یک مقام ارشد آمریکایی تاکید کرد که آمریکا و قدرت های بزرگ خواستار دستیابی به یک تفاهم سیاسی مفصل با ایران تا پایان مارس هستند تا مسیر یک پیمان هسته‌ای بلندمدت را روشن کند.

به گزارش مشرق، رویترز نوشت: یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا که همراه جان کری برای دور جدید مذاکرات هسته ای وارد شهر لوزان سوییس شده، در جمع خبرنگاران تصریح کرد که واشنگتن برای کامل کردن یک توافق هسته‌ای با ایران تنها به خاطر اینکه ضرب الاجل وجود دارد، عجله نخواهد کرد. آمریکا و سایر قدرت های جهانی خواستار دستیابی به یک تفاهم سیاسی مفصل با ایران هستند تا مسیر دستیابی به یک پیمان بلندمدت هسته ای، کاملا روشن شود، البته واشنگتن در خصوص شکل این توافقنامه، انعطاف پذیر خواهد بود.

این مقام آمریکایی افزود: هرگونه چارچوبی برای توافق باید زمینه های مختلف یک توافق هسته ای در آینده با تهران را حل و فصل کند. هرگونه تفاهم سیاسی نیاز به این دارد که همه اجزاء یک توافق نهایی تا پایان ژوئن، حل و فصل شود.

وی اظهار داشت: ما نمی دانیم شکل نهایی این توافقنامه چگونه خواهد بود. ما همیشه اعلام کرده ایم که این توافقنامه باید شامل جزئیات باشد.

مقام های ایرانی اعلام کرده اند که احتمالا نوعی بیانیه سیاسی را در لوزان سوییس قبول خواهند کرد و با یک توافقنامه رسمی نوشته شده مخالفت خواهند کرد.

برگزاری دور جدید مذاکرات هسته ای در لوزان در شرایطی است که کنگره آمریکا تهدید نموده است که اگر تا پایان ماه جاری توافق هسته ای حاصل نشود، تحریم های جدیدی را علیه ایران اعمال خواهد کرد.

این مقام آمریکایی گفت: ما هیچ عجله ای برای دستیابی به توافق هسته ای نداریم تنها به این خاطر که یک ضرب الاجل وجود دارد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس