کد خبر 480678
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶

ساخت اژدر افکن جدید «ذوالفقار» از سوی ایران مقام‌های نظامی اسرائیلی را به واکنش وا داشت به طوری‌که آن‌ها از در تیررس بودن تاسیسات گازی خود از سوی اژدر افکن ذوالفقار خبر دادند.

به گزارش مشرق، به دنبال اعلام خبر موفقیت ایران در تولید اژدر افکن «ذوالفقار»، منابع نظامی تل‌آویو به نشریه «امنیت داخلی اسرائیل» اعلام داشتند، تل‌آویو مراقب تلاش‌های ایران در ساخت و توسعه این گونه تسلیحات و همچنین سامانه‌های دریایی هدایت شونده است.

بر اساس این گزارش، ایران هفته گذشته از ساخت اژدر افکن 17 متری ذوالفقار که 22 تن وزن دارد و قادر است با سرعتی معادل 40 نات دریایی (70 کیلومتر) در ساعت حرکت کند، خبر داد.

 در همین رابطه منابع صهیونیستی به نشریه امنیت داخلی اسرائیل گفتند، اگر چنین سامانه‌ای به دست حزب‌الله لبنان بیافتد، خطری عظیم اهداف اسرائیل چون تاسیسات ذخایر گاز اخیرا کشف شده در مدیترانه را تهدید می‌کند.

واکنش اسراییل به قایق اژدر افکن سپاه

منابع اسرائیلی همچنین خاطر نشان ساختند که ایران تاکنون پهپادهایی را به حزب‌الله تحویل داده و چنین سامانه‌هایی نیز مشکلات بزرگی برای اسرائیل می‌باشد.

این رسانه صهیونیستی در خاتمه این مطلب ضمن اشاره به مواجه شدن با خطر پهپادهای ایرانی حاضر در  دستان رزمندگان حزب‌الله لبنان و دیگر نیروهای مبارز منطقه از نصب سامانه‌های هشدار دهنده «آگواس شیلد درایور» در نیروی دریایی اسرائیل برای شناسایی اهداف زیر سطحی از فواصل دور و ساحل خبر داد و مدعی شد این سامانه قادر به تشخیص خودکار چند نوع هدف در آن واحد است.

گفتنی است که شناور اژدرافکن نیروی دریایی سپاه با قابلیت حرکت بر سطح و زیر آب است. این شناور دو زیست با طول 17 متر، عرض 3.3 متر و ارتفاع 3.5 متر، وزنی در حدود 22تُن می‌تواند هم در زیر آب و بر روی سطح آب حرکت کند. اژدر مورد استفاده در این شناور نیز به نام اژدر 324، طولی حدود 4 متر و قطری برابر با 324 میلی متر دارد و برای مقابله با ناوهای هواپیمابر، شناورهای سطحی با وزن 200تُن، حمله به سکوهای نفتی ، اسکله‌های تخلیه و بارگیری  دشمن به کار گرفته می‌شود.

بکارگیری این شناور ویژه در آب‌های خلیج فارس که محل ماموریت اصلی نیروی دریایی سپاه است می‌تواند این منطقه را بیش از گذشته برای انواع شناورهای متخاصم ناامن‌ کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • یکی ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    2 0
    دم خودمون گرم.جالب بود
  • رضا ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    4 0
    شک نکنید قبلا حزب الله مسلح شده که الان از این قایق رونمایی شد..
  • محمد ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    1 0
    مکرو و مکرالله ولله و خیروالماکرین
  • محسن از اصفهان ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    0 1
    طبق شرایطی که در نیروهای نظامی ایران وجود دارد، هر گونه تجهیزاتی که رونمایی می شود حداقل 10 سال از زمان بکارگیری و آزمایشات آن گذشته است و در حال حاضر محصولی با کیفیت تر و قویتر و پیشرفته تر از سلاح قبلی در دست نیروها قرار دارد. پس تا 10 سال باید صبرکنیم تا ببینیم امروز چه چیزی در دست نیروهای مدافع ایران است.
  • امیر ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    1 0
    قیافهش خیلی باحاله
  • ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    1 0
    اسرائیل بداند ما می توانیم وقدرت آن را داریم که در یک چشم بر هم زدنی کل اسرائیل را نابود سازیم که اثری از آن نماند 0سلاح اتمی کار ترسوها وبیچاره گان است مثل امریکا . اما جمهوری اسلامی با قدرت وتوان رزمی نیروهایش می تواند کشوری مثل اسرائیل را نابود کند 0
  • سعید061 ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    3 0
    امام خامنه:اگر اسراییل وکوچکترین غلطی بکند ما تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهیم کرد......
  • ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    1 0
    يه گزارش ميذاشتید، ببینیم این سیستمی که اين گفته چيه.
  • ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    1 0
    آقامحسن اینقدر هم که شما میگید شور نیست.
  • افشین تهران ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    0 0
    اسراییل کلا نگران هست و این نتیجه نامشروع بودنش هست.شما که قرار نیست25سال اینده را ببینید پس همین الان از نگرانی بمیرید.این قایق دوزیست هم که نباشه موشکهای حزب الله کار شما رو تمام میکنه.
  • ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    0 0
    آقا خود شناور هم مگه میتونه زیر آب بره؟
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    0 0
    فان حزب الله هم الغالبون
  • ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    1 0
    تیو تنگ مدلی از کره ی شمالی که ایران خرید و الان گپی کرد البته این تایپ بی می باشد
  • ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    0 1
    ناشناس 1630. خوبی؟ از اوباما و نتانیاهو چه خبر؟ دماغت چاقه؟
  • علیا ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    2 0
    ما رو با این جمله کشتی. هر جا میرسه این رو میگه خب عزیزم برخی تجهیزات هم اینجوری نیستند. انقدر هم توهم برت نداره. این چیزهایی که گفتی در همه جای دنیا هست و مربوط به تجهیزات خاص استراتژیک هست. یعنی مثلن ناو جماران رو 10 سال قبل ساخته بودیم؟ موشک شهاب رو چی؟ قبل از جنگ ساخته بودیم؟ حرفت درسته اما نه برای هر تجهیزاتی. مثلن آمریکا ساخت و استفاده آر کیو 170 رو بعد از 8 سال از شروع به کارگیری تایید کرد. اما اف22 رو هنوز ساخته نشده بود به شکل میک آپ رونمایی کرد. یا همین اف35 ه میدونیم جریانش رو...
  • محسن از اصفهان ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    0 0
    جناب علیا من در اول متن نوشته ام شرایط نیروهای نظامی ایران و نه آمریکا. پس مقایسه ی خیلی بیجایی بود. در ضمن موشک های شهاب ایران به دلیل موقعیت زمانی بدون اینکه تولید انبوه آنها صورت بگیرد رونمایی شدند.
  • افشین تهران ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    این فرمایش محسن اقا درسته اما در مورد تجهیزات مهم.این مهم شاید از نظر ما تعریف دیگه ای داشته باشه و از نظر متخصصین معنی دیگه ای.مثلا اژدر حوت بعد از بیشتر از ده سال رونمایی شد.موشکهای بالستیک در زمان نیاز سیاسی و یا نشان دادن قدرت.هنوز هیچ مشخصاتی از تانک ذولفقار 3و یا حتی قبلیها فاش نشده و در رژه هم با تور استتار شرکت میکنند که فکر کنم بخاطر محرمانه بودن زره و سامانه هایش باشد.حتی جنگنده.من مطمئن هستم که با اینکه جنگنده در دکترین نظامی ما زیاد براش جایی در نظر نگرفتن اما باز هم این خونسردی فرماندهان در مورد نیروی هوایی بی دلیل نیست.این در مورد بعضی پهبادها و سلاحهای قابل نصب روی انها هم صدق میکنه.در هر صورت سلاحهای مهم دیرتر رو میشن تا دشمن فرصت کمتری برای طراحی سلاح باقدرت مقابله با انها را داشته باشد.حتی از رادارها هم نباید غافل بود و یا سامانه های پدافندی.
  • افشین تهران ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    حالا که داره میره.شناور دوزیست برای همین میگن دیگه.انشالله 3زیستش هم ساخته بشه که در خشکی هم بره .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس