کد خبر 398634
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷

هند و اسرائیل توافق کردند تا با ارتقای سامانه موشکی "باراک 8" آن را به رقیبی جدی برای سامانه‌های موشکی روسیه که ارتش هند اکنون از آن استفاده می‌کند، تبدیل کنند.

به گزارش مشرق، یک منبع اسرائیلی اعلام کرد که هند و اسرائیل توافق کرده‌اند تا با ارتقاء و توسعه سامانه موشکی باراک 8، که هزینه توسعه آن حدود هفت میلیارد دلار ارزیابی شده، نوع زمین به هوای آن را نیز تولید کنند تا به جای سامانه‌های موشکی ساخت روسیه که ارتش هند اکنون به آنها متکی است، در نیروی زمینی به خدمت گرفته شوند.

این منبع اعلام کرد: برد این سامانه موشکی جدید که در سال 2017 میلادی به راه‌اندازی می‌شود 70 کیلومتر خواهد بود و هزینه هر سامانه‌ موشکی 5 / 1 میلیارد دلار است که عملیات ارتقای آن در ژانویه آتی آغاز خواهد شد.

این منبع اسرائیلی اعلام کرد که شرکت اسرائیلی "رافائل" مسئولیت اجرای توسعه سامانه موشکی هند را بر عهده خواهد داشت.

باراک 8 یک سیستم سطح به هوای پدافند موشکی و پدافند هوایی - برد بلند- است که مخصوص نیروی دریایی ساخته شده و هندوستان از آن استفاده می‌کند. این سیستم به صورت مشترک توسط اسرائیل و کمپانی هندی DRDO توسعه یافته است. سیستم باراک می تواند بر ضد جنگنده‌ها و موشک‌های شلیک شده مورد استفاده قرار بگیرد. ناوشکن‌های ضد رادار کلاس Kolkata نیروی دریایی هندوستان در حال حاظر از شناورهایی هستند که این سیستم پدافندی بر روی آنها نصب شده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس