کد خبر 404769
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱

سخنگوی ائتلاف عربی به سرکردگی سعودی علیه یمن از استقرار بالگردهای آپاچی این کشور در مرزهای با یمن خبر داد.

استقرار بالگردهای سعودی در مرز با یمن
به گزارش مشرق، الیوم السابع نوشت: احمد العسیری سخنگوی ائتلاف عربی به سرکردگی سعودی علیه یمن از استقرار بالگردهای آپاچی سعودی در مرزهای با یمن خبر داد.

وی گفت: ما با استفاده از توپ و بالگردهای آپاچی اوضاع را تحت کنترل داریم.

عسیری با بیان اینکه ما به شبه نظامیان اجازه نمی‌دهیم از طریق مرزها به ما حمله کنند افزود: مرزهای عربستان امن و آرام است و تحت تاثیر این حملات قرار نخواهد گرفت.

عسیری این سخنان را در حالی مطرح کرده است که پیش از این در حمله خمپاره‌ای به یکی از مراکز مرزی این کشور با یمن در منطقه نجران، سه تن از افسران این کشور کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

همچنین روز گذشته حمله عناصر قبیله طخیه به مرکز نظامی المناره عربستان در استان صعده مرزهای یمن با عربستان برای متجاوزان را نا امن کرد.

منابع یمنی اعلام کردند که عناصر جنگجوی این قبلیه دهها تن از نظامیان سعودی را کشتند و سایر نظامیان سعودی نیز پا به فرار گذاشتند و این مرکز نظامی از صبح امروز همچنان تحت کنترل این قبیله قرار دارد.

این در حالی است که روز گذشته خبرنگار شبکه خبری المیادین از مرزهای یمن و عربستان گزارش داد که تجهیزات نظامی و تانک‌های ارتش عربستان در فاصله 300 متری از پایانه مرزی "الوال" یمن مستقر شده‌اند.

پایگاه خبری العهد نیز گزارش داد که نیروی زمینی و هوایی ارتش عربستان همچنان در تلاش هستند تا پایگاه نظامی خود (المناره) در نزدیکی مرز با یمن را که به تصرف مبارزان قبایل یمنی در آمده است باز پس گیرند اما تلاش‌های آنان تاکنون با شکست روبرو شده است.

این در حالی است که مخالف سعودی معروف به "مجتهد" در جدیدترین مطالبی که بر روی پایگاه اجتماعی توییتر منتشر کرده، فاش کرده است که محمد بن سلمان فرزند پادشاه این کشور به دلیل ترس از ورود کمیته‌های مردمی و نیروهای جنبش انصار الله به خاک عربستان تصمیم دارد نیروهای زمینی خود را وارد یمن کند و کلیه تلاش‌های درباریان برای منصرف کردن او از ارتکاب این اشتباه با شکست روبرو شده است.

عربستان از بامداد ششم فروردین، پس از شکست تمام طرح‌ها و سیاست‌هایش در یمن، به گزینه نظامی روی آورد و مناطق مختلف یمن را به بهانه بازگرداندن مشروعیت، آماج حملات هوایی خود قرار داد، برخی کشورهایی که از نظر اقتصادی به کمک‌های عربستان نیازمند هستند، با عربستان در تجاوزات آشکار به یمن همراه شده اند.

بحرین، قطر، کویت و امارات، مغرب، سودان، اردن و مصر از جمله کشورهایی هستند که در جنگ علیه یمن به عربستان پیوسته‌اند.

از آغاز تجاوز عربستان به یمن ده‌ها تن از شهروندان یمنی که در بین آنها شمار زیادی زن و کودک دیده می‌شوند، به شهادت رسیده یا زخمی شده اند. این در حالی است که بسیاری از زیرساخت‌های یمن نیز تخریب شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس