کد خبر 399768
تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۴

سابقه مبارزات آن فقید سعید به دوران نهضت ملی ایران و همگامی او با مرحوم آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی باز می گردد. آن روحانی مبارز از آغاز نهضت اسلامی در کنار امام راحل-که سابقه شاگردی ایشان را داشت- قرار گرفت و با تمام وجود در ایران و عراق و عربستان برای انتشار پیام نهضت کوشید.

گروه تاریخ مشرق- عالم مجاهد و متفکر، مرحوم آیت الله دکتر محمد صادقی تهرانی، از روحانیون مبارز شیعه در تحولات سه ربع اخیر در تاریخ ایران وعراق به شمار می رود.

سابقه مبارزات آن فقید سعید به دوران نهضت ملی ایران و همگامی او با مرحوم آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی باز می گردد. آن روحانی مبارز از آغاز نهضت اسلامی در کنار امام راحل-که سابقه شاگردی ایشان را داشت- قرار گرفت و با تمام وجود در ایران و عراق و عربستان برای انتشار پیام نهضت کوشید.

مرحوم صادقی سرانجام در آغازین روز از فروردین ماه 1389در قم دارفانی را وداع گفت. رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای (دام ظله) در پیامی، این گونه از مکانت علمی ومبارزاتی آن عالم متفکر تجلیل کردند:

«جناب آقای مهدی مصطفوی دامت توفیقاته

درگذشت عالم متفکر و بزرگوار مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد صادقی تهرانی را که عمری به تلاش علمی و قرآنی گذرانیدند و آثار فراوانی از خود به یادگار گذاشتند، به جنابعالی و دیگر بازماندگان محترم ایشان تسلیت عرض می کنم و از خداوند پاداش نیک و مغفرت و رحمت واسعه برای آن مرحوم مسالت می نمایم.»

تصاویر پیش روی، فرازهایی از حیات مبارزاتی آیت الله صادقی را نشان می دهد.

{$sepehr_album_24510}


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • نسترن دیبا ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
    0 0
    سلام خدا بر امام موسی صدر رضوان الله علیه مرد نابغه و عمیقی بود
  • محمدرضا ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
    1 0
    قال علی علیه السلام : اذا مات العلم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شی . هنگامی که عالمی می میرد رخنه ای در اسلام ایجاد میشود که هیچ چیز آن را جبران نمی کند.
  • تقی ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
    1 1
    مشرق جان منظورت از این خبر چیه ؟
  • ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
    0 0
    سالگرد فوتشون در فروردین ماهه
  • هشام ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
    0 3
    با عرض سلام آیت الله دکتر محمد صادقی تهرانی با احترامی که به ایشان قائل هستیم ولی نمی توانیم لقب فقیه قرآنی را به وی بدهیم چراکه بعضی از نظرات ایشان عقل را به عرض حدیث و قرآن گرفته و از احادیث بسیار دوری کرده است. می توانید به مقاله آیت الله حسن میلانی در نقد اندیشه ایشان مراجعه کنید.
    • رضا IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
      1 0
      بسمه تعالی سلام علیکم مقاله آقای میلانی پر است از تقطیعات و مطالب خلاف واقع! توصیه میکنم حتما کتاب تبیان که رد ان نوشته شده است رو مطالعه بفرمایید
  • محمد ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
    1 0
    خوب ایشان معتقد بودند که مرجعه به روایات آنقدر زیاد شده که در این میان منابع دیگر از جمله قران مهجور مانده است نمی خواهم نظر ایشان را تأیید یا نفی کنم اما سخنی قابل تأمل و دقت است و چه خوب است در این زمینه نشستهای علمی برگزار گردد
  • امین ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
    3 1
    درود خدا بر این فقیه خبیر برادر هشام. گویی آشنایی کاملی با دکتر صادقی نداری/ ایشان همه چیزرا عرض بر قرآن کرده اند نه عقل. می توانی به اصول الاستنباط ایشان و تفسیر کبیر الفرقان مراجعه کنی. و شما می توانید به کتاب تبیان که نقد مقاله ی آقای میلانی است مراجعه کنید. گر چه رفتارهای نا صحیح جناب میلانی بر کسی پوشده نیست
  • محمد رضا ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    2 1
    احسنت برادر
  • رسولان بلاگ ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    3 1
    بنده معتقدم که در عصر غیبت کبری عالمی در حد توان علمی ایشان پیدا نمی شود و اگر بگوئیم اعلم العلماء هستن سختی گزاف نگفته ایم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس