داوطلبین طرح، تحت عنوان شهریه دریافت می‌گردد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس