عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر "اجازه ورود هیچ نامحرمی را به تأسیسات نظامی نمی‌دهیم" گفت: با تکیه بر موشک به اینجا نرسیدیم بلکه همه اینها حاصل پیام انقلاب بود.

به گزارش مشرق، محمدحسین صفارهرندی دقایقی پیش در یادواره شهدای کوی شهید رجایی و شهدای گمنام مسجد صاحب‌الزمان(عج) این شهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس و به‌ویژه 8هزار شهید سرافراز گیلان، اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنم که توفیق حضور در مراسم تکریم مقام شهدا را به ما عطا کرد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گمنام، افزود: شهدای گمنام نام‌آورانی هستند که در جایگاه والایی هستند و هدف از برگزاری شهدا پاسداشت ارزش‌ها و فرصتی برای تسلی‌بخشی بازماندگان شهدا است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه یادواره‌های شهدا فرصتی برای یادآوری رشادت‌هایی از دفتر قطور ایثار است، گفت: همه عزیزانی که در دوران دفاع مقدس جان خود را برای صیانت از حق فدا کردند شایسته بهترین‌ها هستند.

صفارهرندی با اشاره به رشادت‌های فرزندان ملت در ناجا، ارتش، سپاه و بسیج تصریح کرد: رزمندگان، لباس پاسداری از کشور را پوشیدند و در مکتب امام حسین(ع) در جبهه‌های حق علیه باطل در حالی شرکت کردند و جاودانه شدند که نیروهای مردمی آموزش ندیده در جنگ بودند که در برابر متخصصان جنگی دشمن ایستادند و پیروز شدند.

وی با تصریح بر مشارکت در پشتیبانی جبهه‌های حق علیه باطل، خاطرنشان کرد: جهادگران جهاد سازندگی نیز لقب سنگرساز بی‌سنگر را به خود گرفتند و برای یک خاکریز بارها چند راننده لودر جهاد شهید می‌شد تا خاکریزی برای رزمندگان آماده شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با یاد‌آوری "جوانان ما باید با حماسه‌های ملت آشنا شوند" اظهار داشت: جوانان باید بدانند که ملت در برابر دشمن ایستادند، شهادت مکتب مرگ نیست بلکه مکتب زندگی است و این از آموزه‌های قرآنی ماست.

صفارهرندی با بیان اینکه رزمندگانی که هنوز هم بر اعتقادات خود استوارند شهدای زنده هستند، افزود: در جبهه شاهد 8 سال زندگی رزمندگان و بهترین‌ها بودیم و هرگز جلسات قرآنی و صحنه‌های عبادت فراموش نمی‌شود.

وی با اشاره به اظهارات صدام ملعون که می‌گفت که جنگ ما فتح‌الفتوح است، تصریح کرد: امام راحل بعدها پاسخ صدام را دادند و فرمودند اینکه جوانان نورانی ما روز مثل شیر می‌غرند و شب‌ها راز و نیاز عارفانه دارند این فتح‌الفتوح است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جبهه مکتب زندگی حسینی(ع) بود، خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی، مهارت و فنون، تحصیل و تبلیغ از دیگر صحنه‌های دوران جنگ بود.

صفارهرندی با تصریح بر اینکه جبهه دارای ادبیات خاصی بود، افزود: جبهه مکتب بود که انسان‌هایی را پرورش داد که تشر دشمن بر او اثر ندارد و دلاورمندانه در برابر دشمن می‌ایستد و این یعنی قصه شهدا و رزمندگان تمام نشدنی است.

وی با تأکید بر "باید تلاش کنیم تا در مسیر شهادت که مسیر زندگی است قرار گیریم" افزود: رزمندگان اهل خوف و حزن نبودند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه غرب 200 سال برای تشکیل حکومت‌های لائیک و بی‌دینی تلاش کرده بود، گفت: غرب تلاش کرد بعد از انقلاب فرانسه حکومت‌ها لائیک، لیبرال و بی‌دین باشد.

صفارهرندی با بیان اینکه دلیل ناراحتی غرب تشکیل انقلاب اسلامی با هویت اسلامی است، تصریح کرد: آنان از همان ابتدا برای حذف انقلاب الهی تلاش کردند و مسئله‌ای که مانع آنان بود مقاومت ملت بود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ثابت کرد که می‌شود مقابل ابرقدرت‌ها ایستاد و حرف‌ آنان را زمین زد، گفت: در انقلاب اسلامی یک فرهنگ مقاومت و ایستادگی الهی شکل گرفت و مسبب به وجود آمدن نگاه نترسیدن و حزن نداشتن بر اساس آیه‌های الهی بود و این شهدا بودند که سد ترس را شکستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برخی از رزمندگان معبری برای میدان مین می‌شدند، تصریح کرد: امروز نیز در بحث هسته‌ای خوف و حزن نداریم و به‌دنبال ده‌ها بهره صلح‌آمیز هستیم و می‌خواهیم با آن صنعت‌مان را و علم‌مان را فعال کنیم.

صفارهرندی با اشاره به اینکه برخی ناجوانمردانه می‌گویند "نیاز به انرژی هسته‌ای نداریم" اظهار داشت: باید به این دسته از افراد گفت که مسائل هسته‌ای از قبل از انقلاب آغاز شد و تکاپوی علمی فرزندان انقلاب ادامه داشت و در دوره دولت نهم و دهم صنعت هسته‌ای اوج گرفت و انرژی هسته‌ای مربوط به همه دولت‌هاست.

وی با تأکید بر اینکه عده‌ای پشت سنگر سازندگی و اصلاحات بگویند که انرژی هسته‌ای مخمصه بود، اینها یا نامردند و یا احمق، افزود: انرژی هسته‌ای در کشورمان به‌عنوان یک علم گسترش یافته است، در دانش نانو نیز پیشرفت‌های زیادی داریم و همه اینها تحول‌آفرین است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به رتبه هفتم ایران در نانو، گفت: فرزندان ملت از کنار انرژی هسته‌ای در نانو امروز در جهان پیشگامند و کارهای زیادی شده است که به‌دلیل خباثت دشمن اعلام نمی‌شود.

صفارهرندی، انرژی هسته‌ای را محصول پافشاری و ایستادگی در برابر دشمن دانست و تصریح کرد: دشمن به‌دنبال بهانه‌جویی است و امروز با به کار بردن عناصر حیوان‌صفت داعش در سوریه و کشورهای منطقه به‌دنبال ضربه زدن به اسلام است.

وی با بیان اینکه داعش توسط غرب حمایت مالی و سیاسی می‌شود، گفت: در کشور یمن مردم علیه دیکتاتوری قیام کرده‌اند و در حرکت بزرگ میلیونی و انقلابی صنعا را فتح کردند و ارتش تسلیم‌شان شد و حقانیت آنان اثبات شد، اینها مربوط به یک فرقه خاص نبوده و شیعه و سنی و زیدی کنار هم بودند و مردم در آخرین نماز جمعه قبل از فتح صنعا با امام جمعه شافعی نماز جمعه برپا کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه قدرت‌های خبیث به‌دنبال برهم زدن مقاومت مردمی هستند، اظهار داشت: غرب تلاش می‌کند تا با دست داعش حیوان‌صفت نظام مردمی سوریه را نابود کند ولی در یمن از نظام سرنگون شده غیرمردمی و دیکتاتور حمایت می‌کند.

صفارهرندی با اشاره به حمله وحشیانه عربستان به سراسر یمن، تصریح کرد: سعودی‌ها تا کنون فقط بیش از 300 کودک را در یمن به شهادت رسانده‌اند و موجی از نفرت مردم یمن علیه غرب و عربستان به وجود آمده است.

وی با تصریح بر اینکه برخی از اعضای دولت فعلی در تبلیغات انتخاباتی اعلام می‌کردند که مذاکرات الکی است و باید مشکل را با آمریکای کدخدا حل کرد، گفت: مقام معظم رهبری به دولت میدان دادند و امروز دولت به حرف دیروز ملت رسیده و از سخنانش عقب می‌نشیند که ما با 1+5 مذاکره می‌کنیم نه فقط با آمریکا.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سخنان رئیس جمهور در رشت، گفت: روحانی اعلام کرد که طرف ما 1+5 است و همه دنیا آمریکا و مجلس و سنای آنان نیست و این حرف ملت و شهداست که رئیس جمهور نیز به آن رسیده است.

صفارهرندی با بیان "در سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی شاهد مواضع انقلابی رئیس جمهور هستیم" افزود: جهان از مهار آمریکا خارج شده و این قدرت یک پیام بود که چنین شد.

وی با تأکید بر "اجازه ورود هیچ نامحرمی را به تأسیسات نظامی نمی‌دهیم" خاطرنشان کرد: با تکیه بر موشک به اینجا نرسیدیم بلکه همه اینها حاصل پیام انقلاب بود که امروز در سوریه، پاکستان، لبنان، فلسطین، یمن و عراق و بسیاری از کشورهای مسلمان همدلی ایجاد شده و زحمات آمریکا برای مدیریت بر جهان بی‌نتیجه مانده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز اینکه جوانان منطقه از سیره شهدای ایران درس گرفتند و در برابر غرب و دشمن ایستادند، گفت: مردم عراق با الهام از ائمه اطهار(ع) و رونویسی از پیام شهدا در برابر غرب و آمریکایی‌ها پیروز شدند.

صفارهرندی با اشاره به تحریم‌های غرب، تصریح کرد: غرب از بسیاری از امکانات ما را تحریم کرد ولی فرزندان ملت و همان رزمندگان دوران دفاع مقدس آمدند و وارد صحنه شدند و نیروگاه و بسیاری از امکانات کشور از جمله تولید 30 درصد برق کشور را ساختند و امروز پیمانکاران ایرانی در کشورهای مختلف برای ساخت نیروگاه آماده‌اند.

وی با بیان "از وابستگی در صنعت برق به صادرات برق رسیدیم" اظهار داشت: امروز با 15هزار سانتریفیوژ در برابر غرب مذاکره می‌کنیم و همین تیم مذاکره کننده روزی در گذشته رفتند و نتیجه نگرفتند ولی امروز با دست پر رفتند و با منطق دارایی ملت در برابر غرب مذاکره می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه غرب غلط می‌کند که می‌گوید فقط 6هزار سانتریفیوژ داشته باشید، افزود: در این دنیا اگر می‌خواهی چیزی داشته باشی باید در دنیا قدرت داشته باشید.

صفارهرندی با تکریم از رشادت‌های سردار سلیمانی، گفت: ایشان فرمول مقاومت و پیروزی شهدا در جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی را به کشورهای منطقه ارائه دادند، اندیشه تراز شهادت سردار سلیمانی که معنایش مقاومت است در منطقه گسترش یافته و این هنر سردار سلیمانی است که گروه‌های بسیج مردمی در سوریه و کشورهای منطقه شکل گرفته است.

وی با اشاره به پررویی جان کری وزیر خارجه آمریکا در مذاکرات مسقط، تصریح کرد: کری بداند که مواضع آمریکا در منطقه جلوی ماست، و لبنان و غزه ثابت کرد که فرهنگ مقاومت ایران چقدر اثرگذار است و کسانی که احمقانه شعار نه غزه و نه لبنان دادند عمق استراتژیک هم غزه و هم لبنان را ببینند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مردم بیشترین استقبال‌شان از کاروان شهدا است، گفت: امروز هرجا شهدا وارد می‌شوند عزت و آبرو می‌آورند و باید همه به‌ویژه مسئولان، شهدا را با ادامه راه‌شان تکریم کنند و در سال همدلی و هم‌زبانی مردم و دولت با شهدا هم‌زبان باشند.

صفارهرندی با اعلام "مذاکره‌کنندگان برای پیروزی قدرت ما تلاش می‌کنند" گفت: امروز شاهد عزت ایران در جهان هستیم که با قدرت شهدا به دست آمده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
    0 0
    شما اجازه ندید دکتر ظریف با نوشتن متن این اجازه را به نامحرم ها میدهد
  • ناشناس ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
    0 0
    پذیرش PMD به معنای ورود بحث موشکی در توافق میباشد و در تضاد با امنیت ملی است .
  • ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
    0 0
    خوب؟
  • علیرضا کاویان ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    مردم تو فقر دارن میمیرند همه شما ها خداوند رو فراموش کرده اید
  • سوسن ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    شما مشرقی ها خودتون محرمید یا نامحرم!؟
  • سوسن ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    با حجاب چی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس