نقاره‌خوانی در لحظه تحویل سال به خاطر همزمانی ایام نوروز با دهه فاطمیه در حرم رضوی برگزار نخواهد شد.

به گزارش مشرق، محمود ممتاز معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی دیروز در یک نشست خبری گفت: امسال برای ادای احترام به ایام دهه فاطمیه مراسم نقاره‌خوانی در لحظه تحویل سال اجرا نمی‌شود.
معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه اجتماع عظیم فاطمیون درچهارم فروردین ماه در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود، افزود: به مناسبت ایام فاطمیه از سوم تا ششم فروردین پرچم ضریح حرم رضوی تعویض و پرچم مشکی بر بالای ضریح نصب می‌شود.
وی عنوان کرد: یکی از برنامه‌هایی که هر ساله در یکم فروردین ماه برگزار می‌شود سخنرانی رهبر معظم انقلاب است که در این راستا تمهیدات لازم از سوی آستان قدس رضوی برای حضور زائران و مجاوران برای استماع سخنان ایشان اندیشیده شده است.
بنابر همین گزارش جامعه ایثارگری استان ضمن اعلام آمادگی برای حضور در سخنرانی رهبر معظم انقلاب خواستار جایگاه ویژه برای ایثارگران با توجه به ازدحام جمعیت در روز نخست فروردین و شور و شوق زائران برای استماع فرمایشات معظم‌له شده است.
جامعه ایثارگری خراسان رضوی تأکید کرده است آماده میزبانی از امام خود در روز نخست فروردین ماه در حرم مطهر رضوی هستند و این توفیق خراسانی‌ها بوده که در هر نوروز، سال خود را با سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب آغاز می‌کنند.
ممتاز با بیان اینکه در روز نخست سال حجم زائران در حرم رضوی افزایش یافته و به دو برابر می‌رسد، گفت: برای رفاه حال زائران و مجاوران که در لحظه تحویل سال به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند 10هزار نیرو برای خدمت‌رسانی حضور دارند.
وی ضمن پیش‌بینی این که در ایام نوروز نزدیک به 4 میلیون زائر به حرم مطهر مشرف شوند گفت: آماده پذیرایی از 20 میلیون زائر هستیم. معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی با بیان اینکه 20 هزار جایگاه امانات برای روز یکم فروردین و زمان سخنرانی رهبر معظم انقلاب در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در ایام نوروز در مجموع 32 هزار نفر نیرو در قالب یک میلیون و 500 هزار ساعت در این ایام فعالیت می‌کنند.
ممتاز گفت: در روزهای 29 اسفند و اول فروردین ماه به دلیل ازدحام جمعیت بیمارستان سیار 60 تختخوابی در راسته بازار به تعداد 25 کادر پزشکی و خدمت‌رسان در حرم مطهر رضوی راه‌اندازی می‌شود.

طرح محدودیت ترافیکی در اولین روز از سال نو

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی با اعلام طرح محدودیت ترافیکی اطراف حرم برای سخنرانی رهبر معظم انقلاب گفت: ساعات طرح زوج و فرد تغییر یافت و از ساعت 8 صبح تا 22 اجرایی می‌شود.
حمید رضا گرایلی با بیان اینکه برای لحظه سال تحویل و سخنرانی رهبر معظم انقلاب طرح محدودیت ترافیکی خیابان‌های منتهی به حرم را اجرایی می‌کنیم، خاطرنشان کرد: راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی به منظور رفاه حال زائران و مجاوران و تسهیل‌سازی در ترافیک محدودیت ترافیکی را از ساعت 14 روز جمعه 29 اسفند تا پایان یکم فروردین ماه اجرا می‌کند.
گرایلی تأکید کرد: میدان بسیج، میدان شهدا، میدان شهید گمنام و خیابان نواب صفوی منتهی به حرم مطهر رضوی بوده که بیشترین محدویت ترافیک در این مسیرها اعمال می‌شود.
وی یادآور شد: میدان گنبد سبز و چهار راه زرینه به سمت چهار راه شهدا نیز از دیگر مسیرهای پرترافیک بوده که محدودیت ترافیکی در این خیابان‌ها نیز به طور قاطع اجرایی می‌شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مشهد گفت: از 29 اسفند تا یکم فروردین ماه توقف هرگونه خودرو در خیابان‌های منتهی به حرم ممنوع بوده و در صورت مشاهده برخورد می‌شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس