به گزارش مشرق، همایش«پتک جمهوریت بر سر اشرافیت» به منظور پاسداشت حماسه عظیم 9 دی به همت انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان در لانه جاسوسی برگزار شد و سید نظام الدین موسوی، محمد حسن رحیمیان، غلامعلی حداد عادل و محمد حسین صفار هرندی در سخنانی به دلایل ضرورت پرداختن مستمر به فتنه 88 پرداختند.


رحیمیان: منافقین جدید با ادعای خط امام درصدد براندازی‌اند/ حداد:نباید اجازه داد حماسه ۹ دی فراموش شود/ صفار: خیانت فتنه پا‌ک‌شدنی نیست

گزارش کامل این همایش در ذیل می‌آید:

*مگر می‌شود عاشورای 88 را فراموش کرد/ فتنه را بررسی می‌کنیم و هراسی هم نداریم

سیدنظام الدین موسوی دبیر کل انجمن روزنامه نگاران مسلمان در همایش «پتک جمهوریت بر سر اشرافیت» که به منظور پاسداشت حماسه 9 دی در لانه جاسوسی در حال برگزاری  گفت: در آستانه روز پرشکوه، تاریخی و ماندگار 9 دی هستیم. روزی که مردم قهرمان و انقلابی ایران پس از 8 ماه صبر توأم با بصیرت در قبال فتنه‌ای بزرگ قد علم کردند و پس از اینکه جریان فتنه، ماهیت واقعی خود را در چند مقطع از جمله روز قدس با اهانت به ساحت قدسی ماه مبارک رمضان، 16آذر با توهین به ساحت مبارک امام خمینی(ره)، روز عاشورا با توهین به مقام قدسی حضرت سیدالشهداء(ع) نشان داد خشم و خروش ملت فوران کرد و مردم با حضور میلیونی در تمام شهرهای کشور بساط فتنه‌ای را که موجب امیدواری دشمن شده بود، در هم پیچیدند.

وی در ادامه ضمن خیرمقدم و تشکر از افراد و شخصیت‌هایی که برای بررسی فتنه 88 در این همایش حضور یافتند با تشریح دلایل ضرورت پرداختن مستمر به بررسی فتنه 88، گفت: دلیل برپایی این همایش این است که امروز با گذشت حدود 5 سال از فتنه برخی این شبهه را مطرح می‌کنند که ماجرایی بود که گذشت و نیاز نیست به بررسی ابعاد آن بپردازیم و این افراد می‌گویند پرداختن به فتنه سبب ایجاد اختلاف و دوگانگی در مردم می‌شود بنابراین باید فتنه را بخشید و مسئله را تمام کرد.

موسوی با بیان اینکه حتی گاهی این مسائل از افراد موجه نیز مطرح می‌شود، ادامه داد: ما در شیعه یاد گرفتیم که از هر مسئله‌ای به خصوص مسائل فتنه‌گون باید عبرت بگیریم، مگر از عاشورا یا صفین می‌توان گذشت؟ اتفاقاً از جنگ‌های رودررو شاید بتوان گذشت ولی از فتنه‌ها هرگز نمی‌توان گذشت کرد.

  با بیان اینکه اسلام و تشیع از فتنه‌های درونی بسیار آسیب دیده‌اند عنوان کرد: ماجرای پس از رحلت پیامبر که منجر به فجایعی شد تا روند رو به رشد اسلام تخریب شود یا ماجرای صفین و عاشورا از جمله مواردی بوده است که اسلام از فتنه‌ها آسیب دیده است.

موسوی با بیان اینکه برخی در لباس حق اعمال باطل انجام می‌دهند اظهار داشت: چرا بعد از 1400سال باز بر روی مسئله عاشورا تکیه داریم؟ مگر فقط شهادت یک تعداد شخصیت مورد توجه است؟ اینگونه نیست زیرا تعداد شهدای کربلا نسبت به جنگ‌های دیگر زیاد نبود ولی فتنه‌ای که منجر به قیام عاشورا شد مهم است و اینکه میلیون‌ها نفر در روز اربعین سیدالشهداء عزاداری می‌کنند واکنشی به یک فتنه بزرگ است.

دبیرکل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان فتنه88 را نیز از جنس فتنه‌های درونی رخ داده در اسلام برشمرد و گفت:‌ ما فتنه 88 را فراموش نمی‌کنیم و معنای عدم فراموشی نیز انتقام‌گیری نیست، ماجرا به رودررویی عده‌ای با نظام اسلامی و بسترسازی برای سوءاستفاده دشمن برمی‌گردد، اینکه عده‌ای که البته در سطوح بالای نظام نیز بوده‌اند، کاری می‌کنند که دشمن سوءاستفاده کند قابل تکرار است و ما بارها از این جریان آسیب دیده‌ایم.

موسوی گفت: حتی از روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فتنه‌هایی رخ داده است، نهضت آزادی و جبهه ملی به عنوان سکانی که مدعی بودند و افراد موجهی هم بودند فتنه‌ای را ایجاد کردند، پس از آن بنی‌صدر، قائم‌مقام رهبری و مرجعیت تقلید زمان و افرادی نیز در قوم آذربایجان فتنه‌هایی را  ایجاد کرده‌ بودند و اگر این فتنه‌ها را بررسی نکنیم دوباره آسیب می‌بینیم.

وی با تأکید بر ضرورت بررسی فتنه 88 عنوان کرد: بررسی مسئله فتنه یک اقدام قطعی است و از این موضوع نباید هراسی داشته باشیم و منجر به اختلاف هم نمی‌شود.

موسوی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری مطرح کردند در سال 88 پیروزی بزرگ از آن ملتی بود که رأی دادند، هیچکس را در جمهوری اسلامی در رابطه با کاندیدای مورد نظرش بازخواست نمی‌کنند و حتی بسیار از افرادی که در مناصب دولتی فعالیت دارند به فرد پیروز رأی نداده‌ بودند و حتی ممکن است به افرادی که باعث فتنه شدند رأی داده باشند ولی جمهوری اسلامی در این مورد از کسی بازخواست نمی‌کند.

  عنوان کرد: مسئله فتنه متوجه رأی‌دهندگان نیست بلکه متوجه افرادی است که بر روی 40میلیون رأی ملت پا گذاشتند و فضایی را که می‌توانست سبب آرامش و سربلندی ملت ایران باشد با التهاب مواجه کرد و حتی در روز 9 دی کسانی که به عاملان فتنه رأی داده بودند نیز از فتنه ابراز انزجار کردند.

دبیرکل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان عنوان کرد:‌این انجمن بر اساس این دلایل فتنه 88 را بررسی می‌کند تا کسانی که سابقه تاریخی در همراهی امام خمینی و مقام معظم رهبری دارند این مسئله را مورد بررسی قرار دهند تا بخش کوچکی از رسالتمان را انجام داده باشیم

*منافقین جدید با ادعای خط امام درصدد براندازی هستند/ طبق قرآن حکم آنها کشته شدن است

حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران در همایش پاسداشت حماسه 9 دی که باعنوان پتک جمهوریت بر سر اشرافیت صبح امروز دوشنبه در لانه جاسوسی برگزار شد، با اشاره به اینکه بنده با مرور برخی آیات قرآن به بررسی ابعاد مختلف فتنه 88 می‌پردازم اظهار داشت: بنده پس از ماجرای 16 آذر در دانشگاه تهران سخنرانی داشتم و آیه‌ای را برای مردم قرائت کردم که قبل از ترجمه آن، مردم حکم خود را مبنی بر اعدام سران فتنه صادر کردند.

رحیمیان ادامه داد: پس از این اتفاق آقای میرحسین موسوی توسط یکی از دوستان مشترک به بنده پیام داد که من توقع نداشتم حکم اعدام من را صادر کنید. من نیز به او گفتم به او پیام دهند من حکم اعدام صادر نکرده‌ام بلکه تنها آیه‌ای از قرآن را برای مردم خواندم و آنها خودشان تطبیق دادند.

نماینده سابق ولی فقیه در بنیاد شهید تصریح کرد: بنده در عین حال به آقای موسوی گفتم اگر شما مرز خود را با دشمنان، سلطنت‌طلبان و منافقین جدا کنید ما بحثی با شما نداریم و مردم نیز حساب را تغییر می‌دهند.

وی با بیان اینکه ما در قرآن یک حزب‌الله و یک حزب الشیطان داریم، خاطرنشان کرد: ما در جنگ 8 ماه سال 88 علیه نظام اسلامی ویژگی این دو جبهه را مشاهده کردیم و دیدیم که با این آیه قران تطابق دارد و تفسیر عینی برخی آیات در این سال‌ها به صورت روشن به منصه ظهور درآمده است.

رحیمیان ضمن قرائت آیات 60 تا 62 سوره احزاب که به بحث منافقین و کسانی که در قلب‌هایشان مرض دارند، ادامه داد: شاید با اصطلاح منافقین، منافقین سال 60 در ذهن تداعی شوند. در حالی که منافق به معنای دو رو است اما ماهیت آنها برای همه روشن شده است و ما در حال حاضر منافقین جدیدی در جامعه داریم که ادعای خط امام می‌کنند اما ضدامام و نظام اسلامی عمل کرده و در صدد براندازی یا زمینه‌ساز براندازی نظام اسلامی هستند.

رئیس سابق بنیاد شهید با تاکید بر اینکه منافقین جدید را با شاخص‌های قرانی به راحتی می‌توان شناخت، افزود: هر سه عنوان این آیه قرآن یعنی منافقین، بیماردلان و کسانی که درجامعه ایجاد رعب و وحشت می‌کنند در فتنه سال 88 بر این جریان انطباق یافت.

وی یادآور شد: قرآن خطاب به پیامبر (ص) می‌گوید اگر اینها دست از حرکت‌های خود برندارند ما تو را مامور می‌کنیم که با اینها برخورد سخت کنید و آنها را از مدینه اخراج وتبعید کنید و این گام اول و کف قضیه است اما اگر این روند ادامه داشته باشد، به سخت‌ترین وجه ممکن باید کشته شوند؛ لذا این طبق آیه قرآن است و پس از قرائت این آیه مردم حکم خود را صادر کردند.

رحیمیان: منافقین جدید با ادعای خط امام درصدد براندازی‌اند/ حداد:نباید اجازه داد حماسه ۹ دی فراموش شود/ صفار: خیانت فتنه پا‌ک‌شدنی نیست

وی افزود: این سنتی است که تنها مخصوص گذشته نبوده است و در حال حاضر نیز با منافقان و شایعه‌پراکنان باید چنین برخوردی شود و این سنت الهی است.

رحیمیان ادامه داد: این موضوع مختص به قرآن نیست بلکه همه نظام‌های حکومتی دنیا و حتی آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در چارچوب مصالح خودشان به این سنت عمل می‌کنند و اگر جریانی بخواهد در مقابل آنها بایستد با سخت‌ترین اقدام با آنان برخورد می‌کند.

تولیت مسجد مقدس جمکران در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری در طول فتنه 88 بر اساس آیات 60 تا 63 سوره نساء‌ عمل کردند،‌گفت: در این آیه آمده است: جریان منافقی که حرکت‌هایی علیه نظام انجام می‌دهند اما بعدا اظهار پشیمانی می‌کنند (البته این آقایان سران فتنه هنوز اینکار را نکردند) و می‌گویند ما نظر سوئی نداشتیم و دلسوزانه و برای وفاق و وحدت جامعه این کار را کردیم و در این رابطه به خدا هم قسم می‌خورند، خداوند در قران می‌گوید که ما می‌دانیم در دل آنها چه می‌گذرد اما به پیامبر می‌گوید از آنان چشم‌پوشی کن و آنان را با قول بلیغ موعظه کن.

رحیمیان در این رابطه گفت:‌ مقام معظم رهبری این قول بلیغ را در خطبه نماز جمعه، در جلساتی که با سران فتنه داشتند، در جلساتی که با نمایندگان سران فتنه گذاشتند و همچنین با اشکال مختلف ادامه دادند، برای اینکه تا آنجا که امکان دارد جذب حداکثری اتفاق بیفتد و آنها که فریب تقلب را خوردند به مسیر حق برگردند.

رئیس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: شیوه‌ای که رهبری عمل کردند و قول بلیغی که داشتند باعث شد آن وجه اعظم کسانی که در روزهای اول تصور می‌کردند در انتخابات اتفاق بدی افتاده، متوجه واقعیت بشوند و به دامن ملت برگردند که حقیقتا هم برگشتند.

وی ادامه داد: قطعا روز 9 دی تمام مردم و وجه قالب آن جمعیتی که به سران فتنه رای داده بودند با دیگر مردم حضور پیدا کردند و بیعت خودشان را با نظام، ولایت و امام تجدید و تحکیم کردند. این ثمره حرکتی بود که مقام معظم رهبری انجام دادند.

تولیت مسجد مقدس جمکران در ادامه با بیان اینکه قرآن می‌گوید حد وسطی بین حق و باطل وجود ندارد، گفت: ویژگی‌هایی که این جبهه از جمله متدینان، روزه‌بگیران و تمام چهره‌های مذهبی و انقلابی در آن حضور داشتند، جریان حق را متجلی می‌کند ویژگی‌های این جبهه که آشکارا در ماه رمضان روزه می‌خورند، به امام حسین (ع) توهین می‌کنند، عکس امام (ره) را پاره می‌کنند و شعار جمهوری ایرانی و نه غزه نه لبنان می‌گویند و حتی وقتی خواستند نماز بخوانند دختر و پسر با کفش کنار هم ایستادند تا به گونه‌ای منافقانه این سنگر را هم لوث کنند،نیز مشخص است.

وی ادامه داد: جبهه‌ای که پشتبیان آنان آمریکا، انگلیس و اسرائیل است. جبهه‌ای که هر چه ضداسلام، انقلاب و دین در دنیا وجود دارد پشت سر آنان قرار می‌گیرد، وقتی این دو جبهه را نگاه کنیم متوجه قضایا می‌شویم.

وی ادامه داد: شما که مدعی خط امام هستید مگر امام نفرمود آن وقتی که دشمنان از شما تعریف می‌کنند باید عزا گرفت. عزا را برای مرده می‌گیرند پس بفرمایید شما (سران فتنه) مرده هستید.

رحیمیان: منافقین جدید با ادعای خط امام درصدد براندازی‌اند/ حداد:نباید اجازه داد حماسه ۹ دی فراموش شود/ صفار: خیانت فتنه پا‌ک‌شدنی نیست

رئیس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنده و کسانی که هنوز تردید دارند می‌گویند آیا باز هم خیال می‌کنید جریانی که آمریکایی‌ها برای آن کف و سوت می‌زنند و همه جریانات ضدانقلاب پشت سر آن قرار می‌گیرند، جبهه حق است؟

رحیمیان با بیان اینکه در اسلام تبری و تولی داریم، گفت: امام صادق فرمودند دین چیزی به جز حب و بغض نیست. این بدین معنی است که همان اندازه که امام حسین را دوست داریم با قاتل ایشان دشمنیم. نمی‌شود مدعی خط امام باشیم در عین حال با مطرودین امام همدم باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اینان که ادعا می‌کنند و در سایت‌هایشان عنوان میکنند مدعی خط امام هستند اما در عین حال در کنار مطرودین خط امام عکس یادگاری می‌گیرند قابل جمع نیست، مگر این وضعیت امکان دارد؟

وی با اشاره به خاطره‌ای از شهید محمد منتظری گفت:‌ شهید محمد منتظری گفت کسی که با زن نامحرم دست می‌دهد اما نماز هم می‌خواند در حقیقت آن نماز شبش دروغ است و پوششی برای یک جنایت است.

حجت‌الاسلام رحیمیان خاطر نشان کرد: مگر می‌توانیم همنشینی سران فتنه را با نهضت آزادی و ملی مذهبی‌ها و ارتباط آنان را با مطرودین امام و بیتی که دل امام را خون کرد توجیه کنید. شما با آنانی که خون به دل امام کردند ارتباط تنگاتنگ دارید و باز هم مدعی خط امام هستید.

تولیت مسجد مقدس جمکران در ادامه خاطر نشان کرد: پیچ تاریخی امروز لیلة‌القدر تاریخ انقلاب است که در تاریخ اسلام و حتی ادیان روزگاری به حساسیت امروز و دشمنانی با این سازماندهی گسترده و تجهیزات نداشتیم. البته جبهه حق نیز هیچ زمانی مانند امروز دارای بصیرت و افسرانی قوی نبوده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امروز جنگ اصلی ما جنگ نرم است و قطعا جنگ نظامی برای جمهوری اسلامی پیش نخواهد آمد. جنگی که در حال انجام است و دشمن روی آن تمرکز کرده جنگی است که عرصه و سنگرداران مقابلش شما اصحاب قلم و متفکران جامعه هستید.

 * 9 دی یکی از عوامل ثبات و پایداری نظام شد/ این حماسه در تاریخ اسلام بی‌نظیر است

حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران در حاشیه همایش «پتک جمهوریت بر سر اشرافیت» که به مناسبت 9 دی برگزار شد، ضمن اشاره به آگاهی و پیوند محکم ملت ایران باولایت گفت: اوج خیانت و جنایت دشمنان اسلام در ماجرای فتنه 88 باعث شد ملت بعد از یک صبوری هشت ماهه در روز 9 دی تمام احساس، غیرت و بصیرتش فوران کند و با حضور بی‌نظیر خود حماسه‌ساز شود.

وی افزود: حضور مردم در 9 دی نه تنها در تاریخ ایران بلکه در تاریخ اسلام بی‌نظیر است.

رحیمیان تأکرد کرد: حضور مردم در 9 دی یکی از عوامل ثبات و پایداری نظآم ما شد، درست عکس آنچه دشمن در رابطه با فتنه 88 هدف‌گذاری کرده بود.

وی در خاتمه اظهار داشت: در این جنگ هشت ماهه فتنه که هدف دشمن براندازی بود 9 دی تبدیل به یکی از عوامل مهم پایداری نظام ما شد و دشمن را در رسیدن به هدف خودش ناکام گذاشت.

رحیمیان: منافقین جدید با ادعای خط امام درصدد براندازی‌اند/ حداد:نباید اجازه داد حماسه ۹ دی فراموش شود/ صفار: خیانت فتنه پا‌ک‌شدنی نیست


9 دی، روز لبریز شدن کاسه صبر ملت در برابر بازی کردن عده‌ای با انقلاب بود/ سران فتنه هیچگاه حاضر به محک زدن ادعای تقلب نشدند

غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در همایش «پتک جمهوریت بر سر اشرافیت» در مجتمع فرهنگی 13 آبان (لانه جاسوسی) گفت: ما در فتنه 88 شاهد 2 جریان هستیم. یکی جریان فتنه و دیگری جریان مقابل فتنه که خنثی‌کننده و افشاگر فتنه بود.

وی افزود: مقام معظم رهبری جریان دوم را رهبری کردند و صحبت‌های مقام معظم رهبری بر منطق منطبق بود در صورتی که در جریان اول تکیه بر احساسات بود، هیجان‌آفرین بود و ادعاهای بی‌دلیل مطرح شد.

حداد عادل گفت: پیش از اینکه رأی‌گیری تمام شود نامزدی می‌آید و ادعا می‌کند که من با فاصله زیاد برنده شده‌ام در حالی که هنوز رأی‌گیری تمام نشده و رأی‌ها شمارش نشده است، نامزدی که در تبلیغات انتخاباتی خود طرف مقابل را به قانون‌شکنی متهم می‌کرد و نوید حاکمیت قانون را می‌داد پیش از شمارش آراء خود را رئیس‌جمهور معرفی کرد و صبح فردای انتخابات ادعای بی‌دلیل عنوان تقلب را مطرح کرد.

حداد عادل اظهار داشت: اینها 2 ادعای بی‌دلیل را مطرح کردند اما نه برای ادعای پیروزی در انتخابات و نه برای ادعای تقلب هیچ سندی عرضه نکردند، در حالی که ما مایل بودیم بدانیم اگر در انتخابات تقلبی شده است به شورای نگهبان و مقام معظم رهبری گزارش دهیم و اگر تقلب نشده است این ننگ به دامان نظام بسته نشود.

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در هیأت 6 نفره که بنده و آقای رحیمیان نیز عضویت داشتیم بیش از 5 روز با نامزدهای مدعی تقلب مذاکره کردیم که بگویند در کدام صندوق، آراء غیرواقعی است که آن صندوق را باز کنیم یا 10 درصد تمام صندوق‌ها به طور تصادفی در حضور نمایندگان نامزدها و نمایندگان صدا و سیما شمرده شود ولی آنها حاضر نشدند این ادعای تقلب را محک بزنند.

حدادعادل گفت: آنها مرتبا با احساسات مردم بازی می‌کردند و هیجان کاذب به رأی‌دهندگان خود وارد کرده و آنها را به خیابان‌ها دعوت کردند به طوری که بخشی از تهران یک هفته روز و شب دچار هیجان کاذب بود و با سوار شدن بر موج احساسات مردم تنش و آشوب به راه انداختند و سبب غارت و آتش‌سوزی شدند.

حدادعادل عنوان کرد: روش‌های آنها یک روش بود و روش دوم روش مقام معظم رهبری بود که از روز نخست با ملاطفت برخورد کردند، نصیحت و احترام کردند و نمایندگان ستادهای نامزدها را دعوت کردند و گفتند هر چه در دل دارید بی‌پروا بگویید.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در نماز جمعه هفته پس از انتخابات سوابق مثبت هر 4 نامزد را بیان کردند ولی همه جا بر عقل و خرد و استدلال تکیه کردند و زبان مقام معظم رهبری زبان منطق بود که توضیح می‌دادند و همه را به قانون دعوت می‌کردند.

رحیمیان: منافقین جدید با ادعای خط امام درصدد براندازی‌اند/ حداد:نباید اجازه داد حماسه ۹ دی فراموش شود/ صفار: خیانت فتنه پا‌ک‌شدنی نیست

حدادعادل گفت: مقام معظم رهبری خلاف قانون را مقدمه دیکتاتوری می‌دانستند و استدلال ایشان بسیار روشن بود به طوری که سخنرانی ایشان در نماز جمعه 29 خرداد سال 88 را باید بارها خواند، مقام معظم رهبری فرمودند هیچ کجای دنیا سرنوشت انتخابات با اردوکشی‌ خیابانی تعیین نمی‌شود و اگر با اردوکشی خیابانی انتخابات را ابطال کرده و یک بار دیگر برگزار کنیم از کجا معلوم است که فردی که دوباره در انتخابات رأی نیاورد اردوکشی نمی‌کند؟ آیا اینگونه است؟ یا باید از طریق قانون مسائل را مطرح کرد؟

حداد عادل ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند وقتی شما قشون‌کشی می‌کنید همه نوع فردی وارد جمعیت می‌شود و ممکن است هر نوع اتفاقی بیفتد، آیا حاضرید مسئولیت تمام اتفاقات و خون‌هایی که بر زمین می‌ریزد را برعهده بگیرید؟

وی افزود: مقام معظم رهبری تقاضا کردند که اردوکشی خیابانی متوقف شود ولی آن جریان شنبه پس از نماز جمعه نیز دوباره می‌خواستند ادامه دهند و این داستان ادامه پیدا کرد تا روز قدس که شعار «نه غزه، نه لبنان» را سر دادند و 13 آبان نامزدهای مدعی تقلب بیانیه دادند به طوری که در آن بیانیه اصلا به تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان اشاره‌ای نکردند و روشن است که چه ملاحظاتی داشتند، پس از آن 16 آذر و روز عاشورا هم خواستند از فرصت سوء استفاده کنند ولی مردم از 22 خرداد تا 9 دی صبر کردند تا روز 9 دی ماه که کاسه صبرشان لبریز شد.

حدادعادل اظهار داشت: 9 دی لبریز شدن کاسه صبر ملتی است که شاهد بود عده‌ای می‌خواهند با انقلاب آن ملت بازی کنند.

وی با بیان اینکه وقتی مردم در خیابان‌ها دیدند که این جریان روی عبارت جمهوری اسلامی را خط می‌زند متوجه نیت جریان شدند، افزود: مردم که در محضر امام، رهبری و شهدا تربیت سیاسی شده بودند جمع‌بندی درستی پیدا کردند و در روز 9 دی که امتحان بزرگ ملت ایران بود آنها سرافراز شدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: این در حالی است که برخی از خواص از این مسئله سربلند بیرون نیامدند و برخی از آنها یا سکوت کرده و یا موضع دوپهلو گرفتند یا طوری صحبت کردند که دشمن از آن سوء استفاده کند.

وی تأکید کرد: 9 دی بر اقتدار جمهوری اسلامی افزود و روز تجلی بصیرت مردم ایران بود که نباید آن را فراموش کرد.

حداد عادل به راهپیمایی میلیونی مردم در اربعین اشاره کرد و گفت: بنابر آمار رسمی یک میلیون و 500 هزار نفر از مردم ایران عاشقانه به زیارت امام حسین (ع) رفتند که این راهپیمایی اربعین از جنس 9 دی بود.

نماینده مردم تهران در مجلس روح حماسه 9 دی را اظهار ارادت به سید‌الشهداء (ع) و فلسفه قیام حسینی دانست و خاطر نشان کرد: مسئله عجیب این است که برخی روزنامه‌ها که از درج خبر راهپیمایی 20 میلیونی اربعین که به بزرگترین تجمع بشری در عصر ما شناخته شد دریغ کردند از این رو باید نگران بود که آیا آینده کشور به دست صاحبان این افکار سپرده خواهد شد؟ بنابراین 9 دی نباید فراموش شود چرا که ما با چنین واقعیت‌هایی روبرو هستیم.

خطر فتنه از بین نرفته است

غلامعلی حدادعادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه همایش «پتک جمهوریت بر سر اشرافیت» در جمع خبرنگاران گفت: مهمترین مفهومی که در 9 دی متجلی شد مفهوم بصیرت بود، رهبری هم فرمودند کسانی هستند که علم و ایمان دارند اما بصیرت ندارند و همان علم و ایمانشان باعث گمراهی بیشترشان می‌شود.

حدادعادل با بیان اینکه روز 9 دی ملت ایران در درجه اول بصیرت خودش را نشان داد تاکید کرد: خطر فتنه از بین نرفته است یعنی همان پشتیبان‌های خارجی و طرفداران داخلی آنها همچنان امیدوارند که همان افکار را در کشور مطرح کنند و حاکم شوند.

وی در رابطه با موضع یکی از سران فتنه که در حصر است گفت: مردم در 9 دی پاسخ همه این حرف‌ها را داده‌اند کافی است به شعارهای مردم مراجعه کنیم، مردم خودشان بهترین داوری را داشتند.

این نماینده مجلس ادامه داد:‌ نظام سلطه در فتنه 88 ذوق زده شده بود، آنها در هفته اول فکر می‌کردند یک جریان فرساینده در ایران راه افتاده است و دلشان را خوش کرده بودند.

وی اظهار داشت: ضربه اول را به این فتنه‌گران و نظام سلطه نماز جمعه مقام معظم رهبری زد و آنها دومین ضربه را در 9 دی خوردند.

حدادعادل تصریح کرد: در انتخابات باید اعتراضات از راه قانون پیگیری شود، اگر مدار کار کشور بر اساس قانون باشد از استبداد جلوگیری خواهد شد و ملت هم دلگرم در صحنه باقی خواهند ماند، دشمن نیز فرصت سوءاستفاده پیدا نخواهد کرد.

وی ادامه داد: اگر این موضوع با تکیه بر هیجانات، احساسات و ادعاهای بی‌دلیل و تهمت زدن و دروغگویی باشد مردم خودشان پاسخ خواهند داد و انزجار خودشان را از این رفتار اعلام خواهند کرد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: مردم در حماسه 9 دی به دشمنان خارجی پیام دادند که دل خودشان را به حرف‌هایی که زده می‌شود خوش نکنند؛ مردم گفتند ما در صحنه هستیم و از انقلاب حمایت می‌کنیم. همچنین تابع رهبر هستیم و اسلام را می‌خواهیم.

وی در خاتمه گفت: فتنه خط قرمز نظام است و رهبری کشور نیز فرمودند که فتنه کشور را تا لبه پرتگاه برده است و این دلیلی بر خط قرمز بودن فتنه است.


*خیانت بزرگ وابستگان آمریکا در فتنه پا‌ک‌شدنی نیست

محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش پاسداشت حماسه 9 دی که با عنوان «پتک جمهوریت بر سر اشرافیت» صبح امروز دوشنبه در لانه جاسوسی برگزار شد، اظهار داشت: وقتی دشمن به قصد حمله به جایی هجوم می‌آورد نیروهای مدافع در شرایط غافلگیری چاره‌ای ندارند جز اینکه امکانات خود را برای دفاع تجهیز کنند و کاری انجام دهند که دسترسی دشمن به منطقه حیاتی با مشکل مواجه شود. صفارهرندی با بیان اینکه در چنین حالتی برای جلوگیری از هجوم و پیشروی سریع مهاجم از خاکریزهای تاخیری استفاده می‌شود، افزود: این اقدامات برای این است که منطقه اصلی به دست مهاجم نیفتد؛ ما در ماه‌ها و روزهای فتنه سال 88 شاهد نوعی عملیات تاخیری از جانب کسانی که به جریان سلطه جهانی وابستگی داشتند، بودیم. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: این عملیات تاخیری آنها به منظور جلوگیری از یک آسیب بزرگ بود که به دامن استکبار بین‌المللی و به ویژه آمریکا در حال سرایت کردن بود. وی با بیان اینکه ما جلوه‌هایی از این اتفاق بزرگ را تحت عنوان بیداری اسلامی شاهد بودیم، یادآور شد: در بیداری اسلامی حیات خلوت سیاسی غرب و پایگاه‌های قابل اطمینان برای جریان استکباری یکی پس از دیگری دستخوش تلاطم شد و هیجانات مردمی آنقدر بالا گرفت که منجر به سقوط برخی از آنها شد. صفارهرندی ادامه داد:‌ امروز وقتی آمریکایی‌ها می‌بیند که حوزه نفوذ پیشین خود را به صورت سریع و شتابان در خاورمیانه از دست می‌دهد، دست به کار می‌شوند چرا که این کابوس در 4-5 سال گذشته آنها را آزار می‌داد و امروز یک واقعیت محقق شده است. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر همین اساس به وابستگان داخلی جریان استکبار اشاره و تصریح کرد: کسانی که با درک این موضوع که آمریکا حوزه نفوذ خود را از دست می‌دهد در تهران و برخی شهرها بلوای خیابانی درست می‌کنند، حواس‌شان هست که چه کاری انجام می‌دهند و از این رو نمی‌توان برچسب خیانت بزرگ را از پیشانی آنها پاک کرد. وی با تاکید بر اینکه این جریان با افراد تحریک شده که در محیط ازدحام حرکتی را انجام دادن فرق می‌کند، خاطرنشان کرد: این موضوع به ویژه بعد از آنکه مقام معظم رهبری موضوع را مشخص کردند و شاخص‌ دادند حائز اهمیت است چرا که ایشان فرمودند کسانی که به دنبال احقاق حق هستند باید از راه قانونی بروند نه مانور خیابانی چرا که این مسیر شرعی و قانونی نیست. وی به تجمع 25 خرداد سال 88 اشاره کرد و یادآور شد: اگر در آن روز 500 هزار نفر یا به تعبیر خودشان یک تجمع میلیونی بود اما ما شاهدیم که پس از 25 خرداد دیگر چنین جمعیتی نبود و تحلیل رفتند. صفارهرندی در ادامه تصریح کرد: اینان به خیلی از میتینگ‌های ما برچسب پیک‌نیک می‌زدند. به کوری چشم آنان 22 بهمن ما پیک‌نیک ملت ماست. اما 9 دی از جنس پیک‌نیک‌های خیابانی ما نبود. وی ادامه داد: 9 دی یک جمعیت فشرده‌ای بود که مصمم به خیابان‌ها آمد تا داستانی را خاتمه دهد و آن داستان فتنه بود که این کار را هم کرد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: 9 دی در طول تاریخ پس از انقلاب به لحاظ حجم جمعیت و هدف‌دار بودن جمعیت بی‌بدیل است و تنها قابل تشبیه به عاشورا و تاسوعای سال 57 است. حال آیا این روز ملی نیست؟ صفارهرندی گفت: کسانی که عزاداری‌هایشان در شام غریبان کشته‌شدگان برج‌های دوقلو اتفاق می‌افتد،‌جماعتی که حاضر نبودند پای شهیدان گمنام ما قیافه عزا بگیرند اما در عزای کشته‌شدگان برج‌های دوقلو شمع روشن کردند و لباس مشکی پوشیدند و در خیابان‌های خاص پرسه زدند. ما از آن جماعت انتظار نداریم 9 دی روز ملی‌شان باشد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: 9 دی روز ملی مردمی است که وقتی دید به مقدساتش اهانت می‌شود در روز عاشورا کاسه صبرش لبریز شد. وی در پایان گفت: 9 دی ماندنی است. حال عده‌ای بخواهند یا نخواهند. مصاحبه بکنند و یا نکنند، طعنه بزنند و اظهار کنند که تا کی می‌خواهید این کینه‌ها را ادامه دهید؟ این افراد بدانند 9 دی در تاریخ ملت ماندگار شد.

*بدون حضور میلیونی مردم نمی‌شد با فتنه 88 مقابله کرد

سیدنظام‌الدین موسوی دبیر کل انجمن روزنامه نگاران مسلمان ،  در حاشیه همایش «پتک جمهوریت بر سر اشرافیت» که به مناسبت سالروز حماسه 9 دی برگزار شد، گفت: 9 دی از این جهت ماندگار است که با حضور، عنایت، توجه و بصیرت مردم فتنه‌ای که می‌رفت حیثیت نظام را در سطح جهانی دچار مشکل کند، خاموش کرد.

وی ادامه داد: حقیقتا شاید جز با حضور میلیونی مردم نمی‌شد با این فتنه که ماهیت حق و باطل آن  در هم آمیخته شده بود مقابله کرد و لذا لازم بود مردم با حضور خود این فتنه را از بین ببرند.

موسوی تصریح کرد: حضور میلیونی مردم در حماسه 9 دی مانند زمان انقلاب باعث ماندگاری این روز شد.

دبیر کل انجمن روزنامه نگاران مسلمان ادامه داد: یک درس که ما از ماجرای فتنه می‌گیریم این است که باید همیشه متوجه باشیم که در اوج پیروزی، دشمن به فکر ضربه زدن به ما است. مانند ماجرای انتخابات که 85 درصد شرکت کردند و دشمن به ما پاتک زد.

موسوی در خاتمه گفت: خواص هم باید از این ماجراها عبرت بگیرند، خواصی که در جریان فتنه 88 از مردم عقب‌تر حرکت کردند باید بدانند که مردم از انقلاب دست برنمی‌دارند.

*خیانت فتنه اگر رسوا نشود ممکن است از هر کس دیگری سربزند

محمد حسین صفار هرندی عضو  مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه همایش «پتک جمهوریت بر سر اشرافیت» در جمع خبرنگاران گفت: پرداختن به فتنه از این جهت اهمیت دارد که ما در آن روزها مجاورت جریان درون و بیرون انقلاب، همسویی بعضی عناصر غافل داخلی با جریان بیرونی، مداخله جریان اجنبی در مقدرات داخلی کشور و همپیمانی بخشی از دوستان سابق انقلاب را با دشمن را دیدیم.

وی افزود: این  اتفاق در آینده هم متصور است. این خیانت تا رسوا نشود و تا زمانی که قبح این کار در منظر مردم برملا نباشد ممکن از هر کس دیگری این عمل خائنانه سر بزندو بخواهد آن را توجیه کند.

صفار هرندی در پایان تاکید کرد: فتنه را از این حیث باید خط قرمز دانست که دیگر در آینده تاریخ کشور کسی به خودش اجازه ندهد با زور اجنبی به رقابت داخلی بیاید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس