کد خبر 404789
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶

عبدالله دوم گفت که بحران یمن هیچ راه حلی غیر از حل سیاسی مسائل، متناسب با تمامی ساختارهای حاضر در این کشور ندارد.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری الیوم السابع نوشت: عبدالله دوم پادشاه اردن دیروز اعلام کرد که هیچ جایگزینی غیر از راه ‌حل سیاسی برای بحران یمن متناسب با تمامی ساختارهای ملت این کشور جهت حفظ وحدت اراضی یمن وجود ندارد.

شاه اردن در دیدار با رئیس و اعضای فراکسیون ابتکار پارلمانی تصریح کرد که مشارکت اردن در ائتلاف نظامی عربی در یمن در راستای تعامل با درخواست رسمی برای ایجاد مشروعیت قانون اساسی در آن کشور است.

بیانیه کاخ پادشاهی اردن تصریح کرد که عبدالله دوم از هماهنگی همیشگی و ارتباط مستمر با تمامی گروه‌های عربی و بین‌المللی مرتبط [با موضوع یمن] خبر داده و تاکید کرد که این کشور همواره بر اهمیت و اولویت تحقق صلح و تقویت امنیت و ثبات در منطقه تأکید می‌کند.

شاه اردن در مورد بحران عراق و سوریه نیز گفت که این کشور از تلاش‌های دولت عراق برای مقابله با تروریسم و گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند و با ضرورت ایجاد راه حل فراگیر برای بحران سوریه جهت پایان دادن به خشونت‌ها در این کشور و توقف مصیبت‌های ملت سوریه موافق است.

عبدالله دوم در مورد موضوع فلسطین نیز تأکید کرد که راه‌حل تشکیل دو دولت تنها راه حل موضوع فلسطین است و جایگزینی برای آن نیست. وی ابراز امیدواری کرد که جامعه جهانی تحرک گسترده‌ای را برای از سرگیری مذاکرات بین فلسطینی‌ها و اسرائیل به ویژه بعد از پایان انتخابات اسرائیل به کار گیرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سارا ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    0 0
    آخی چقدر همهء مشکلات منطقه رو راحت حل کرد !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس