کد خبر 399876
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۴

یک منبع دیپلماتیک فرانسوی به رویترز گفته که درخواست‌های غیرواقع‌گرایانه صهیونیست‌ها برای عقبگرد برنامه هسته‌ای ایران و نحوه سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا، تیغ اسرائیل را در مذاکرات کند کرده است.

به گزارش مشرق، یک منبع دیپلماتیک فرانسوی به رویترز گفته که درخواست‌های غیرواقع‌گرایانه صهیونیست‌ها برای عقبگرد برنامه هسته‌ای ایران و نحوه سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا، تیغ اسرائیل را در مذاکرات کند کرده است.

بر اساس این گزارش، منبع مزبور که نمی‌خواسته نامش فاش شود، با انتقاد از نحوه برخورد اسرائیل با مذاکرات هسته‌ای میان ایران و 1+5 گفته: «اسرائیل خود را به حاشیه رانده؛ در نوامبر 2013 (زمان انعقاد توافق مشهور ژنو) ما با آنها کار می‌کردیم و آنها نقش خود را بازی می‌کردند. آن موقع، اسرائیلی‌ها نقش خود را بازی می‌کردند و مواضع غیرواقع‌گرایانه اتخاذ نمی‌کردند.»

این دیپلمات ارشد فرانسوی در ادامه گفت: «اما آنها (پس از توافق ژنو) خیلی تندروی کردند. ما به آنها گفتیم که نقش خود بازی کنند تا بتوانند بر توافق نهایی تأثیر بگذارند ولی اسرائیلی‌ها مواضع غیرواقع‌گرایانه گرفتند.»

دیپلمات مزبور بعنوان نمونه از مواضع غیرواقع‌گرایانه صهیونیست‌ها، به سخنرانی اخیر نتانیاهو در کنگره آمریکا اشاره کرده و گفته: «نتانیاهو در این سخنرانی، درخواست خود را برای عقبگرد برنامه هسته‌ای ایران مطرح کرد و با این کار، تیغ اسرائیل را کند کرد.»

این سخنان دیپلمات بی‌نام ولی ارشد فرانسوی دقائقی پس از انتشار خبر سفر «یووال اشتاینیتز» وزیر اطلاعات و امور راهبردی رژیم صهیونیستس به پاریس، منتشر شد.

فرانسه و اسرائیل به صورت سنتی روابط گرم دارند؛ اشتاینیتز گفته که در این سفر تلاش خواهد کرد از انعقاد یک توافق بد و مملو از راه گریز، جلوگیری کند.»

روزنامه انگلیسی گاردین چند روز پیش گزارش داده بود که فرانسه تنها کشوری است که در میان اعضای 1+5، با روند پیشنهادی برداشته شدن تحریم‌ها مخالف است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس