کد خبر 402546
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷

ملت ایران به شهادت تاریخ همیشه ملت مهمان‌نوازی بوده است اما هیچ‌گاه در مقابل گستاخان و هتاکان سر فرو نیاورده است بنابراین امیدواریم با توبه و عذرخواهی از ملت بزرگ ایران اسلامی، سفر تلخی را پیش رو نداشته باشید.

به گزارش مشرق، بسیج دانشجویی 8 دانشگاه بزرگ تهران طی نامه‌ای به اردوغان خواستار عذرخواهی اردوغان از ملت بزرگ ایران اسلامی شدند.

متن این نامه به شرح زیر است:



بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای اردوغان، ریاست جمهوری ترکیه

چندی پیش بود که با اظهارات گستاخانه و غیر مسئولانه درباره‌ی کشورمان حلقه‌ی دیگری به مجموعه‌ی خوش‌خدمتی‌های خود به مستکبرین جهانی و مرتجعین منطقه‌ای افزودید و طبیعی است که نباید انتظار داشته باشید ملتی که سال‌هاست برای استقلال خود پنجه در پنجه ی مستکبرینی انداخته که شما و اسلافتان بزدلانه ذلت همکاری با آن‌ها را به ملت بزرگ ترکیه تحمیل کرده اید، در مقابل این اظهارات سکوت کند. البته شما به اظهارات پرحاشیه‌ی سابق‌تان قناعت نکردید و این‌بار در عملی خارج از عرف نمایندگان ملت ما را هدف قرار دادید تا بیش از پیش پرده از نفاق حاکم بر رفتار خود بردارید. از آن‌جا که واکنش‌ مقامات رسمی به اظهارات سخیف و بی‌پایه‌ی شما ممکن بود ارتباطات دو ملت مسلمان و همسایه که سال‌هاست برادرانه در کنار یک‌دیگر زندگی کرده اند را زیر سایه‌ی بلندپروازی‌های جناب‌عالی مخدوش کند لازم دیدیم از جانب جوانان این ملت به اظهارات شما پاسخ بدهیم.

جناب آقای اردوغان کسی مانند شما که کارنامه ی مفصلی در همراهی با فتنه انگیزی های منطقه ای آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی دارد. کسی مانند شما که در تمام این سال‌ها مشارکت فعالی در تامین سلاح و تدارک برای تروریست‌های داعش، جبهه النصره و دیگر تکفیری‌ها، دمیدن در اختلافات قومی، برانگیختن احساسات مذهبی و تحرکات فرقه‌ای داشته است. کسی که انگیزه‌های توسعه‌طلبانه و بلندپروازی او نتیجه‌ای جز تامین امنیت رژیم صهیونیستی، مخدوش کردن وحدت مقدس ملت‌های مسلمان و مظلوم و ناکام گذاشتن تحرکات بیداری اسلامی برای مسلمانان در پی نداشته است. به هیچ‌وجه در جایگاهی قرار ندارد به ملتی اتهام بزند که همیشه بدون هیچ چشم‌داشتی پشتیبان تمام مستضعفین عالم بوده‌است و از حق حاکمیت و حقوق ملت‌ها دفاع کرده و بارها از حقوق مسلم خود برای حفظ وحدت مسلمین چشم پوشیده است. براستی سخنان چندی پیش جناب‌عالی باید برای نقل در کتاب‌های طنز تاریخی گلچین شود.

کسی مانند شما که در حصار خودخواهی‌ها از شرایط حساس منطقه، جولان تکفیری‌ها و تجاوزگری روزافزون رژیم مجعول صهیونیستی دغدغه‌ای جز مخدوش کردن ارتباط مسلمانان و پاشیدن بذر تفرقه و بدبینی میان مسلمین برای خود نمی‌بیند بعید نیست که از درک پیام انقلاب ما برای دیگر مسلمانان که جز وحدت در برابر زورگویان و مستکبرین و تلاش برای اعتلای امت اسلامی زیر سایه تعلیمات اسلام راستین محمدی نیست عاجز باشد و به مقایسه‌ی کشور ما با مشتی متحجر که بویی از اسلام نبرده‌اند و جز وحشی‌گری آیینی ندارند بپردازد. متحجرینی که حتی حاضر نشدید دراتحاد صوری دوستانتان برای مقابله با آنان سهیم باشید.

ملت ایران به شهادت تاریخ همیشه ملت مهمان‌نوازی بوده است اما هیچ‌گاه در مقابل گستاخان و هتاکان سر فرو نیاورده است بنابراین امیدواریم با توبه و عذرخواهی از ملت بزرگ ایران اسلامی، سفر تلخی را پیش رو نداشته باشید. 

والسلام علی من اتبع الهدی


بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف
بسیج دانشجویی دانشگاه تهران
بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع)
بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر
بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت
بسیج دانشجویی دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی
بسیج دانشجویی دانشگاه شهیدبهشتی


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    0 0
    بسیج مدرسه عشق است
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    0 0
    دمتون گرم عزیزان وطن دوست
  • ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    0 0
    آقا ما شهروندان عادی هم جز امضا کنندگان هستیم .... نباید اردغان رو به داخل کشور راه داد .... با اینکار جامعه ایرانی و سیاست خارجی این کشور تحقیر خواهد شد
  • مجید ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    0 0
    تیترتونو اصلاح کنین که چرته
  • رضا ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    0 0
    اردوغان یک دلال و نان به نرخ روز خور است!
  • بهمن ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    0 0
    اردوغان بزدل ترسو از مقابله با صهیونست می حرفها را می زند
  • اميركاپور ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    0 0
    قدرت فهم گران است به هر كس ندهندش.....پر طاووس گران است به كركس ابله ندهندش.....آدماي وطن فروش هيچ گاه زبان عزت و شرف ايراني را نفهميدند و وجود چرت شما نيز از درك چنين تيتري لادركي
  • ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    0 0
    یهنی تره خرد میکنه واستون؟
  • ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    0 0
    دعوتنامه ی بسیج دانشگاه برای اردوغان...
  • عمر ناصر اهلسنت دشمن وهابیت ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    0 0
    اردوغان یگ منافق امریگائی می باشد .او شریک داعش وهابی جنایتکار می باشد سابق دوست درجه یک اسد بود ولی یک دفعه دشمن اوشد
  • حسن ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    0 0
    جناب آقای اردوغان مااز انسانهای دو رو ومنافق ضربه های زیادی خورده ایم /نه آن روزی که در جلسه ای با سیاستمداران اسراییلی به خاطر کشتار بچه های غزه جلسه را به عنوان اعتراض ترک کردید ونه امروز که از تروریستهای داعش والنصره حمایت میکنید تا مردم بیگناه وبچه های معصوم سوریه وعراق را به کشتن می دهید ما از این سیاست پست شما بیزار هستیم.
  • ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    0 0
    زنده باشید بسیجی های پویا.
  • نصیری ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    0 0
    خیلی بی ارزش هستی ای مرد دلقک تن ÷رورخائن بی شوئر
  • امیر ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    0 0
    همه بدبختیه ما سر همین نامه هاست..چون تاثیری که نداره هیچ بلکه بدترم میشه...
  • رضا ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    0 0
    آفرین به بصیرتتان
  • نامی ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    0 0
    این لحن چاله میدانی است یا دانشگاهی؟؟؟
  • ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    0 0
    چند وقت پیش که توی آمریکا تعدادی از سناتورها مستقیما و مستقل از دولت آمریکا به ایران نامه نوشته‌اند، هنوز هم ولشون نمی‌کنند که چرا در سیاست خارجی دولت مداخله کردید و با این کار وجهه‌ی بین‌المللی آمریکا را تضعیف نمودید تا صدایی واحد از کشور به گوش دیگر کشورها نرسد، اما خدا را شکر در ایران هر کسی به خود اجازه‌ی دخالت در هر کاری را میدهد. طبق قانون اساسی، دولت متولی امور سیاست خارجی هست. تمام. کسی اگر با سیاست خارجی دولت مشکلی داره به دولت اعتراض کنه. اگر دولت توجه نکرد در انتخابات دوره‌ی بعد سعی کنید دولت را عوض کنید!
  • ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    0 0
    یعنی تو نامه ویرانش کردن
  • روحانی ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    اردوغان رو داغون کردید. دمتون گرم
  • اميركاپور ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    لحن بايست روشنفكرانه ودانشگاهي باشه..چه معنا داره بسيج دانشجويي اين حرفا رو بزنه...بايست خوش آمد بگوييم و احسنت به اردوغان بي مايه و فرومايه...خاك بر سر روشنفكراي امروز ما كه روشن فكري را با بي بصيرتي و بي غيرتي و زدن حرفهاي ساختار شكنانه اشتباه گرفته اند....درود بر روشنفكراي با بته...........

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس