کد خبر 399950
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳

یک روزنامه انگلیسی از قول برخی دیپلمات‌های حاضر در مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ مدعی شده طرفین حاضر در این گفت‌وگوها در پاره‌ای موضوعات به «توافق مشروط» دست یافته‌اند، اما اختلافات در برخی موضوعات دیگر همچنان باقی است.

به گزارش مشرق، یک روزنامه انگلیسی از قول برخی دیپلمات‌های حاضر در مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ مدعی شده طرفین حاضر در این گفت‌وگوها در پاره‌ای موضوعات به «توافق مشروط» دست یافته‌اند، اما اختلافات در برخی موضوعات دیگر همچنان باقی است.

روزنامه گاردین روز دوشنبه گزارش داد دیپلمات‌های حاضر در گفت‌وگوهای هسته‌ای، در آستانه نزدیک شدهن هفته سرنوشت‌ساز این رایزنی‌ها می‌گوینددر مذاکرات بین‌المللی بر سر برنامه هسته‌ای ایران گامهای معناداری به سمت توافق جامع هسته‌ای برداشته شده است.

مذاکره‌کنندگان قرار است بار دیگر روز چهارشنبه یا پنجشنبه در شهر «لوزان» سوئیس گرد هم جمع شوند. گفته می‌شود این گفت‌وگوها احتمالاً تا روز یکشنبه هفته بعد ادامه خواهند یافت.

به نوشته گاردین، دیپلمات‌های حاضر در «لوزان» تأیید کرده‌اند دو طرف بر سر یکی از موضوعاتی که تا سالها مانع توافق بود یعنی «حجم غنی‌سازی ایران» اکنون به توافق رسیده‌اند.

این روزنامه می‌افزاید موضوعی که همه با آن در مذاکرات موافق هستند این است که «بر سر هیچ جیز توافق نمی‌شود مگر آنکه بر سر همه چیز توافق شود.»

طبق ادعای گاردین به ایران اجازه داده شده در طول مدت توافقنامه که بین ۱۰ تا ۱۵ سال خواهد بود تعداد ۶۰۰۰ دستگاه از سانتریفیوژهای خود را داشته باشد.

پیش از این خبرگزاری آسوشیتدپرس مدعی شد پیش‌نویس توافقنامه بین دو طرف حاکی از آن است که ایران برای مدت یک دهه یا بیشتر حدود ۶ هزار دستگاه سانتریفیوژ خواهد داشت.

با این حال، دیپلمات‌های دو طرف این گزارش را نادرست خوانده و تأکید کردند هنوز پیش‌نویسی از توافقنامه احتمال تهیه یا توزیه نشده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
    0 0
    اگر قرار است داشتن فن آوری هسته ای به قیمت تحمیل سلطه طاغوتهای کافر بر مسلمین و به قیمت حضور دایمی و رسمی جاسوسانشان تمام شود: ما اصلا این فن آوری را نمی خواهیم. ما این فن آوری را می خواستیم برای استقلال کشور و ایستادن در مقابل نظام سلطه. نه اینکه استقلال خود را فنا کنیم برای داشتن فن آوری هسته ای! به فرض که ژاپن هم بشویم اما نوکر و برده آمریکا باشیم چه ارزشی دارد؟
  • ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
    0 0
    خیلی لطف میکنن که اجازه میدن !
  • ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
    0 0
    توزیه ؟؟؟؟ سواد و سواد و سواد
  • ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
    0 0
    باید توجه داشت که این خبر رسانی بخشی از راهبرد غرب در مذاکرات است تا هم اطلاع رسانی نمایند و هم بازخورد طرف مقابل را بفهمند
  • اصلاح طلب امت جدش ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
    0 0
    خب کاری نداره مگه کنتر می ندازه ؟ فردا همین مشرق ما تیتر بزنه برخی منابع به ما گفتند که : در مذاکرات ایران و 5+1 به توافق رسیدن 1علاوه بر رفع تحریم ها و2 پرداخت خسارت سالهای تحریم به ایران و نیز 3اعطای وام های بلا عوض مقرر شد4 تسلیحات اتمی اسرائیل تحت کنترل ونظارت حزب الله درآید و... والا یه عمره با شانتاژ و خالی بندی امتیاز می گیرند . ما هم بلدیم
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
    0 0
    خدا از خیانت در امان نگهدارد!
  • ناشناس ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
    0 0
    حداقل غنی سازی در حد 190 هزار سو که رهبر معظم انقلاب تعیین کرده اند باید رعایت شود و هرگونه عقب نشینی از خطوط قرمز هسته ای مورد پذیرش رهبری و مردم رشید نخواهد بود .
  • ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
    0 0
    توافقی که خطوط قرمز نظام را زیر پا بگذارد قطعا مورد پذیرش نخواهد بود، تصمیم نهایی هم با مجلس و بالاتر از آن با رهبر عزیزمان خواهد بود.
  • محسن121 ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
    0 0
    ما تا آخرین قطره خون مان پشت سر رهبر و کشورمان هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس