کد خبر 400186
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴

شهر عدن به همراه بندر و فرودگاه و کاخ ریاست جمهوری آن به طور کامل تحت کنترل ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در آمد.

به گزارش مشرق، شبکه خبری المنار اعلام کرد که شهر عدن به همراه بندر و فرودگاه و کاخ ریاست جمهوری آن به طور کامل تحت کنترل ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در آمد.

المنار همچنین خبر داد که مذاکرات با "عبد ربه منصور هادی" رئیس جمهور مستعفی یمن برای تسلیم شدن ادامه دارد اما خبرها حاکی از آن است که برخی از معاونانش سعی در فراری دادن وی دارند.

کمیته‌های مردمی نیز پس از آنکه کنترل شهر عدن را بازپس گرفتند به سوی ساحل شهر ابین حرکت کرده تا تکفیری‌ها را از این شهر بیرون کنند.

همچنین منابع خبری اعلام کردند که "محمود الصبیحی" وزیر دفاع سابق و "ناصر هادی" برادی منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن پس از آنکه از سوی ارتش بازداشت شدند به پایتخت منتقل شدند.

ساعتی پیش "ریاض یاسین" وزیر خارجه خودخوانده یمن که در عدن حضور دارد درخواست مداخله نظامی در یمن کرد.

وی مدعی شد که مصر و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با درخواست‌ها برای مداخله نظامی موافقت کرده‌اند.

"احمد بن حلی" معاون دبیر کل اتحادیه عرب نیز اعلام کرد که در نشست فردای وزیران امور خارجه اتحادیه عرب، مداخله نظامی در یمن بررسی خواهد شد.

وی افزود که کشورهای عربی حوزه خلیج فارس باید در این زمینه نقش بزرگتری را داشته باشند و کشورهای عربی نیز از آنها حمایت خواهند کرد.

این در حالی است که "بدر عبدالعاطی" سخنگوی وزارت امور خارجه مصر هرگونه موافقت این کشور با مداخله نظامی در یمن را تکذیب کرد.

وی تأکید کرد که اوضاع در یمن همچنان مورد بحث بوده اما قاهره همچنان از مشروعیت در یمن حمایت می‌کند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس