کد خبر 399975
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵

بیش از ۳۶۰ قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا نامه‌ای با موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران به رئیس‌جمهور این کشور ارسال کردند.

به گزارش مشرق، 367 نفر از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات روز دوشنبه با امضای نامه‌ای به باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آن کشور به وی درباره مذاکرات هسته‌ای اخطار دادند.

«اد رویس»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در جلسه استماع روز پنجشنبه از ارسال نامه‌ای به کاخ سفید با امضای 360 نماینده خبر داد؛ پایگاه خبری «هیل»، نشریه تخصصی کنگره ساعاتی بعدتر جزئیات بیشتری از این نامه فراهم آورد.

بر اساس این گزارش، یکی از امضاکنندگان این نامه گفته در متن آن به دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا هشدار داده شده کاهش دائمی تحریم‌ها علیه ایران به قانون جدید از سوی کنگره نیاز خواهد داشت.

در این نامه آمده است: «جلوگیری از دستیابی ایران به توان ساخت سلاح هسته‌ای، به نفع ایران است. در 20 سال اخیر، کنگره برای رسیدن به این منظور، چندین طرح را مصوب کرد که این اقدام در نهایت، ایران را به مذاکره مجبور کرد.»

نمایندگان مزبور به موضوع اصلی مذاکرات جاری ایران و 1+5 یعنی رفع تحریم‌ها هم اشاره کرده و نوشته‌اند: «اگر با ایران به توافق برسیم، کاهش دائمی تحریم‌های کنگره نیازمند تصویب قانونی جدید در همین نهاد می‌باشد. کنگره برای این کار باید توافقنامه را مرور کند و متقاعد شود که مفاد متن مزبور، همه راه‌های منتهی به ساخت بمب را بر روی ایرانیان بسته است و تنها در آن زمان، کاهش دائمی تحریم‌ها بررسی خواهد شد.»

جمهوری اسلامی ایران خواستار لغو و نه تخفیف تحریم‌ها است.

آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز اول فروردین در جمع مردم در جوار بارگاه علی ابن موسی الرضا (علیه السلام)، امام هشتم شیعیان گفته بود که رفع تحریم‌ها باید جزء مذاکرات باشد و نه نتیجه آن.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سجاد ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
    0 0
    بابا به خدا الکی داریم چونه میزنیم...اینا یه دونه تحریم رو هم بر نمیدارند!
  • امیر تبریز اوغلی ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
    0 0
    به خدا نباید وا داد
  • ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
    0 0
    امید که تیم ما از توافق ژنو و اتفاقات بعد آن درس گرفته باشد و منافع جناحی را هدف قرار ندهد البته با این اعمال و رفتار دشمن به نظر می آید که .....
  • ناشناس ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
    0 0
    لغو دائمی همه تحریمهای ظالمانه شرط اصلی توافق میباشد و لاغیر .
  • امامقلی خان ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
    0 0
    ما نمایندگان مجلس ایران هم از رئیس جمهور میخواهیم تا غنی سازی را به بالای 60% برسانید تا چش کنگره امریکا در اید.
  • ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
    0 0
    مجلس نمایندگان آمریکا، اتاق سفلی قانون گذاری کنگره؛ نهاد مقننه آمریکا است که 435 نماینده دارد. 367 نماینده یعنی 84% مجموع کل نمایندگان این اتاق!!!! بابا این ها تنها زبانی که می فهمند زبان زور است. ادبیات خنده و دیپلماسی در برابر آن ها جایگاهی ندارد. مثل این که از آقای یا خانم گرگ گرسنه با لبخند خواهش کنی که بیا در مورد احترام به زندگی و ندریدن دیگران مذاکره کنی!!!!
  • محمدرضا ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
    0 0
    مگر پلمپ تاسیسات هسته ای ما که تقدیم شد پیشکشی به غرب بود که حالا تحریم ها را بر ندارند؟
  • حبيب ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۵
    0 0
    اينها نمايندگان ملت آمريكا نيستند بلكه اينها نمايندگان واقعي صهيونيستها هستند ودلشان براي رژيم غاصب و نامشروع اسراييل سوخته . اگر به نحوه گزارش دهي مقامات و نمايندگان آمريكا به رژيم صهيونيستي نگاه بكنيم و همچنين به تسلطي كه صهيونيستها بر كنگره و سنا نگاه بكنيم معلوم ميگردد كه اين 367 نماينده فقط به فكر منافع اسراييل غاصب هستند نه منافع ملت آمريكا . نمونه اش در خبري كه ديروز مبني بر شنود مذاكرات از سوي اسراييل فاش شد نگاه بكنيم . اين نمايندگان بي عرضه و دست نشانده حتي جرات نكردند كه به اسراييل اعتراض بكنند . من به شخصه به اين حماقت و حقارت و كوته فكري اين نمايندگان مجالس دو گانه آمريكا متعجب و متاسفم
  • حبيب ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۵
    0 0
    از نمايندگان غيور مجلس ميخواهم اگر لجاجت و بي عقلي نمايندگان آمريكا مانع تحقق توافق خوب بشود نمايندگان مجلس ايران نيز قانوني را تصويب بكنند كه ظرف 10 روز كليه بازرسان آژانس را از ايران اخراج و غني سازي تا 50 درصد ظرف يكماه و ساير ملزوماتي را كه موجب وحشت صهيونيستها بشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس