در میان یاران ایبراهیموویچ باید از مارکوس برگ و اولا تویی وونن نام برد. در این میان نفر اول مهاجم 28 ساله پاناتینایکوس یونان است که این فصل طی 1382 دقیقه 11 گل به ثمر رساند.

گروه ورزشی مشرق - امشب (سه‌شنبه) 23 بازی دوستانه فوتبال در جای جای این کره پهناور میان تیم های ملی کشورهای مختلف برگزار خواهد شد. از میان آسیایی ها ژاپن با ازبکستان روبرو خواهد شد و کره پذیرای نیوزیلند خواهد بود، چین هم با نماینده ای از آفریقا(تونس)تقابل خواهد داشت و عراق شانسش را برابر کنگو خواهد آزمود.

در سطح بالاتری از فوتبال امشب هلند با تمام مردان شناخته شده اش میزبان اسپانیاست و سوئیس از آمریکا پذیرایی خواهد کرد و در دیداری تماشایی ایتالیا و تماشاگرانش در تورین انتظار انگلستان را می کشند.

در مهمترین دیدار دوستانه برای ما، ایران بهترین تیم آسیا در رنکینگ فیفا و سوئد با زلاتان ایبراهیموویچ در شهر سولنای سوئد و استادیوم مسقف فرندز آرنا (Friends Arena) و در حضور 54 هزار تماشاگر که نیمی از آنها هواداران ایران خواهند بود، روبرو خواهند شد.

عملکرد کامل بازیکنان سوئد پیش از دیدار با ایران +جدول
سوئد میزبان بازی بزرگ امشب با ثبت 2 پیروزی و 3 تساوی 9 امتیاز گرفته تا تیم دوم گروه G مسابقات انتخابی جام ملت های اروپا باشد با این وجود امشب همرزمان زلاتان به میدان می آیند تا مثل 4 روز قبل که از مولداوی 3 امتیاز گرفتند، برابر شاگردان کارلوس کی‌روش هم سربلند باشند.

اما شرایط میزبان امشب تیم ملی ایران در ماه‌های اخیر چگونه بوده است؟ عملکرد بازیکنان تیمی که به مصاف ملی پوشان ما می رود در تیم های باشگاهی‌شان چگونه بوده است؟ گروه ورزشی مشرق طی گزارش مفصل خود به این پرسش ها پاسخ خواهد داد.

شرایط تیم ملی سوئد در انتخابی یورو 2016
تیم ملی سوئد در گروه G مسابقات انتخابی جام ملتهای اروپا بعد از اتریش که طی 5 بازی با 4 پیروزی صاحب 13 امتیاز شده؛ 9 امتیاز گرفته تا فعلا تیم دوم جدول 6 تیمی گروه باشد.
سوئد در این گروه ابتدا با گل دقیقه 12 ارکان انگین روی پاس زلاتان ایبراهیموویچ یک امتیاز از میزبانش اتریش گرفت. بعد نوبت به تساوی 1-1 با روسیه در خانه رسید. این بار روس‌ها با گل دقیقه 10 کوکورین از میزبانشان پیش افتاده بودند که ضربه دقیقه 49 اولا تویی وونن آب رفته را به جوی بازگرداند.
سوئد در گام سوم میزبان لیختن اشتاین بود تا با درخشش دروماز(بازیکنی که امشب نیست) به پیروزی 0-2 دست پیدا کند. در بازی جمعه 21 آذرماه جیمی دورماز بازیکن تیم المپیاکوس یونان بعد از اینکه به ارکان زنگین پاس گل داد، خودش در دقیقه 46 گل دوم سوئد را وارد دروازه حریف کرد.
در دیدار سوم این زلاتان ایبراهیموویچ بود که با گل دقیقه 9 خود یک امتیاز از میزبانشان مونته نگرو گرفت.
سوئدی ها همچنین 4 روز قبل در دیدار آخر خود با درخشش کاپیتان سرشناسشان 3 امتیاز هم از مولداوی در خاک حریف گرفتند. یاران زلاتان در ایستگاه پنجم با ایبراهیموویچ در دقیقه 46 به گل اول بازی دست پیدا کردند. مهاجم 33 ساله پاری سن ژرمن در دقیقه 84 هم یک بار دیگر از روی نقطه پنالتی به گل رسید تا تعداد گلهای تیم ملی کشورش در جدول گروه G را به عدد 7 برساند.

سیستم آخرین بازی سوئد
سوئد در دیدار آخرش برابر مولداوی با توجه به اینکه میهمان بود با روش 4-4-2 بازی کرد. در دیدار روز جمعه ایساکسون با تجربه درون دروازه ایستاد. مارتین اولسن با شماره 5 مدافع چپ بود و پیر بنگستون بازیکن ماینز آلمان در نقش مدافع راست ظاهر شد.
در این دیدار اریک یانسون و اندریاس گرانکویست دو مدافع میانی چپ و راست بودند که این دومی با دریافت کارت زرد دوم در دقیقه 93 اخراج شد.
اریک هامرن سرمربی سوئدی ها ترجیح داد در مرکز زمین از آلبین اکدال و کیم کالستروم باتجربه استفاده کند ضمن اینکه در گوش راست و چپ به سباستین لارسن از ساندرلند و ارکان زنگین ترک تبار از ترابوزان اسپور اعتماد کرد.
سرمربی 57 ساله سوئد در خط حمله هم ایساک تلین 22 ساله از بوردو فرانسه را به کمک زلاتان 33 ساله فرستاد هر چند که این مهاجم جوان در 20 دقیقه پایانی جای خود را به مارکوس برگ 28 ساله داد که این فصل برای پاناتینایکوس 11 گل به ثمر رسانده است.

عملکرد کامل بازیکنان سوئد پیش از دیدار با ایران +جدول
4 بازی و 2 شکست
میزبان تیم ملی ایران در 4 بازی آخر خود 2 بار پیروز شده و 2 مرتبه طعم تلخ شکست را چشیده که این نکته در نوع خود قابل توجه است.
سوئدی ها اگر چه 4 روز پیش میزبان خود مولداوی را شکست دادند اما دوشنبه 29 دی ماه در دیداری دوستانه و تدارکاتی برابر فنلاند تن به شکست 0-1 دادند. 2 ماه و 12 روز قبل در شرایطی که زلاتان ایبراهیموویچ غایب بود تک گل دقیقه 63 روپ ریستی رای به شکست سوئد داد.
حریف فعلی تیم ما که در تعطیلات ابتدای سال میلادی راهی ابوظبی شده بود قبل از رویارویی با فنلاند با ساحل عاج دیدار کرده بود تا با گلهای مارتین اولسن و مارکوس روهدن حریف آفریقایی اش را ببرد.
سوئد در روزهای واپسین سال 2014 میلادی هم طعم شکست 0-1 مقابل فرانسه را چشید. آن روز(سه شنبه 27 آبان) در استادیوم ولودروم مارسی رافائل واران مدافع فرانسوی رئال مادرید سوئدی ها را وادار به تسلیم کرد(84).

بررسی اسامی مردان سوئد برابر ایران
بررسی اسامی بازیکنانی که از سوی اریک هامرن برای دیدار با ایران به اردوی سوئد فراخوانده شده اند نشان می دهد بازیکنان این تیم در قیاس با شیلی رقیب قبلی ما به مراتب از تجربه حضور در تیم های سرشناس کمتری برخوردارند.
بی شک سرشناس ترین بازیکن سوئد زلاتان ایبراهیموویچ است؛ مهاجمی با سابقه 5 قهرمانی در کالچیو ایتالیا که این فصل در پاری سن ژرمن مهره بی‌جانشین لوران بلان فرانسوی است.
ایبرا مهاجمی که همه کاره سوئدی هاست طی چند فصل اخیر همواره روند یکنواختی را در گلزنی‌هایش داشته است. این مهاجم در فصل 12-2011 با پیراهن آ ث میلان در کالچیو 28 گل به ثمر رساند.
زلاتان در فصل 13-2012 برای پاری‌سن‌ژرمن 34 بازی انجام داد تا 30 گل بزند. این فوروارد که برای شوت زدن از هر دو پایش بهره می برد فصل قبل هم در 32 بازی 26 گل زد.
مردی که همراه با بارسلونا قهرمان 10- 2009 لالیگا شد، این فصل در 20 بازی وارد ترکیب اصلی پاری سن ژرمن شد تا 17 گل به ثمر برساند. زلاتان که در لیگ جاری قهرمانان اروپا هم دروازه آژاکس را باز کرد و هم به تیم اسبقش بارسا گل زد، از سال 2001 برای تیم ملی سوئد 102 بازی ملی انجام داده تا 53 گل ملی به ثمر برساند.

در میان یاران ایبراهیموویچ و مردانی که شانس رویارویی با تیم ملی ایران را دارند باید از مارکوس برگ و اولا تویی وونن نام برد. در این میان نفر اول مهاجم 28 ساله پاناتینایکوس یونان است که این فصل طی 1382 دقیقه موفق شده 11 گل به ثمر برساند.
اولا دیگر مهاجم 28 ساله سوئدی ها هم پیراهن رن در فوتبال فرانسه را بر تن دارد و موفق شده 6 گل برای این تیم به ثمر برساند.

بازیکن

پست

سن

باشگاه

بازی

ترکیب اصلی

مجموع دقایق بازی

گل زده

کارت زرد

کارت قرمز

توضیح

کرستوفرنوردفلوت

گلر

۲۵

هرنوین

۲۸

۲۸

۲۵۲۰

-

۲

-

ازسال۲۰۱۲مرد شماره یک هرنوین است

مارتین اولسن

مدافع

۲۶

نوریچ سیتی

۳۵

۳۵

۳۱۰۲

۱

۶

۱

فصل قبل با نوریچ به دسته اول انگلستان سقوط کرد

پونتوس یانسون

مدافع

۲۴

تورینو

۷

۶

۵۴۸

-

۲

۱

نیم فصل از مالمو سوئد آمد

پیر بنگستون

مدافع

۲۶

ماینز

۶

۶

۵۴۰

-

-

-

نیم فصل از کپنهاگن دانمارک به آلمان آمد

فیلیپ هلاندر

مدافع

۲۱

مالموسوئد

۲۸

۲۷

۲۳۷۹

۱

-

-

فصل جدید فوتبال سوئدآغاز نشده است

اریک یانسون

مدافع

۲۶

مالموسوئد

۲۵

۲۳

۲۰۷۱

-

۳

-

فصل جدید فوتبال سوئدآغاز نشده است

آنتوان تینرهولم

مدافع

۲۴

مالمو-آتویدابرگ

۲۶

۲۶

۲۲۵۴

۱

۴

-

نیم فصل تیمش را تغییر داد

آلبین اکدال

هافبک

۲۵

کالیاری

۲۴

۲۴

۱۹۹۴

۴

۴

-

هفته۵ مقابل اینترمیلان هت تریک کرد

سباستین لارسون

هافبک

۲۹

ساندرلند

۳۰

۳۰

۲۵۳۵

۳

۸

-

به تاتنهام؛وست بروم واورتون گل زد

مارکوس روهدن

هافبک

۲۳

الفسبورگ

۲۸

۲۵

۲۱۷۵

۵

۳

۱

فصل جدید سوئد آغاز نشده است

ارکان زنگین

هافبک

۲۹

ترابوزان اسپور

۲۲

۲۰

۱۷۵۳

۳

۵

-

تا نیم فصل اسکیش اسپور توپ می زد

کیم کالستروم

هافبک

۳۲

اسپارتاک مسکو

۱۸

۱۸

۱۵۲۸

۲

۵

-

-

پونتوس ورنه بلوم

هافبک

۲۸

زسکا مسکو

۱۶

۱۵

۱۲۶۴

-

۸

-

سال ۲۰۱۲ از AZ آلکمار هلند به زسکاآمد

روبین کوایسون

هافبک

۲۱

پالرمو

۱۲

۴

۳۶۹

۲

۱

-

نیم فصل از AIKهلندبه پالرمو آمد

امیل فورسبرگ

مهاجم

۲۳

لایپزیک

۷

۷

۶۲۲

-

-

-

نیم فصل از مالمو به بوندسلیگا ۲منتقل شد

یوهان الماندر

مهاجم

۳۳

بروندبی

۱۴

۱۱

۹۳۳

۱

۲

۱

بازیکن سابق گالاوبولتن

اولاتوی وونن

مهاجم

۲۸

رن

۲۳

۲۱

۱۷۹۰

۶

۱

-

شرایط خوبی درلوشمپیونه فرانسه دارد

ایساک کی اس تلین

مهاجم

۲۲

بوردو

۹

۸

۷۳۵

۱

۲

-

نیم فصل از مالموبه فرانسه آمد

مارکوس برگ

مهاجم

۲۸

پاناتینایکوس

۱۷

۱۵

۱۳۸۲

۱۱

۴

-

-

زلاتان ایبراهیموویچ

مهاجم

۳۳

پاری سن ژرمن

۲۱

۲۰

۱۷۳۳

۱۷

۲

-

-


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نسترن دیبا ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
    0 0
    حیف وقتتون نیست که اینگونه هدرش میدهید به جای این خبر و کسانی که متن این خبر را میخوانند و کامنت میگذارند بروید تفکر و نظریه پردازی کنید مطالبه رهبری از جوانان جنبش نرم افزاری بودفاین تذهبون؟
  • رجبی ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
    0 0
    امام خمینی (ره) من ورزشکار نیستم اما ورزشکاران رو دوست دارم/ عقل سالم در بدن سالم است/ راه رسیدن به فن آوری داشتن جسم ومغز سالم است/ از دست انندرکاران که مطالب با لا را تهیه کردند سپاسگذارم/
  • ناشناس ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
    0 0
    نه خوشم اومد یه خانوم فهیم پیدا شد که به پوچ بودن فوتبال پی برده و به جای تشویق به عمل زیبایی داره به تفکر دعوت می کنه فقط می خوام بدونم تفکر و نظریه پردازی در مورد چی؟ اینجاش یه کم مبهمه!
  • مهدی ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
    0 0
    چه ربطی داره !!!! فوتبال بخشی از تفریح هست نه که الان شما کل زمان شخصیتون رو صرف مطالبات رهبری کردید ؟!؟!! هر چیزی جای خودش رو داره لطفا افراط هلای بیخود نکنید
  • reza ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
    0 0
    نسترن دیبا ممنونم که به فکر وقت ما هستید ولی شما چرا این متن راخواندید و براش کامنت گذاشتید؟ نکنه ارزش وقت ما بیشتر از مال شماست؟
  • حامد ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
    0 0
    خدا پدر و مادرتو خیر بده
  • محمد ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
    0 0
    اتفاقا خیلی به موقع و خوبه این گزارش های ورزشی مشرق. بعضی ها افراط تحجرمآبانه دارن که حال به هم زن است.
  • سارا ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
    0 0
    امیدوارم ببریم.البته میگن زلاتان امشب بازی نمیکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس