سامانه‌های ارتباطی و فرماندهی وکنترل هوشمند رسول و فکور که به دست توانمند متخصصان وزارت دفاع و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) طراحی و به مرحله تولید رسیده، نخستین بار در رژه روز ارتش به نمایش درآمد.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، رژه بزرگ ارتش با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور و فرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح در جوار حرم امام خمینی(ره) برگزار شد. این رژه همه ساله به مناسبت 29 فروردین ماه (روز ارتش و تجلیل از نیروی زمینی) با حضور یگانهای مختلف پیاده و محمول نیروهای سه گانه ارتش و قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) همزمان با سراسر کشور، در تهران برگزار می‌شود.

در این رژه، مهمترین و برخی از دستاوردهای جدید ارتش در حوزه‌های زمینی، هوایی، دریایی و پدافند به نمایش در آمد.

روحانی: حمله به یمن برای کسی افتخار نمی‌آفریند

رئیس جمهور گفت: هر جا که امام (ره) و رهبری دستور و فرمانی دادند و مسیری را برگزیدند، ارتش در خط مقدم اطاعت بود.

حسن روحانی رئیس جمهور در مراسم رژه روز ارتش گفت: روز ارتش جمهوری اسلامی را به ملت ایران به فرماندهی کل نیروهای مسلح، مقام معظم رهبری و به همه خانواده های شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران ارتش، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و بسیج قهرمان تبریک می گویم.

وی اظهار داشت: ارتش از آستانه روزهای پیروزی انقلاب در همه صحنه های مهم پیوند خود را با ملت فداکار در برابر ارزش های بزرگ اسلامیت، ایرانیت و جمهوریت به خوبی نشان داده است.

روحانی ادامه داد: آن روز که در آستانه پیروزی نهضت اسلامی بودیم اگر ارتش به ندای امام راحل پاسخ مثبت نمی داد، انقلاب به این سادگی و سهولت به پیروزی نمی رسید.

رئیس جمهور گفت: ارتش در میان دو راهی خواست یک رژیم نامشروع حاکم بر این کشور و همچنین استعمارگران به ویژه آمریکا از یک طرف و خواست ملت و امام و رهبری، دومی را برگزید و مورد تجلیل امام قرار گرفت.

وی تاکید کرد: بعد از پیروزی انقلاب هم، همصدا برای دفاع از نظام و کشور در صحنه، مقاومت و ایستادگی کرد. در آن روزهای غربت جمهوری اسلامی و توطئه گروهک ها در غرب کشور، پایگاه هوانیروز کرمانشاه و قهرمانانی چون کشوری، شیرودی و پایگاه هوایی تبریز و شهید فکوری در صف اول ایستادگی کردند و نگذاشتند امام (ره) و ملت تنها بمانند.

رونمایی از اس 300 ایرانی و ربات مسلح نزاجا/ «خیبر و رسول»؛ بازوهای جدید اطلاعاتی ارتش

روحانی تصریح کرد: نه آن روزهای بعد از پیروزی انقلاب و توطئه گروهک ها، که آن گاه که توطئه منطقه ای و جهانی علیه ملت طراحی شد نیروهای ارتش، سپاه و نیروی انتظامی و بسیج بودند که در برابر تهاجم بیگانه ایستادگی کردند.

رئیس جمهور گفت: عملیات ثامن الائمه که حصر آبادان را شکست، عملیات بستان، فتح المبین، بیت المقدس، آزادی خرمشهر که ارتش در کنار سپاه، نیروی انتظامی و بسیج توانستند قهرمانی های بزرگی را از خود خلق کنند، ما به همه آن جوانمردی ها و دلاوری ها درود می فرستیم و به همه آنهایی که در مسیر جنگ و دفاع از استقلال کشور ایستادگی کردند از صیاد شیرازی ها تا نامجوها، بابایی ها و همه شهیدان و سرداران میدان نبرد و دلاوران و خانواده های آنان و همه آنان که در راه دفاع مقدس ایستادگی کردند، به تلاش و ایثار آنها ارج می نهیم.

وی تصریح کرد: هر جا امام و رهبری دستور و فرمانی دادند و مسیری را برگزیدند، ارتش در خط مقدم اطاعت بود.

روحانی ادامه داد: آنگاه که امام (ره) فرمودند نیروهای مسلح در احزاب و جناح ها و بازی های سیاسی وارد نشوند، ارتش امتحان خوبی در تاریخ انقلاب از خود نشان داد.

رئیس جمهور تاکید کرد: ارتش تنها مظهر اقتدار ملی نیست، ارتش مظهر نظم، انضباط، مدنیت، سلامت اداری، سلامت اقتصادی، فراجناحی بودن، فراحزبی بودن، اسلامی بودن، دینی بودن و ملی بودن است.

وی اظهار داشت: هر مقدار نیروهای مسلح از گروه و جناح و حزب فاصله بگیرند، در دل های ملت جای می گیرند و اعتماد ملت و نیروهای مسلح بیشتر می شود.

روحانی تاکید کرد: امروز ارتش مایه آرامش ملت و آرامش ملت های منطقه است.

دکترین ایران، نظامی و دفاعی است/ رزمایش ارتش و سپاه مایه آرامش مردم منطقه

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه هیچ یک از ملت‌های منطقه نگران حضور ارتش ایران در آب‌های آزاد نیستند، گفت: هیچ یک از ملت‌های منطقه نگران حضور ارتش و سایر نیروهای مسلح در مرزهای ایران نیستند.

وی رزمایش ارتش و سپاه را مایه آرامش مردم منطقه نامید و گفت: دکترین ما، دکترین نظامی و جنگ نیست؛ بلکه دکترین ما دکترین نظامی و دفاعی است.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه استراتژی ایران، بازدارندگی فعال است گفت: استراتژی ما، بازدارندگی برای استقرار صلح و امنیت در داخل کشور و کشورهای منطقه است.

هدف قدرت بزرگ نظامی ایران، صلح و امنیت است نه تجاوز به مظلومان

روحانی افزود: نیروهای مسلح ایران در سایه خودباوری، خود اتکایی در سایه نوآوری، امروز بزرگترین نیروهای مقتدر مسلح در این منطقه هستند، اما این قدرت بزرگ نظامی، هدفش صلح و امنیت است نه تجاوز و حمله به مظلومان و کودکان.

ارتش ایران یک نمونه ارتش مقتدر و صلح‌خواه در منطقه است

وی با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح ایران همواره در حال دفاع از مظلومین هستند، گفت: ارتش و نیروهای مسلح ایران یک نمونه ارتش مقتدر و نیروهای مسلح مقتدر و صلح‌خواه در منطقه است.

دیگران از ارتش ایران بیاموزند و دنبال فتنه در منطقه نباشند

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه دیگران باید از ارتش ایران بیاموزند، گفت: دیگران دنبال فتنه در منطقه نباشند، به کودکان، پیرمردان و پیرزنان حمله نکنند، حمله به مظلومین برای کسی افتخار نمی‌آفریند. حمله به مردم و مظلوم، ننگ دو جهان برای متجاوزین به وجود خواهد آورد.

روحانی خطاب به متجاوزین منطقه گفت: چرا از این فرصتی که نیروهای مسلح ایران به وجود آورده‌اند، استفاده نمی‌کنید؟ چرا دست دوستی و آشتی دراز نمی‌کنید؟ کمک مالی به تروریست‌ها در سوریه، لبنان و عراق به چه معناست؟ بمباران یمن به چه معناست؟ دنبال چه هدفی می‌گردید؟ آیا کشتن دیگران برای شما قدرت‌آفرینی و اقتدار به وجود می‌آورد؟ بذر کینه را در دل مردم منطقه نشاندید و پاسخ آن را دیر یا زود خواهید داد.

ارتش استوار، سپاه پایدار و بسیج قهرمان در پی ایجاد آرامش برای مردم خود و مردم منطقه هستند

وی تصریح کرد: ارتش ایران علی رغم قدرت و اقتدارش، هدفش صلح و امنیت در سراسر منطقه است. ارتش استوار و سپاه پایدار و بسیج قهرمان در خط رهبری معظم، فرماندهی کل قوا در پی ایجاد آرامش برای مردم خود و مردم منطقه هستند.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه ایران علاوه بر قدرت، تابع قانون است گفت: در فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای، ایران راه مذاکره را انتخاب کرد چرا که خواستیم به دنیا نشان دهیم که هیچ مشکلی در منطقه و جهان نیست که پای میز مذاکره حل نشود.

روحانی افزود: خواستیم بگوییم یک ملت مقتدر، اجرای قانون را برای خود افتخار می‌داند و ما همه قوانین بین‌المللی را برای اعتماد جهانیان نسبت به صلح‌آمیز بودن فناوری هسته‌‌ای‌مان انجام خواهیم داد.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران اهل تجاوز نیست گفت: هیچ‌گاه ایران تجاوزی را نخواهد پذیرفت و ملت ایران راه توسعه را ادامه خواهد داد.

رئیس‌جمهو همچنین با اشاره به شعار سال گفت: امسال سال «همدلی و هم‌زبانی» در کنار یکدیگر است و نیروهای مسلح ما همواره همدل با مردم و دولت بوده‌اند و امسال این مهم نیز ظهور و بروز بیشتر خواهد داشت و همه با وحدت و انسجام بیشتر از منافع ملی دفاع می‌کنیم.

هدف سرداران نظامی و دفاعی ما با سرداران دیپلماسی یکی است

روحانی خاطر نشان کرد: هدف سرداران، امیران و دلاوران نظامی و دفاعی ما با سرداران دیپلماسی ما، یکی است و آن صلح و امنیت، اقتدار مشروع و دفاع از منافع و حقوق ملی و کمک به مظلومان منطقه و مظلومان جهان است.

پرواز دهها بالگرد در رژه روز ارتش تهران

 در جریان رژه بزرگ روز ارتش ده‌ها فروند از بالگردهای هوانیروز بر فراز منطقه این مراسم رژه هوایی رفتند.

رونمایی از اس 300 ایرانی و ربات مسلح نزاجا/ «خیبر و رسول»؛ بازوهای جدید اطلاعاتی ارتش

بالگردهای رزمی و ترابری 206،کبری، 214 و شینوک در این رژه حضور داشتند. همچنین چتربازان تیپ 65 نوهد نیز با پرش از بالگرد بر فراز امام خمینی به انجام برنامه چتربازی پرداختند.

پرواز اف 14 و صاعقه‌های ارتش در آسمان پایتخت

 مراسم رژه بزرگ ارتش به مناسبت 29 فرودین، صبح امروز با حضور حسن روحانی رئیس جمهور و جمعی از فرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح در جوار حرم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در تهران برگزار شد.

در این مراسم، انواع جنگنده‌های شکاری و بمب افکن نهاجا نیز به اجرای رژه هوایی بر فراز آسمان تهران پرداختند.

رونمایی از اس 300 ایرانی و ربات مسلح نزاجا/ «خیبر و رسول»؛ بازوهای جدید اطلاعاتی ارتش

جنگنده‌های اف14، اف4، اف5، صاعقه، میگ 29 و سوخو24 ازجمله هواپیماهایی بودند که در دسته های متخلف در این مراسم رژه رفتند.

در جریان رژه هوایی جنگنده‌ها عملیات سوخت‌گیری هوایی جنگنده‌های اف 14، اف 4 و اف 5 از هواپیمای سوخت رسان 747 و نیز سوختگیری هوایی سوخو از سوخو نیز به نمایش در آمد.

ربات‌ مسلح در روز ارتش رژه رفت

رژه 29 فروردین یگان‌های نمونه ارتش صبح امروز در جوار مرقد مطهر امام (ره) برگزار شد.

در این مراسم نیروی زمینی ارتش دستاوردهای جدید و به روز شده خود از جمله تانک چرخدار اقارب،تانک ذوالفقار، انواع توپ خودکششی خودروهای زرهی، ربات مسلح نذیر، خودروی شنیدار، سامانه‌های موشکی زلزال، سامانه موشکی ناجا و دیگر دستاوردها را به نمایش درآورد.

* تانک چرخدار اقارب

برای اولین بار در کشور تانک چرخدار ایرانی که به همت متخصصین داخلی تولید شده، رونمایی شد.

این تانک مجهز به توپ 90 میلی متری و دارای 4 نفر کاربر است.‎ تیربار فرماندهی این تاک 12.7 میلیمتر است و نسبت توان به وزن آن 30 است. تانک اقارب تجهیز شده به آخرین نسل کنترل آتش بوده و سیستم تعلیق آن نیز مستقل است. این تانک دارای 8 چرخ فعال است.

* ربات مسلح

همچنین برای اولین بار ربات مسلح چهار در چهار رونمایی شد.

این ربات قابلیت حمل دو موشک و 600 کیلو محموله را دارد. ربات نیروی زمینی قابلیت انجام ماموریت براساس برنامه ریزی و کنترل لحظه را داراست.

رونمایی از اس 300 ایرانی و ربات مسلح نزاجا/ «خیبر و رسول»؛ بازوهای جدید اطلاعاتی ارتش

این ربات همچنین قابلیت انجام ماموریت های شناسایی و رزمی و قابلیت نصب یک سلاح اجتماعی متوسط (تیربار 7.62 میلیمتری یا دو موشک پدافند هوایی یا دو موشک ضد زره) را دارد.

شعاع عملیاتی این ربات بدون سرنشین در فاز اول 2 کیلو متر است.

* تفنگ تک تیرانداز 23 م.م باهر

این سلاح که قابلیت نفوذ در جلیقه را داراست، یک سلاح ضد بالگرد نیز بشمار می‌رود. وزن این سلاح 62 کیلوگرم و برد آن 4 کیلومتر است. خدمه این سلاح نیز 3 نفر است.

* خودروی شنی‌دار فوق سبک

این خودرو قابلیت حرکت با سرعت 100 کیلومتر در جاده های دارای عارضه و 130 کیلومتر در در جاده های شوسه‎ را داراست و از چابکی بالایی برخوردار است.

این خودرو قابلیت نصب سلاح اجتماعی (تیربار 12.7 م.م) اتوماسیون و استاپ لایزر بر روی پلتفرم با دو درجه آزادی را دارد. سرنشین این خودرو یک نفر و وزن آن نیز 4 تن است.این خودرو در شعاع عملیاتی 400 کیلومتر عمل می کند.

* تک‌تیرانداز شاهر با خشاب

تفنگ تک‌تیرانداز شاهر به همراه خشاب از دیگر دستاوردهایی است که امروز رونمایی شد. تعدادی از این نوع سلاح در نیروی زمینی تولید شده که در آینده نزدیک به تولید انبوه می‌رسد.

کالیبر این سلاح 14.5 م.م بوده و وزن آن 24 کیلوگرم است. سلاح مذکور با ظرفیت خشاب 5 گلوله فعالیت می کند و خدمه آن نیز 3 نفر است. برد این سلاح 3 کیلومتر است.

رادار پسیو "10 شهریور" و سامانه‌ اطلاعاتی خیبر به نمایش درآمدند

شناسایی اهداف ریز پرنده و بدون ارسال امواج مغناطیسی از ویژگی های این رادار است که امکان شناسایی آن برای دشمن غیرممکن می شود.

فناوری طراحی و تولید این رادار فقط در اختیار چند کشور است که به دست توانمند کارکنان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) تولید شده است.

سامانه های ارتباطی و فرماندهی وکنترل هوشمند رسول و فکور که به دست توانمند متخصصان وزارت دفاع و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) طراحی و به مرحله تولید رسیده است ، نخستین بار در رژه روز ارتش به نمایش در آمد.

سامانه فرماندهی و کنترل هوشمند فکور قابلیت جمع آوری اطلاعات از همه منابع اطلاعاتی مرتبط با دفاع هوایی اعم از رادارهای پسیو و اکتیو نظامی و کشوری ، شنود سیگنالی ، سامانه های موشکی و مراکز فرماندهی و کنترل را داراست و به صورت کاملاً تاکتیکی و متحرک و مستقل هدایت و کنترل سامانه های دفاع هوایی زمین پایه و هواپایه را بر عهده دارد .

رونمایی از اس 300 ایرانی و ربات مسلح نزاجا/ «خیبر و رسول»؛ بازوهای جدید اطلاعاتی ارتش

سامانه پیشرفته ارتباطی رسول هم با قابلیت رمزگذاری اطلاعات ، اتصال به شبکه ارتباط زیرساخت کشوری و انتقال اطلاعات رادار از صحنه نبرد به مراکز فرماندهی نیز نخستین بار در رژه روز ارتش از مقابل جایگاه عبور خواهد کرد.

رونمایی از اس 300 ایرانی و ربات مسلح نزاجا/ «خیبر و رسول»؛ بازوهای جدید اطلاعاتی ارتش

همچنین سامانه‌ اطلاعاتی خیبر و سامانه ارتباطی شهاب صبح امروز در مراسم رژه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، با عبور از مقابل جایگاه، رونمایی شدند. سامانه اطلاعاتی خیبر، قادر است در مناطق مرتفع و دلخواه گسترش یافته و به جمع آوری اطلاعات اقدام کند.

سامانه ارتباطی شهاب نیز، دارای قابلیت تامین ارتباط تاکتیکی امن در فواصل طولانی و شرایط جغرافیایی مختلف به عنوان سامانه استراتژیک و تاثیرگذار در قرارگاه پدافند هوایی است.

نگاهی به تجهیزات و تسلیحات نیروی دریایی ارتش در رژه امروز

آخرین دستاوردهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در رژه امروز از مقابل جایگاه رئیس جمهور عبور کردند.

اسامی این تجهیزات به شرح زیر است:

شناور هجومی شهاب

شناور تندرو ضربتی مورد استفاده تکاوران دریایی نزاجا جهت عملیات دفاع ساحلی و کرانه‌ای ساخت صنایع وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

* قایق هجومی رعد

مورد استفاده تکاوران دریایی نزاجا جهت عملیات دفاع ساحلی و کرانه‌ای - ساخت صنایع وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

* سامانه دریایی سابحات و مین چسبان

* سامانه کابین مرطوب مورد استفاده تیم‌های قواسی نزاجا جهت عملیات زیرسطحی ناهمطراز

* توپ 76 میلیمتری فجر 27

توپ تمام اتوماتیک به دریایی با ماموریت ضدسطحی و ضد هوایی و قابلیت اتصال به سامانه کنترل به آتش ناوهای موشک‌انداز و ناوشکن‌های رزمی

* سامانه خوداتکا پرتاب موشک نور برد بلند و سامانه کشف، پرتاب با هدایت موشک سطح  به سطح نور با قابلیت پرتاب موشک ساحل به دریای جهت انهدام اهداف سطحی در برج بلند.

* سامانه خوداتکای نصر ساحلی و سامانه راهبری گسترده ساحل به دریا از دیگر دستاوردهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی است که از مقابل جایگاه  رژه رفتند

اس 300 ایرانی به رژه ارتش آمد

 در ادامه رژه 29 فروردین ارتش جمهوری اسلامی ایران که با حضور رییس جمهور و فرماندهان ارتش نیروهای مسلح کشورمان در حال برگزاری است، اجزای سامانه باور 373 شامل موشک های این سامانه و لانچرهای پرتاب این سامانه مدرن پدافندی، به نمایش درآمد.

این سامانه، قبلا نیز یک بار در رژه به نمایش درآمده بود اما اجزای آن مشخص نبود و تنها بخش راداری و لانچرهای آن در رژه حضور یافته بود اما امروز، موشک ها و بخش های دیگر این سامانه نیز حضور داشتند.

رونمایی از اس 300 ایرانی و ربات مسلح نزاجا/ «خیبر و رسول»؛ بازوهای جدید اطلاعاتی ارتش

با توجه به حضور 4 لانچر از یک مدل و 2 لانچر از مدل دیگر این سامانه، می توان اطمینان داشت که روند ساخت این پدافند برد بلند، به مراحل پایانی تحویل خود به یگانهای عملیاتی رسیده است.

سیاری:نیازی به پهلوگیری در یمن نداریم

امیر حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز در حاشیه مراسم رژه ارتش که در جوار حرم امام خمینی(ره) برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص اعزام ناوگروه‌های نداجا به آبهای آزاد اظهار داشت: این حضور طبق برنامه با درخواست سازمان جهانی کشتی‌رانی در آبهای آزاد از جمله خلیج عدن برای مقابله با دزدی دریایی ادامه دارد و هیچکس حق تذکر به ناوهای ایرانی را نداشته و تا کنون نیز این اتفاق نیفتاده است.

سیاری در خصوص موضوع یمن نیز،‌گفت:‌ هیچ نیازی به پهلوگیری ناوگروه ما در یمن نیست اما ما با قدرت در منطقه خلیج عدن حضور داریم و هم اکنون نیز ناوگروه سی و چهارم ما به این منطقه اعزام شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این پرسش که آیا عربستان نیروی دریایی کشورمان را تهدید کرده است؟ گفت: هیچ تهدیدی علیه ما انجام نگرفته است. ما اجازه تهدید و تذکر هم نمی‌دهیم زیرا طبق قوانین بین‌المللی ما می‌توانیم در آب‌های آزاد و بین‌المللی حضور داشته باشیم. ما تاکنون بدون اجازه کشوری به آب‌های سرزمینی آن کشور وارد نشده‌ایم.

سیاری همچنین در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای پهلوگیری در یمن دارید؟ گفت: ما چنین برنامه‌ای نداریم و امیدواریم امنیت خلیج عدن با کمک همه کشورها تامین شود.

توضیحات فیروزآبادی درباره تحویل اس 300

سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه مراسم رژه بزرگ ارتش که صبح امروز در جوار حرم امام خمینی (ره) برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص مذاکرات هسته‌ای با بیان اینکه دیپلمات‌ها همواره پیشگامان صلح هستند اظهار داشت: وزیر خارجه کشورمان و همکارانش تلاش دارند تا هم از جنگ جلوگیری کنند و هم منافع کشورمان تأمین شود. نیروهای مسلح نیز با اقتدار پشتیبان دستگاه دیپلماسی هستند و اثر بازدارندگی دارند و اگر کلام و منطق دیپلماسی توسط دشمن درک نشده و بخواهند دیپلماسی را کنار بگذارند قاعده این است که نیروهای مسلح جانباز ایران به میدان می‌آیند و قدرت یک ملت به کار گرفته شده و هر گونه تجاوز با قاطعیت پاسخ داده خواهد شد.

وی در خصوص موضوع تحویل اس‌300 توسط روسیه به ایران نیز اظهار داشت:‌ روس‌ها در موضوع اوکراین از آمریکا و غرب درس گرفتند و فهمیدند که تحریم‌ها برای مقابله با ملت‌هاست. پوتین انسان منطقی و جهان شناسی است و فهمید که آمریکایی‌ها و غرب به مذاکرات هسته‌ای نیاز دارند بنابراین چرا نباید سامانه‌ای که قرارداد آن را بسته‌ایم به کشور دوست خود تحویل دهد.

فیروزآبادی خاطرنشان کرد: همه می‌دانند که اس 300 یک سامانه تدافعی است و نه تهاجمی.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص داعش این گروهک را افرادی جاهل،‌ خودبین و کج رو دانست و گفت: اینها همه دنیا از جمله ایران را کافر می‌دانند و می‌خواهند به زعم خودشان با کفار بجنگند بنابراین به زودی موجی از تروریسم اروپا و آمریکا و تمام بشریت را مورد هدف قرار خواهد داد و این هدف قرار دادن بیرحمانه خواهد بود.

وی افزود: به خاطر منطق حق زندگی بشر همه از جمله آمریکا و انگلیس و اروپا و هر کسی که می‌تواند باید با این خطر و گروهک داعش مقابله کند نه اینکه به آن سلاح و دلار بدهند به طوری که امروز هر تروریست داعش بیش از هر سرباز ارتش در همه جای دنیا حقوق می‌گیرد. این پول‌ها از کجا می‌آید؟

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: اگر آمریکا واقعا می‌گوید داعش را به وجود نیاورده به راحتی می‌تواند با آن مقابله کند و امیدواریم دولت ‌آمریکا و انگلیس برای دفاع از ملت خودشان هم که شده با داعش مقابله کنند.

فیروزآبادی ادامه داد: ما خبر داریم که هواپیماهای آمریکایی در فرودگاه‌‌های داعش تردد می‌کنند. نباید اینطور باشد که داعش به داعش سلاح و پول بدهد و بعد عذرخواهی کند و بگوید اشتباه کردیم.

فیروزآبادی افزود: آمریکایی‌ها حتی اگر بگویند که می‌خواهند با داعش مقابله کنند ما اقدام عملی جز در حد کشف و شناسایی از آنها ندیده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: مقابله با داعش نیازمند یک جنگ فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، روانی، نظامی و رسانه‌ای توسط همه دولت‌هاست.

پوردستان:تحریم ظرفیت ما را فعال کرد

امیر احمدرضا پوردستان در حاشیه مراسم رژه روز ارتش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ما هیچگاه به کشوری تعدی نمی‌کنیم گفت: اگر کشوری از ما درخواست کمک داشته باشد ما به آن کشور کمک مستشاری کرده یا نیروهای آنها را آموزش می‌دهیم.

وی با بیان اینکه تهدیدات علیه کشورمان به طور دائم رصد می‌شود تصریح کرد: ما با نیروی انتظامی و سپاه برای حفاظت از مرزها تعامل خوبی داریم و اگر نیاز باشد با هرگونه تعدی گروه‌های تروریستی مقابله جدی می‌کنیم. اکنون اقدامات داعش نیز همچنان در رصد ماست.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحریم‌ها را برای کشور ما نعمت خواند و گفت: تحریم‌ها ظرفیت‌های ما را فعال کرد. ما اکنون نیازمندی‌های صنایع دفاعی خود را به خوبی تامین می‌کنیم و فاصله ایده تا محصول اکنون بسیار کوتاه شده است.

معاون آجا: اس 300 ایرانی عملیاتی شد

سامانه باور 373 و موشک صیاد 3 صبح امروز برای نخستین بار در رژه روز ارتش و نیروی زمینی با حضور حسن روحانی رییس جمهور به نمایش درآمد.

امیر محمد محمودی معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه رژه ارتش اعلام کرد که این سامانه افتتاح و در سطح کشور عملیاتی شده است.

وی به رژه یگان های نمونه ارتش و تجهیزات این نهاد نظامی در جوار مرقد ملکوتی امام (ره) پرداخت و گفت: این رژه نمایش بخشی از اقتدار ارتش جمهوری اسلامی ایران است که همزمان با تهران در سراسر کشور نیز برگزار می شود.

این مقام ارتش افزود: همزمان با این رژه یگان های دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سواحل مکران نیز رژه رفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 88
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 7
  • مجتبی ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    عالی بود... فقط یه چیزی رو بگم...بزودی زود شاهد جنگی بزرگ خواهیم بود... سایت جام نیوز امروز خبر زده (به نقل از پایگاه خبری هیل (Hill)) که حدو 9 تا ناو جنگی ایرانی به خلیج عدن حرکت کردن...که احتمالا میخوان پهلو بگیرن!!! حرفم اینه وقتش رسیده که به دنیا نشون بدیم ایرانیا همیشه لبخند نمیزنن!!!
  • هم وطن ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 1
    الله اکبر ...!! ماشاالله به این ارتش مقتدر انصافا خیلی پیشرفت کردن دمشون گرم
  • مسلمان ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    درود بر فرماندهان فهیم ،سربازان دلیر و توانا و درود بر شهیدان نیروی هوایی و زمینی ارتش که در دوران جنگ افتخار آفریدند وبا تمام توان از وطن خود دفاع کردند.
  • اهوازی ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    فیلمبرداری و گزارشگری ضعیف بود.باید یک فکر اساسی برای پخش و گزارش در روزهای 29 فروردین و 31 شهریور و مراسم های مشابه شود.فیلمبرداری و گزارشگری بسیار موثر است.برای اینکار باید از روشهای شبکه افق استفاده شود.
  • هم وطن ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    الله اکبر ...! این ارتش واقعا مایه مباهاته خدا حفظشون کنه
  • سهیل ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    تیوپ S-200 هست عزیز اون عکسی هم که از باور373 در صفحه اول خبر گذاشتی مربوط به رژه چند سال پیش هست باز اون موقع خودروی حامل و رادار رو هم نشون دادن امثال فقط یه موشک با نام صیاد4
  • علی ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    تصویر جایگاه مال امروز نبود امروز پرچم ایرانی پشت جایگاه رنگ قرمز نداشت.
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    برادر سهیل خودت میدونی چی میگی اس دویست تیوب نداره از سامانه باور هم فقط موشک صیاد چهار و لانچر پرتاب رو نسون دادن اشتباه اطلاعات نده
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    یا علی مدد......
  • .. ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    و درود بر نیروی دریایی ارتش
  • ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    این دام غرب برای ایران هست. اما عمرا ایران توی این دام بیفته و با عرب‌ها درگیر جنگ بشه.
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    ما شرعا حق حملبه به هیچ کس وهیچ جارا نداریم فقط موظف به دفاع هستیم چنانکه در هشت سال دفاع مقدس انجام دادیم
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    نمی‌دونم واقعا باور۳۷۳ عملیاتی شده یا نه، ولی S-200 که تیوب نداره مرد مومن. از روی لانچر معمولی مثل موشک هاوک پرتاب میشه.
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    بابا خیلیها شب و روز نذر و نیاز میکنن که ایران وارد این جنگ بشه !! جنگی که بدترین حرکت تو شطرنج منطقه است برای ایران و نباید به هیچ وجه وارد این بازی بشه !! هیچگاه هم نباید دشمن رو دستکم گرفت و فکر کرد که عربستانیها همینطوری گتره ای وارد این بازی شدن نه اونها هم رایزنها و مشاورانی برا خودشون دارند و اگه ما دشمن رو دستکم بگیریم شکستمون حتمی و باید همیشه اونها رو قوی بدونیم مانند این چند ساله که طرفمون آمریکا بود در منطقه و چقدر هم تو جنگ افزار پیشرفت کردیم و بهترین حرکت ایران اینه که دیده بان و نظاره گر باشه گاهی حرکت نکردن بهترین و سختتترین حرکته !!
  • محمد ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    باز مثل همیشه رژه بدون نظم نمایش تجهیزات تکراری خنده دار اینه که تانک ذوالفقار هر دفعه که رژه میارن یه تغییری میدن یه بار تیربارشو در میارن یه بار یه اسستار میکشن روش اما دریغ یه تصویر که نشون بده به تولید انبوه رسیده هر سال بدتر میشه
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    بعد از مدت ها وعده از سامانه اس 300 ایرانی فقط یک موشک و تعدادی استوانه جاگیری موشک به نمایش در آمد! نه خبری از رادارهای سامانه بود نه حتی لانچرهای شلیک موشک! متاسفانه کار تبلیغی هم بلد نیستیم!
  • ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    ناشناس اگه هر دفعه بگیم دامه و فلان اونوقت دیگه شیعیان قتل عام میشن که
  • دانیال ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    خیلی دوست داشتم رژه رو تا انتها ببینم اما گوینده آنقدر داد و بیداد کرد که بی خیالش شدم می خواستم اگه امکانشو کسی از خوانندگان سایت داره به بچه های بالا بگه واقعا دیگه غیر از ایشون کسی پیدا نمیشه این رژه رو گزارش کنه که آدم بعد از ده دقیقه سر درد نگیره و آیا امکانش نیست به جای داد و بیداد و مطالب نا مربوط نام ادوات و مشخصات فنی اونا رو بیان کنه و یه مانیتور بزاره جلوش که با بیننده ها ی تلویزیون هم هماهنگ باشه گوینده با بلندترین صدای ممکن میگه رباط مسلح نذیر اما ما تو تلویزیون راکت زلزال رو می بینیم
  • دانیال ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    خیلی دوست داشتم رژه رو تا انتها ببینم اما گوینده آنقدر داد و بیداد کرد که بی خیالش شدم می خواستم اگه امکانشو کسی از خوانندگان سایت داره به بچه های بالا بگه واقعا دیگه غیر از ایشون کسی پیدا نمیشه این رژه رو گزارش کنه که آدم بعد از ده دقیقه سر درد نگیره و آیا امکانش نیست به جای داد و بیداد و مطالب نا مربوط نام ادوات و مشخصات فنی اونا رو بیان کنه و یه مانیتور بزاره جلوش که با بیننده ها ی تلویزیون هم هماهنگ باشه گوینده با بلندترین صدای ممکن میگه رباط مسلح نذیر اما ما تو تلویزیون راکت زلزال رو می بینیم
  • سعید ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    اون موشکی که گذاشتین ماکتش بود ... اون تیوب ها هم مال باور نیست
  • محمد ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    درضمن اون تیوب اس 200 هست نه اس 300!!!!!!!!!!
  • ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    حملــــــــــــهههه....
  • ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    مهم . در ویترین نظامی خوب ایران جای شکاری بمب افکن دوربرد استراتژیک نسل چهارم به بالای بومی که به تعداد زیاد تولبد انبوه شده باشه بسیار خالیه.
  • سپهر تاجمیری ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    بابا بخدا تفکرات آمریکاست که میخواهد از تجهیزات نظامی ایران سر در بیاورد خواهش میکنم همه چیز رو نشان ندهید
  • ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    نکنه توقع داری بهترین وسری ترین تجهیزاتو رونمایی کنن. خب با این کار که دیگه نیازی به حفاظت اطلاعات نیستو به جاسوس هم دیگه نیازی نیست.
  • ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    عزیزم من توی رژه ها شرکت کردم مخصوصا در اصفهان. هیچ وقت اصل موشک ها را در رژه نمیارن. اینا پوسته ی موشک هاس. که کار درستی هم انجام می دهند به دلایل مختلف از جمله راحتی جابه جایی وخطر این موشک ها.
  • ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    داره. به نام 5T53M.
  • ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    با این رو نمایی های ناقص فقط آبروی صنایع و شرکتهای دفاعی و مهندسانی را می برید که با دریافتی زیر خط فقر در حال کار شبانه روزی هستند. رونمایی نکنید خیلی بهتر است. یک تیم تصویر برداری دفاعی هم ندارید که 2 تا عکس حرفه ای بگیرد.
  • پژمان ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    خوب خدارو شکر همه چیز آمادس ، حالا دیگه نوبت حاج قاسمه حاجی جون جوری بزن تو دهن عربستان که تهدید تجاوز به جوان ایرانی و... کاملا از یادش بره
  • علی حقجو ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    لا اقل یه نیم نگاهی به متن بالا میانداختید سیاری:نیازی به پهلوگیری در یمن نداریم
  • علی حقجو ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    باید از هالیوود هم مشاوره بگیرند
  • میلاد ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    درود بر ارتش قهرمان ایران.
  • میثم ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    جناب مشرق از گزارشگر تخصصی تر استفاده کن.از باور فقط موشک صیاد و نمایش دادن اونایی که عکسشو گذاشتی محفظه موشک های هاوک و اس 200 هستن برادر
  • ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    آره راست می گه بی غیرتی و بی بخاری را از ارتش ایران یاد بگیرید ....مردم یمن را به خاک و خون می کشن ارتش ایران فرار می کنه......ارتشی که نتونه جلو عربستان در بیاد بدرد لا جرز دیوار خوبه.....باید تا حالا حریم هوایی عربستان را جر می دادن .....
  • محسن ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    ما شا الله
  • مجتبی ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    حقجو جان شمام کامنت منو خوب میخوندی گفتم به نقل از پایگاه خبری Hill
  • سامان ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    ای رهبر آزاده ، آماده ایم آماده ، رهبرمون اگه دستور بده کل کشورهای عربی و اسراییل را تصرف میکنیم
  • ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    تو حالت خوبه !!؟؟ غیر از کیهان بچه ها مجله های تخصصی دیگه ای هم هست !!
  • رهگذر ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    دفاع مراحلی داره و یکی از مراحل دفاع، حمله‌ی حساب شده به دشمن آماده‌ی حمله‌س. به این می‌گن دفاع پیش‌دستانه.
  • ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    عکس حرفه ای؟ میخوای تجهیزات رو ببریم آتلیه؟ فیلمبراری دو دوربینه با یفیت فول اچ دی خوبه؟ باغ و کلیپ اسپرت هم دارین؟ عروسیتون چه تاریخیه؟ ببینم وقت داریم یا نه بیایم برای فیلم برداری...
  • ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    این تجهیزات باید در خدمت ارتش امام الزمان (عج) قرار بگیرد.
  • سعید ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    درسته اس 200 تیوب نداره ... ولی با یه چیزی به اسم کنیستر حملشون میکنن ... اینایی که گذاشته مشرق هر دو کنیستر موشک اس 200 و سبز ها مال هاوک هستند ... برا حمل استفاده میشن ...
  • رضا ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    من تنها چیزی که می دونم اون اینه که هنوز به کوچکترین اصل مربوط به استتار، نیروی هوایی ایران آگاهی نداره ! که هر ادم عاقلی میدونه این رنگ برای هواپیما ! یعنی در تیرس هدف بودن و اصلا نیازی به رادار هم نیست ! با چشم غیر مسلح با کمترین خطا میشه زدش! فکر کنید همین مطلب رو نیروهای آمریکایی دیده باشن، نمیخندن ایا؟ مرد مومن این رنگ که شما گذاشتید در اصل استتار چه معنی میده ؟ این رنگ برای خودروها و لباس های نظامی هست که در کویر و کوهستان میخوان فعالیت کنن . نه برای یک هواپیما که روی اسمون با رنگ آبی و مایل به خاکستری در حال فعالیت است . واقعا که .
  • سعید ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    این تانک ذوالفقار امروز مال قدیما بود .. اولین تانک ذوالفقاری که بنام نسل 3 رونمایی شد برین ببینین تو گوگل مثه همونه ...
  • سعید ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    عزیزم میرسیم به اونجا ... ولی ایران یه کشور در حال توسعه است . ما هنوز در ابتدای مسیری هستیم که باید طی کنیم
  • سعید ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    بله عزیزم دقیقا باید برد اتلیه ... شما برو همین عکسای نظامی تجهیزات کشور دوست و برادر ترکیه را ببین
  • ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    البته باید مواظب باشیم این حرکت نکردن به عادت همیشگیمون تبدیل نشه.!!!!!
  • ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    این تجهیزات باید در خدمت ارتش امام الزمان (عج) قرار بگیرد.
  • محمد ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    یه چند تا غلط املایی داری ؛ بهت میدم 16. بجای هر غلط 50 بار بنویس "آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه" ، ملتفت شدی برادر؟
  • ناشناس ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    ایران اگه s300رو ساخته پس چرا این همه معطل تحویل گرفتن نمونه روسی ان میباشد؟ایران که تو دادگاه داوری روسیه رو به پرداخت غرامت محکوم کرد.به نظر من باور373کیفیت اس 300 رو نداره وفقط جنبه تبلیغاتی داره.به هر حال درود بر ارتش وسپاه مقتدر
  • شناس ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    آدم عاقل ناو نمیفرسته یک ناو قدیمی میفرسته پشت سرشم ردیف زیر دریایی میفرسته
  • صلواتی ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم نهضت جهانی صلوات
  • شهروز ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    s300خیلی جالبه بریم پول رو از روسیه بگیریم دیگه ساختش یا بگیم ما دیگه اس 300 نمیخوای بومی شدش اس 400 بدید
  • حسین ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    ن اون تیوب شبیه هست ولی اون نیست از لحاظ انداره . ولی سایزش میخوره که موشک باور توش جا یشه. اون موشکم شبیه صیاد4م نیست؟؟؟؟؟؟؟
  • ناشناس ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    تولید انبوه باور سال ها طول خواهد کشید و ما به اس 300 روسیه نیاز داریم
  • ناصر ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    خبر های خوب از باور373 ایرانی اینا بود؟؟
  • غلام شیش لول ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    9 ناو؟ عزیزم فرق بین ناو ناو شکن و ناوچه رو میدونی چیه .
  • ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    اتفاقا ما باید الان s300بگیریم تابتونیم بوسیله اون پروژه باور رو به ثمر برسونیم
  • ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    اونها میخوان تجهیزاتشون رو بالاتر از اونی که هست نشون بدند. واسه همین آتلیه هم میبرن. اما ما برعکس. قراره جزئیات رو مخی نگاه داریم و سیاست نظامی ما مبهم ماندن توانایی هامون در مقابل دشمن هست.
  • ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    این که همون ماکت قدیمیه
  • افشین تهران ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    عزیزان اس200تیوپ نداره و از روی لانچر ثابت پرتاب میشه که یکی از ایراداتش بحساب میاد.
  • افشین تهران ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    مات نیازی به شرکت مستقیم در جنگ نداریم و مردم یمن خودشان میتوانند از خود دفاع کنند که البته کمک ما به انها واجب هست و عربستان در باتلاق یمن به شکر خوردن خواهد افتاد.
  • افشین تهران ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    1 0
    ماشین که نیست که نسل اول با سوم تفاوت ظاهری داشته باشه.تفاوت در لوازم و فناوریهای پیشرفته از جمله کنترل اتش گلوله گذاری اتومات و هشدارهای امنیتی هست که روز به روز در حال گسترش هست.
  • افشین تهران ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    عزیزم رادارهای این سامانه هم سال گذشته بود و هم امسال .شما میتونید در همین سایت گزارش سال گذشته رو ببینید که عکس رادار کشف و رهگیرش گذاشته شده.
  • افشین تهران ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    در کدام رژه خود موشک رو با کلاهک جنگی اوردن که شما الان فکر کردی کشف جدید انجام دادی؟؟
  • ناشناس ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    اقا این چه وضعیه دقیقا سر ساعت مراسم برقمون رفت وقتی اومد که مراسم تموم شده بود ادم به کی اعتراض کنه خخخخخ
  • افشین تهران ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    چرا بعضی دوستان بدون داشتن اطلاعات نظرهای ابکی میدن؟؟؟برادر دانشمند من اس200کی و کجا تیوپ دارش رو ساختن یا شما دیدی که مال این و مال اون میکنی؟؟لااقل اول یه سرچ بکن و عکس موشک و سامانه رو ببین بعد بیا نظر بده.اس200از روی لانچر زمینی پرتاب میشه و اصلا تیوپ نداره!!!!!!ضمنا کسی نگفته که این تیوب اس300هست!!!باور مجید دلبندم باور!!
  • افشین تهران ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    از تجهیزاتیکه بر پایه اصل پنهان کاری طراحی و ساخته شده شما انتظار عکس حرفه ای یا صنعتی دارید؟؟کشور دوست و برادرتان ترکیه تجهیزات بومیش فقط اسم بومی رو یدک میکشه و تک تک اجزا و طراحی اون هم حتی غربیست و با این اوصاف نیازی به پنهان کاری نیست.شما نگران دستمزد سازندگان نباش که اینجوری مجبور به دروغ پراکنی نشی .
  • ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    تا اقا نیاد ایران وارد هیچ جنگ مستقیمی نمیشه الهم عجل لولیک الفرج
  • افشین تهران ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    اولا مردم یمن خودشون میتونن از پس مشکلاتشون بر بیان و ما مبصر جهان نیستیم و دوما شما اگه خیلی مردی بفرما برو کمکشون کن و سوما ارتش ایران و تمام نیروهای مسلح در هشت سال نبرد ناجوانمردانه که اسمش جنگ با عراق بود و در باطن جنگ با تمام وهابی های مرتجع و ابرقدرتهای انزمان بود خود را ثابت کردند و همین امنیتی که امروز امثال شما دارید و البته ما داریم نشانه همین اثبات هست و چهارما اقای ناشناس این بنده خدا بیشتر از روزنامه های زنجیره ای استفاده میکنه حتما چرا که اونا بی ادب و خودشیفته و درو هستند والا کیهان که تمام گزارشاتش نمود اینده بوده و هست.وظیفه ما دفاع از مظلوم و کمک به مظلوم هست که میکنیم اما وارد شدن در بازی مرتجعین منطقه در شان ملت صلح دوست ایران نیست مگر به کشور ما نگاه چپ بندازن انوقت میبینی که چه شود و چه ادواتی از زاغه ها بیرون بیاید.
  • افشین تهران ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    این رنگ استتار زمینی هست .یعنی وقتیکه جنگنده در روی زمین نشسته از اسمان دیده نشه.مهندس جان اصول استتار مهم رنگ زیر جنگنده هست که شما از زیر نگاه میکنی نه رنگ روش و ضمنا با تفنگ بادی میخوای بزنیش!؟برد هیچ توپ ضد هوایی از 5کیلومتر بیشتر نیست و برای بالاتر از این برد از موشک استفاده میشه که البته اونم کوتاه میان و بلند برد داره و ربطی به رنگ نداره چرا که بارادار کشف و رهگیری میشه.لطفا قبل از نظر دادن اطلاعات خودتون را کامل کنید.
  • عباس م 61 ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    از اونجایی که دیگه تو این سایت کامنت نمی ذارم گفتم برم ببینم سانسورچی بزرگ چی کار می کنه.
  • افشین تهران ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    اولا کجا گفتن که ایران روسیه رو به پرداخت غرامت محکوم کرده؟؟؟ایران فقط تهدید به شکایت کرده و برخی منابع هم گفتن که شکایت کرده و این غرامتی که از یک تا چهار میلیارد میکن شایعه هست.دوما باور هنوز کار ساخت و ازمایشاتش تموم نشده و اگه بشه مدت زیادی طول میکشه تا تولید انبوه به مقدار کفایت بشه و سوما تعدد سامانه های دفاعی در هر کشوری باعث تقویت پدافند اون کشور و سر در گمی دشمنانش میشه چرا که هرکدام از اونها از روشی مخصوص بخودشون که مربوط به رادار و باندی که روش کار میکنه و دیگر متغییر هاش هست مربوط میشه. بطور مثال چین خودش سامانه پدافندی بسیار قدرتمندی داره که ترکیه با ارتباطی که با غرب داره تقاضای خرید اونو کرده اما همین چین هم اس 300خریده و هم همین چند روز پیش اس 400رو خرید پس به نظر شما کار تبلیغاتی هست و ترکیه هم پول اضافی داره که اس400یا 300یا پاتریوت رو ول کرده و تقاضای خرید سامانه چینی رو کرده؟؟؟؟؟؟؟
  • افشین تهران ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    خدا یا مگه صلوات هم منفی دادن داره؟؟خدا شما رو براه راست هدایت کنه که واقعا .........
  • لثارات العباس ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    به نظر من شاید اگر باور373 با s-300 برابری نکنه ولی همین که ایران s-300 رو تحویل بگیره میتونیم باور 373 رو مثل s-300 بروز کنیم یا حتی تا اندازه s-400 ارتقا و مهندسی معکوس کنیم........
  • افشین تهران ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    عزیزان هر سامانه دفاعی بجای خودش خوبه و کاربرد داره و تعدد اونها دشمن رو گیج میکنه که در مواجه با کدومشون قرار هست قرار بگیره و ما برای فاصله زمانی که باور تولید انبوه بشه نیاز به سامانه ای قوی داریم که اس300گزینه خوبی هست و اما جنگ یمن را مردم یمن باید کنترل کنن که البته حتما از پشتیبانیهای همه جوره ما باید برخوردار باشند اما اینکه ما در جنگ دخالت مستقیم کنیم اشتباه محض هست و نباید در این دام گرفتار بشیم چرا که لازم نیست و مردم یمن خودشون گوش متجاوز رو خواهند برید البته تاوان سختی خواهند داد مثل ما در دفاع مقدس اما قدر پیروزی بدست اورده را حتما خواهند دانست .ما زمانی باید دخالت کنیم که اسراییل و یا امریکا به مردم یمن حمله کنند .اما این جنگ نه چرا که ان را به جنگ مذاهب و شیعه و سنی تبدیل خواهند کرد.
  • علی ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    موشک صیاد سه هست خود فرماندهان و..دارن میگن صیاد سه!!
  • علیا ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    رهگذر جان این که شد استراتژی غربی ها. ما باید برای دفاع آماده باشیم. اما تا وقتی که گلوله ای به سمتمون شلیک نشده حق نداریم ماشه رو بچگونیم.
  • علیا ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    افشین جان اتفاقا تانک ذوالفقار نسل اول با نسل سوم بسیار متفاوت بودند. بزرگترین و مهم ترین تفاوت هم تغییرات کلی در طراحی برجک که تقریبا مهم ترین قسمت تانک هست بود. در نسل اول چیزی سبیه به تی70 های قدیمی بود ولی نسل سومش بسیار متاوت و تقریبا شبیه به آبرامز هست
  • علیا ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    برای جنگنده هایی مثل اف5 یا صاعقه استتار زمینی رو داریم. دلیلش اینه که در ارتفاع های خیلی بالا پرواز نمیکنند و لااقل از لحاظ بصری از دید شکاری های دشمن محفوظ بمونند. اما مثلا چرا اف14 اینجوری رنگ نشده؟ چون اف14 خودش شکاری هست و در ارتفاع هایی بسیار بالاتر پرواز میکنه و شکاری دشمن معمولا در ارتفاعی بالاتر از اف14 قرار نمیگیره.
  • ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    رفتار این دوستمون که هرجای مرتبط و بیربطی این پیام رو میذاره منفی داشته
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    هنوز دهنت بوی شیر می ده. حاج قاسم هم دنبال عمل به تکلیفه نه دنبال تو دهن این و اون زدن.
  • محمد ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    اقا افشین وقتی چیزی نمیدونی بهتره نظر ندی اس 200 تیوپ داره
  • عجب ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    خیلی پیشرفت داشت، یعنی هلی کوپتر و زیر دریاییش که آخرش بود، دست قدرتهای ماوراالطبیعه در کار بود
  • شهرستانی ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    0 0
    اولا 9 تا نیست و 2 تا ناو هست که یکیش پشتیبانیه(بوشهر) دوم با وجود برتری هوایی عربستان و ائتلاف و حضور ناوهای آمریکا این کار اصلا به صلاح نیست و نوعی خودکشی و هزینه تراشی برای نظام هست ولی شاید بشه با قایق های موتور دار حوثی ها این انتقال رو نزدیک ساحل انجام داد
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    0 0
    نیروی هوایی هم باید بیشتر تقویت بشه
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    سلام مشرق اون سیلوهایی که نشون دادی مال موشک هاوکه نه اس 300 اس 300 کمی بزرگ تره
  • ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    صیاد چهار در اس 300 کاربردداره و باتوجه به شکل این موشک صیاد چهاره سواد نداری نگو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس