یک منبع سعودی اعلام کرد که حضور نیروهای سعودی در مرز با یمن کاملا با رویکرد دفاعی است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز به نقل از منبع سعودی خبر داد که حضور نیروهای عربستانی در مرز با یمن کاملا با رویکرد دفاعی است.

ساعتی پیش "ریاض یاسین" وزیر خارجه خودخوانده یمن که در عدن حضور دارد درخواست مداخله نظامی در یمن کرد.

وی مدعی شد که مصر و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با درخواست‌ها برای مداخله نظامی موافقت کرده‌اند.

"احمد بن حلی" معاون دبیر کل اتحادیه عرب نیز اعلام کرد که در نشست فردای وزیران امور خارجه اتحادیه عرب، مداخله نظامی در یمن بررسی خواهد شد.

وی افزود که کشورهای عربی حوزه خلیج فارس باید در این زمینه نقش بزرگتری را داشته باشند و کشورهای عربی نیز از آنها حمایت خواهند کرد.

این در حالی است که "بدر عبدالعاطی" سخنگوی وزارت امور خارجه مصر هرگونه موافقت این کشور با مداخله نظامی در یمن را تکذیب کرد.

وی تأکید کرد که اوضاع در یمن همچنان مورد بحث بوده اما قاهره همچنان از مشروعیت در یمن حمایت می‌کند.

شبکه خبری المیادین نیز از شکست مذاکرات میان منصور هادی و ارتش و رفتن وی به مکانی نامعلوم خبر می‌دهد.

از سوی دیگر طرفداران منصور هادی اقدام به سرقت و ربودن در منطقه جبل جدیده کرده‌اند.

منابع خبری نیز اعلام کرده‌اند پس از آنکه کارمندان فرودگاه بین المللی عدن به دلایل امنیتی این فرودگاه را ترک کردند، این فرودگاه تعطیل شد.

ارتش یمن نیز وارد منطقه مکیراس بین دو استان ابین و البیضاء شده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رحمن ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۶
    0 0
    حضور نیروهای عربستان اصلا دفاعی نیست و آنان بزودی به یمن حمله خواهند کرد .و یمن باید حساب کار خود را بخوبی بداند و این برای ایران هم هینطور است همه این جمع شدنها برای کنترل و نابودی انقلاب ایران است .ایران باید به مرزهای خود با افغانستان در منطقه بلوچستان افغانستان کاملا اشراف داشته باشد و داعش را در عمق اراضی افغانستان کنترل عملیاتی کند قبل از اینکه از خاک ایران سر در بیاورند.ایران باید هزینه کشور متجاوز عربستان به یمن را بالا ببرد و ترکیه و پاکستان را در مورد دخالت مزدورانه در یمن هشدار جدی بدهد .ایران به یک جنگ نا خواسته دیگر که بمراتب از جنگ صدام پیچیده تر است کشیده می شود دشمنانی که پشت سر صدام حسین ملعون بودند الآن خود آشکارا وارد جنگ با ایران شده اند .آنها از ترس ملتهای خود این جنگها را براه می اندازند بنابر این محکوم به شکست هستند .باید با کفایت کامل و حساب شده با آنها کل کل کنیم تا آتششان بر سر خودشان فرود بیاید.أَ لَيْسَ اللّهُ بِكافٍ عَبْدَهُ وَ يُخَوِّفُونَكَ بِالَّذينَ مِنْ دُونِهِ وَ مَنْ يُضْلِلِ اللّهُ فَما لَهُ مِنْ هادٍ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس