کد خبر 400046
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵

مقامات وزارت انرژی ترکیه اعلام کردند بهره‌برداری از اولین نیورگاه هسته‌ای این کشور با 3 سال تاخیر انجام خواهد شد. این کشور در تلاش است تا سهم برق تولیدی خود از انرژی هسته‌ای را به 5 درصد از کل برق مورد نیاز خود افزایش دهد.

به گزارش مشرق، حریت نوشت: بنا به اعلام مقامات وزارت انرژی ترکیه بهره‌برداری از اولین نیروگاه هسته‌ای این کشور با توان تولید 1200 مگا وات برق در سال 2022 امکان‌پذیر خواهد شد.

این نیروگاه که قرارداد ساخت آن در سال 2013 توسط مقامات ترکیه با شرکت دولتی روس اتم منعقد شده است بنا بود در سال 2019 افتتاح شود اما به دلیل مشکلات مربوط به تحقیقات زیست محیطی و همچنین جغرافیای تاخیر در ساخت آن به وجود آمده و بنا به اعلام مقامات وزارت انرژی ترکیه احتمالا این نیروگاه در سال 2022 افتتاح خواهد شد.

در حال حاضر ترکیه تمام انرژی مورد نیاز خود را وارد کرده و حجم واردات انرژی ترکیه حدود 50 میلیارد دلار سالانه برآورد شده است. این کشور در تلاش است تا سهم برق تولیدی هسته‌ای خود را به 5 درصد از کل برق مصرفی این کشور افزایش دهد.

ارزش قرارداد ساخت این نیروگاه با شرکت دولتی روس اتم معادل 20 میلیارد دلار برآورد شده است. روس اتم متعهد شده است تا این نیروگاه را با نیروگاه مشابه طی سال‌های آینده به دولت ترکیه تحویل دهد. یکی از علل تاخیر در ساخت این نیروگاه اجبار روس اتم برای انتظاری حدود 1 ساله برای گرفتن تاییدیه‌های زیست محیطی به منظور ساخت نیروگاه است.

وزیر انرژی ترکیه «هییلذیز» اعلام کرده است که این پروژه برای ترکیه از اهمیتی بالایی برخوردار بوده و بهره‌برداری از آن باید تسریع شود.

برخی کارشناسان معتقدند که مشکلات اقتصادی روسیه، سقوط شدید قیمت نفت در بازارهای جهانی و همچنین تحریم‌های اعمال شده از سوی غرب علیه این کشور بر تاخیر در ساخت این نیروگاه‌ها تاثیرگذار بوده و باشد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
    0 0
    برای ایران اخه برا اونا خوبه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس