کد خبر 430817
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۸

شیوخ قبایل و عشایر سوریه در پاسخ به اظهارات مداخله جویانه اخیر شاه اردن تاکید کردند نیازی به حمایت های اردن ندارند و همچنان از کشور و دولت و ارتش خود حمایت می کنند.

 به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) اعلام کرد: شیوخ قبایل و عشایر سوریه با رد قاطع اظهارات مداخله جویانه عبدالله دوم شاه اردن تاکید کردند هر گونه درخواست یا طرح یا پروژه ای که آنها را از اصالت ملی و عربیت جدا کند، نمی پذیرند و بر پایبندی و وفاداری مطلق به کشور، دولت و وحدت ملی تاکید می کنند و  ارتش سوریه را ضامن قدرتمند برای حفظ وحدت کشور می دانند.

شیوخ قبایل و عشایر سوریه در بیانیه ای در واکنش به اظهارات اخیر عبدالله دوم شاه اردن که مدعی آمادگی کشورش برای تسلیح عشایر سوریه شوده بود، خطاب به وی گفتند ما از اظهارات درباره تسلیح عشایر سوریه از طریق رسانه ها غافلگیر شدیم در حالی که شما به طور کامل چالش ها و دشواری های که وحدت ملی و حاکمیت سوریه را تهدید می کند، می دانید.

در این بیانیه آمده است ما از این موضع شما در حالی که خوب می دانید چه کسانی در پس تروریسم قرار دارند و اتاق عملیات و اردوگاه های آموزشی تروریست ها در کجا قرار دارد و حمایت مالی و تسلیحاتی آنها چگونه است و چگونه تروریست ها از کشور شما وارد کشور ما می شوند، شگفت زده شده ایم. شما تمام این حقایق را می دانید و در عین حال از هویت ملی اصیل عشایر سوریه و نقش تاریخی آنها در دفاع از سوریه آگاه هستید.

این بیانیه خطاب به شاه  اردن آورده است : شما به خوبی حجم توطئه علیه سوریه و ماهیت طرح آمریکایی را می دانید، توطئه ای که منطقه را هدف قرار داده و هدف از آن متلاشی کردن و تجزیه منطقه به ویژه عراق و سوریه است که شروع این طرح از  عراق از طریق درخواست برای تسلیح عشایر آن برای ایجاد شرایط مناسب به منظور تجزیه آن است.

در این بیانیه آمده است ما نمی خواهیم که اردن بخشی از طرح تجزیه منطقه باشد و امیدوار هستیم که درخواست شما برای تسلیح بیشتر به فرهنگ ملی فراگیر و ارزش های ملی محکم و هویت ملی سوریه و اردن پشتیبان واقعی سوریه در دفع توطئه و حمایت از دولت و ارتش سوریه در مقابله با باندهای تروریستی مسلح و حامیانش باشد.

این بیانیه آورده است عشایر سوریه بر پایبندی و وفاداری قاطع و کامل خود به کشور، دولت و وحدت ملی خود تاکید می کنند و با مردم سوریه عهد و پیمان می بنندند که پشتیبان واقعی ارتش به عنوان ضامن و حامی قوی وحدت و یکپارچگی کشور باشند.

عشایر سوریه از شاه اردن خواسته اند در مخالفت با هر اقدام و طرحی که به سوریه و مردم آن ضربه می زند، موضع گیری کند.

موضع قاطعانه عشایر سوریه در مخالفت با مواضع و اظهارات مداخله جویانه شاه اردن در جریان کنفرانسی که در هتل شرایتون دمشق برگزار شد، از سوی شیخ نواف الملحم شیخ قبیله عنزه در قالب بیانیه ای مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش تسنیم، شیخ الملحم  تاکید کرد موضع عشایر سوریه ثابت است و هرگز تغییر نخواهد کرد .

وی درباره احتمال آموزش برخی از عشایر در اردن و جنگ آنها در کنار تروریست ها در سوریه تاکید کرد عشایر سوریه به کشورشان وفادار هستند و موضع ثابتی دارند و موارد فردی که وجود دارد، ربطی به عشایر و موضع آنها ندارد و چنین افرادی نماینده عشایر نیستند و تلاش هایی وجود دارد تا به موضع ملی عشایر خدشه وارد کنند.

شیخ الملحم درباره اوضاع استان السویداء تاکید کرد عشایر از السویداء حمایت می کنند و برخی تلاش می کنند از طریق رسانه های مغرض و اتاق های عملیاتی خود بعد طایفه ای و مذهبی به اقدامات عشایر بدهند، در حالی که السویداء و هر بخشی در سوریه، یک سرزمین واحد و یکپارچه و دشمن هم یکی است و همه باید در برابر این توطئه ای که هدف از آن متلاشی کردن میهن و جدا کردن مردم از یکدیگر است، هوشیار باشند.

وی به ارتباط عشایر سوریه و عشایر اردن اشاره کرد و گفت ما بر عشایر اردن و شرافتمندان اردن تکیه کرده ایم تا بر دولت خود و کسانی که اردن را به لانه و مقری برای تروریست ها و انتقال آنها به سوریه قرار داده اند، فشار وارد کنند.

شیخ  الملحم تاکید کرد عشایر همچنان از عزت و کرامت کشورشان در برابر هر گونه تجاوز از طرف هر کسی باشد، دفاع خواهند کرد و ما از همان ابتدای بحران سوریه انتظار داشتیم مواضع اردن در حمایت از ملت سوریه و حمایت از کشورمان در برابر ویرانگری باشد نه تسلیح عشایر به بهانه دفاع از آنها، آمریکایی ها می خواهند از طریق این رفتار، میان عشایر تفرقه ایجاد کنند و آنها را به دست همدیگر از بین ببرند.

شیخ الملحم گفت تسلیحی که برخی با رنگ و ماهیت عشایری به دنبال آن هستند، تفاوتی با تسلیح گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره ندارند که این گروه ها، ابزار آمریکا و اسرائیل در تمام مناطق سوریه هستند که در معرض حملات تروریستی قرار دارند و عشایر در صفوف دفاع ملی در الحسکه و  دیرالزور و مناطق دیگر سوریه با تروریست ها می جنگند.

وی تاکید کرد سوریه یکپارچه ومتحد باقی خواهد ماند و عشایر و مردم آن در هر منطقه ای با درخواست ها و مواضع تجزیه طلبانه موافقت نخواهند کرد و از وحدت و تمامیت ارضی کشورشان دفاع خواهند کرد.

شیخ الملحم گفت هیچ ارتباط یا هماهنگی با کسانی که با دشمنان سوریه یعنی آمریکایی ها و صهیونیست ها مرتبط هستند، وجود ندارد.

شیخ الفارس هم تاکید کرد عشایر به طور کامل در صحنه میهن حضور دارند و هر کدام تکمیل کننده دیگری هستند و سوریه با وجود مصایبی که به آن وارد شده است، یکپارچه باقی خواهد ماند.

شیخ مزود الجاسم شیخ عشیره البشاشمه هم در رد اظهارات مداخله جویانه شاه اردن تصریح کرد عشایر از خودشان و عزت و کرامت خود  دفاع می کنند.

عبدالله دوم شاه اردن اخیرا در  اظهارات مداخله جویانه مدعی شده بود اردن آماده تسلیح عشایر(اهل سنت) عراق و سوریه برای دفاع از خودشان  است که با واکنش قاطع دولتمردان سوریه و عراق روبرو شد به طوری که آنها چنین اظهاراتی را تحریک آمیز و ناقض حاکمیت ملی کشورهایشان دانستند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
    0 0
    لعنت خدا بر شاه اردن دست نشانده آمریکا و انگلیس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس