دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و سوئد در شرایطی با پیروزی زردپوشان اروپایی به پایان رسید که از این دیدتر تدارکاتی به عنوان آخرین بازی تیم ملی با کارلوس کی روش نام برده شده بود.

سوئد با 3 گل ایران را شکست داد + حواشی
به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت 22 امشب (سه‌شنبه) در ورزشگاه فرندز آره‌نا شهر استکهلم در دیداری تدارکاتی به مصاف سوئد رفت که این بازی با برتری 3 بر یک سوئد به پایان رسید.

کی‌روش تیمش را با ترکیب علیرضا حقیقی، سیدجلال حسینی، پژمان منتظری، مرتضی پورعلی‌گنجی، هاشم بیک‌زاده، وحید امیری، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و رضا قوچان‌نژاد به میدان فرستاد.

رابین اولسن، آندریاس گراگویت، پیر بنگتسون، امیل فورسبرگ، البین اکدال، کیم کالستروم، آنتون تینرهولم، ارکان زنگین، اریک یانسون، مارکس برگ و زلاتان ابراهیموویچ هم در ترکیب اصلی سوئد به میدان رفتند.

شاگردان اریک هامرین بازی را خوب آغاز کردند و توپ و میدان را در اختیار گرفتند و نتیجه این برتری گل دقیقه 11 زلاتان ابراهیموویچ بود. سوئد بعد از گل مهاجم سرشناس خود همچنان تیم برتر میدان بود و در دقیقه 21 مارکس برگ گل دوم میزبان را به ثمر رساند.

پس از این گل تیم ملی ایران موفق شد اختلاف را کم کند. وحید امیری پس از یک حرکت خوب در محوطه جریمه سوئد متوقف شد تا جواد نکونام در دقیقه 24 از روی نقطه پنالتی در صدوپنجاه‌ویکمین بازی ملی‌اش گل اول ایران را به نام خود ثبت کند.

سوئد با 3 گل ایران را شکست داد + حواشی

نیمه دوم

در آغاز نیمه دوم زلاتان ابراهیموویچ از بازی بیرون رفت و در تیم ایران هم امیرحسین صادقی جانشین پورعلی‌گنجی شد. در ابتدای این نیمه سوئد یکی دو موقعیت روی دروازه ایران خلق کرد. با این حال تیم کشورمان می‌توانست در دقیقه 58 بازی را به تساوی بکشاند اما ضربه قوچان‌نژاد که روی پرتاب اوت بلند تیموریان زده شد به تیر دروازه میزبان برخورد کرد.

سوئد در نیمه دوم با خروج زلاتان کم‌زهرتر نشان داد. در ادامه دو تیم دست به تعویض زدند و در دقیقه 66 وریا غفوری جای دژاگه را گرفت و امید ابراهیمی در دقیقه 74 به جای نکونام وارد زمین شد تا بازوبند کاپیتانی به تیموریان برسد. در دقیقه 79 هم رامین رضاییان به جای امیری به میدان آمد.کریم انصاری‌فرد به جای مسعود شجاعی در دقیقه 88 وارد زمین شد و مسعود حسن‌زاده در لحظات پایانی جای قوچان‌نژاد را گرفت.

سوئد با 3 گل ایران را شکست داد + حواشی

در دقیقه 89 تویئگونن با ضربه سر گل سوم سوئد را به ثمر رساند تا این بازی دوستانه با برتری 3 بر یک میزبان خاتمه یابد.

به گزارش تسنیم پیش‌تر اعلام شده بود که کی‌روش پس از این بازی از سمت خود کناره‌گیری می‌کند و باید دید آیا این اتفاق رخ می‌دهد یا اتفاقات تازه‌ای رقم خواهد خورد.

* کاپیتان ها، بهترین بازیکنان میدان

کاپیتان‌های دو تیم ایران و سوئد بهترین بازیکنان دیدار دوستانه دو تیم شدند.
در پایان دیدار دوستانه ایران و سوئد که 3 بر یک به سود شاگردان هامرن به پایان رسید، زلاتان و ایبراهیموویچ و جواد نکونام، کاپیتان‌های دو تیم ایران و سوئد بعنوان بهترین بازیکنان میدان انتخاب شدند.

سوئد با 3 گل ایران را شکست داد + حواشی

حواشی تلگرافی بازی

* با ورود بازیکنان ایران صدای وحشتناکی در ورزشگاه ایجاد شد و تماشاگران با شعار "ایران، ایران" به استقبال تیم ملی رفتند.

* برخی از گروهک‌های شکست خورده سیاسی تلاش داشتند اهداف سیاسی خود را بیرون ورزشگاه پیاده کنند که با عدم همراهی ایرانیان مقیم سوئد روبه‌رو شدند.

* تعداد 60 خبرنگار و 20 عکاس در ورزشگاه برای پوشش خبری و تصویری این دیدار حضور داشتند.

*به نظر می‌رسد استفاده از سبک آلمانی برای معرفی گلزن بازی تنها به زلاتان اختصاص نداشت چرا که بعد گل دوم سوئد و گل نکونام گوینده به صورت عادی گلزن را معرفی کرد.

*زلاتان به سبک بازی لیونل مسی مقابل ایران در جام جهانی 2014 برزیل، فقط در بعضی صحنه‌های مفید می‌دوید.

*کارلوس کی‌روش در این دیدار با لباس گرم در ورزشگاه حضور داشت. وی زیر کت خود یک ژاکت بر تن کرده بود.

*به غیر از چند ردیف معدود تمامی صندلی‌های ورزشگاه پر شده و به نظر می‌رسد بیش از چهل و پنج هزار در ورزشگاه حاضر بودند. بیشتر این تماشاگران ایرانی بودند که با لباس تیم ملی برای تشویق تیم ملی در ورزشگاه حضورداشتند.

* دیلی‌میل با انتشار خبر شکست شاگردان کی روش نوشت: سوئد در شبی که ایبراهیمویچ در پی به ثمر رساندن گلی تاریخی به مانند گلی که به انگلیس زد بود با نتیجه 3 بر یک به پیروزی رسید.

* یورو اسپورت نیز نوشت: ایبراهیمویچ عصبانی نقش مهمی در پیروزی سوئد مقابل ایران داشت.

* اسکای اسپورت با اشاره به حضور 33 هزار هوادار در ورزشگاه  و اینکه اکثر آنها هوادار تیم ملی ایران بودند نوشت: زلاتان خیلی زود هواداران ایرانی را آرام و ساکت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    دو گل اول سوئد از جایی گل خوردیم که هاشم بود........ گل اول که کاملا جا مونده بود. ...... گل دوم هم که اصلا بلند نشد سر بزنه..............
  • ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    بازی خوبی بود. از این جور بازی ها باید تداوم داشته باشه تو فیفا دی........ این هم از صدقه سری کی روش بود که با ما بازی کردند. بعد کی روش دوباره باید بریم منت مولداوی و ویتنام رو بکشیم تا با ما بازی کنند
  • منصور ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    خسته نباشن عالی بود
  • ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    خیلی خوب بود.اگر بخواهیم پیشرفت کنیم باید مداوم با این قدرتها بازی کنیم.نه اینکه فقط توی اسیا محصور باشیم بعد که رفتیم جام جهانی اگر با یک تیم خوب اروپائی یا امریکایی همگروه شدیم از ابتدا خودمون را بازنده بدانیم.بازی با بزرگان فوتبال دنیا هم از نظر فنی و هم از نظر روانی خیلی کمک میکنه.باخت 3 بر یک مقابل سوئد در استکهلم می ارزه به هزارتا برد مقابل تیم های درجه چندم.باید در تدارکاتی با قدرتها خودمون را اماده رویارویی با انها در بازی رسمی کنیم
  • پرسپولیس ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    عجب
  • کارشناس فوتبال ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    ایران بوسنی تکرار شد!...باز هم گل اول رو خوردیم و باختیم!..ضعف استراتژی کیروش و این سبک همینه برای حمله کردن بعد از خوردن گل از هم می پاشه دلیلش هم نداشتن هافبک های جوان سرعتی و دونده و خلاق هست البته این سبک بازی دفاعی مقصرش کیروش نیست تیم پیر و بدون خلاقیت ایران با ستاره های تمام شده و بدون بازیکنان آینده دار خروجیش با هر مربی چه قلعه نویی و دایی و چه کیروش و..همینه ...بحرحال امروز چیزی رو که دیروز کاشتیم درو می کنیم....انشالله چند دهه دیگر
  • omid ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    ۸۸ درصد مردم مىگن بمونه ولى دولت مىگه نه!!! واقعا سال هم دلى و هم زبانى دولت و ملت مبارک باشه!!!
  • صدرا ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    خاک بر سرا فقط رفتن اونجا سلفی گرفتن حیف پول بیت المال که میدن به شماها
  • ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    این بازی از صدقه سر خرج کردن بود،نه کی روش
  • مصطفي ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 3
    من كه حال كردم سوئد برد اخه طرفدار تيم سوئد بودم
  • ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    به این دوتا بازی میشه گفت بازی تدارکاتی باید سالی چندتا ازین دست بازیها با تیمهای قوی داشته باشیم تا بتونیم پیشرفت کنیم
  • آرین ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    ای بابا جمع کنید برید!!!!!!!!!!!!!
  • حبیب ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    3تا گل خوبه حالا 6تا گل میخوردیم حس افغانی ها بهمون دست میداد/خخخخ
  • علی ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    من پرسپولیسی ام ولی اعتراف میکنم مقصربیشترحقیقی بوداصلاواسه گرفتن توپ تلاش نمیکرد
  • مهرداد ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    بزرگترین نقطه ضعف کی روش در مدت حضور در ایران دعوت از بیگ زاده و حقیقی بود
  • علیرضا ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    به تیمهای بزرگی مثل اسپانیا المان و برزیل نگاه کنید ببینید چند ساله ک ی مربی رو نیمکتشونه ولی ما هر 4 سال ی بار مربی عوض میکنیم!تا مربی و سبک بازیش جا میوفته و نوید پیشرفت در اینده رو میده میگن باید عوض شه دلیلش هم عدم نتیجه خوب در دیدارهای رسمی گذشته است(که واسه هیچکدوم هم دیدار تدارکاتی خوب نداشتیم) حالا بعد کیروش هم یکی دیگه رو میارن تا بخواد با بازیکنا اشنا بشه و جا بیوفته جام جهانی بدون نتیجه خوب برای ما تمام میشه بعدش میگن نتیجه نگرفت عوضش کنیم و این داستان ادامه دارد... ادمین تایید لطفا توهین نبود حرف دل بود
  • علیرضا ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    بازیهای خوب حقیقی رو یادت رفت؟!! قرار نیست همه بازیکنا همیشه سیر صعودی داشته یاشن
  • علی ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    بایستی آب و برقت قطع کنن
  • amir ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    اميد جان دقيقا باهات موافقم دارن مو به مو فرمايشات مقام معظم رهبري رو اجرا ميكنن (اين ملت دلش به اين فوتبال با كيروش خوش بود كه اونم ازمون گرفتن)
  • سعید ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    ضمن تشکر از کارلوس کیروش و بازیکنان..... واقعا ما نیاز به این مدل بازیها داریم تا ترس بچه ها بریزه..... حیف که قبل از جام جهانی تدارکی نداشتیم.....درجواب کارشناس فوتبال در بالا.... دوست عزیز مطمئنی شما کارشناس فوتبالی؟؟؟؟
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    کیروش مواقع حساس وا میده ... عراق یا بوسنی نمونش بود...
  • محمد ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    منم موافقم حقیقی مقصر بود ... اصلا جهشای به موقعی نداره ... عکس العملش خیلی آماتوریه ...
  • ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    بايد تيم فوتبالمون پيشرفت كنه. بايد تيم فوتبالمونا تشويق كنيم. هر ايراني عاشق پيروزي تيم كشورش. ولي انصافا كمي بيايد منطقي فكر كنيم. با اين پولايي كه به اين حضرات ميدن بايد تو جام جهاني اول ميشديم. طرف پولشا گرفت. تو بازيهاي جام جهاني اخراج ميشه.از طرفيم سمت ايران نمياد .كه مبادا پاش به خدمت باز بشه.ولي موقع پول گرفتن از يه ريال نميگذرن. همين بازيكون وقتي تو زمين اخراج ميشه همه ازش طرفداري ميكنن كه حقش نبود اخراج بشه ولي وقتي ميفهمن اصلا بر نگشته انتقاد پشت انتقاد.پس چي شد طرفداريشون. فقط ميخوان بگن هر جوري هم كه بشه بچه ها عالي بودن. الحق كه تشويق دارن. اونقدر از تجربه تيم ملي مون ميدونيم كه چند هفته قبل بازيهاي مهم مثل جام جهاني فقط مجري كه مياد تو تلويزيون و از بي تجربگي تيممون دفاع ميكنه. تيم هاي گروهمون قوي هستن. بچه ها خسته ميشن بازي تداركاتيشون كم بوده مصدوم خيلي داريم و ... كه بهمون به زور بفهمونند كه اگه خداي نكرده راهي مرحله دوم نشديم مشكل زياد بوده والا بچه ها از همه لحاظ اماده گرفتن جام هستند. من كاري به طرفداري يا مخالفت با تيم كشورمون ندارم. ولي با اين پولايي كه اين دوستان ميگيرن تو جام جهانيم اول بشن اونقدر جاي تشويق نداره كه حالا به يه تيم باختن همتون داريد تشويقشون ميكنيد. از روزي كه سر كيسه بيت المال برا اقايون شل شد اوضاع فوتبالمونم همين شد از ليگ گرفته تا تيم ملي. به اميد روزي كه افتخار كنيم تيم ملي و تيم هاي ليگ با كمترين هزبنه افتخار برا كشورشون ميارن.
  • مهدی ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    فقط صحنه اهسته بود
  • هموطن ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    يازده زرشك بجاى بازيكنها بزاريد بهتر نتيجه ميگيريم
  • ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    مشرق جان حالم از تیترت بهم خورد کارلوس عزیز چه صیغه ایه؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!! باید خیلی زودتر از اینها از دستش راحت میشدیم! با کیروش هیچ پیشرفتی نداشتیم و فقط اتلاف هزینه بود مدیریت اقتصادی بلد نیستیم که بفهمیم این یعنی ضرر یعنی فاجعه!! مشکل فوتبال باید ریشه ای حل شود
  • ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    حتی اگر سالی 20 تا ازین بازیها با تیمهای قوی داشته باشیم باز هم پیشرفت نمی کنیم چون "مدیر" نداریم!!!!!
  • ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    گل گفتی
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    بچه ها را چشم كرده بودن. اخه باخت برا بچه هاي تيم ملي بعيده. ((خدا خيرشون بده به سه تا گل اكتفا كردن ))
  • ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    بهتر از اين نتايج انتظار نميره. الكي زور پشت ستاره هامون نذاريد. اين ستاره ها همه قيمتي هستند.$$$$$$$$
  • ممد ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    مثلن یکی مثه شما!!خخخخخخخخخخ
  • mohammad ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    ایران تیم قوی توی فوتبال داره. اصلا فکرش رو هم نمی کردم که از سوئد 3 تا گل بخویم
  • علی ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    اینقدر میگین صدقه سر کیروش حاضر شدند بیایند بازی کنند اقا میدانی چقدر پول داده اند تااینها حاضر شوند بامابازی کنند یکی ازاقایان افاضه فرموده بودند 80درایرانیها خواستار کیروش هستند که نمیدانم این امارها ازکجا میایدوتیمهای بزرگ هم هر چند سال مربیشان را عوض نمی کنند بخاطر اینست که با دو تابرد دبه نمیکنند که مبلغ قراردادشان بالا برود من نمیدانم این اقا چه تحولی در تیم انجام داده که تعدادی جوسازی میکنند خداییش تیمهای عربی نقطه ای را ببینید مثل قطر عمارات بحرین و...چقدر بازیشان با سالهای دور که ایران قدرتی توی اسیا بود تغییر کرده یا ژاپن وکره و....بابا دست وردارید فوتبال ما با مربی درست نمیشود اگر مربی افغانستان هم مربی ما بود نتایج همین بود بیخود پول مملکت را هدر ندهید واینها را به همدلی و...وصل نکنید هرکس از طرف خودش حرف بزند نه از طرف مردم
  • سامان ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    تا ایران یه گل میخوره کلا کیروش میمونه چی بکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس