فاطمه(ع) با مخفی‌خواستن مزارش سوالی حیرت‌انگیز را در برابر همه‌ی تاریخ علنی کرده است: «چرا مزار تنها یادگار باقی‌مانده‌ی پیامبر ما مخفی است!؟» شیعه و سنّی گریبان تاریخ را رها نمی‌کنند.

 گروه فرهنگی مشرق- به مناسبت ایام سوگواری حضرت صدیقه طاهره (سلام‌الله علیها)، "مشرق" مجموعه‌ای با نام "بهاریه کبود" را که به قلم "احمد بابایی" شاعر و نویسنده جوان کشورمان به رشته تحریر در آمده است، منتشر می‌کند. سومین قسمت از این مجموعه را در ادامه می‌خوانید:

از بدیهی ترین حقوق هر انسانی (در هر مسلکی) همین است که مجاز به زیارت مزار مادر خویش باشد. این حقی است فطری، بشری، دینی، اخلاقی و... بزدلانی که برای قتل عام خانواده ی شیر خدا دست در دست کفتاران، بدون مراعات حرمت رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) خون و آتش به راه انداختند، حق بدیهی مومنان را تا روز قیامت پامال کردند: «حقّ زیارت مزار مادر»

«مزار مخفی» یا «سؤال علنیِ» شیعه و سنّی

اما اگر امر مادر این خانواده مظلوم را ملاک اصلی پنهان شدن و پنهان ماندن مزار مطهر فاطمه علیهاسلام بدانیم، این ارثیه ی پرفایده، سجده ی شکر دارد! فاطمه علیهاسلام با مخفی خواستن مزارش سوالی حیرت انگیز را در برابر همه ی تاریخ علنی کرده است: «چرا مزار تنها یادگار باقیمانده ی پیامبر ما مخفی است!؟» شیعه و سنّی گریبان تاریخ را هرگز رها نمی کنند. او مادر همه مسلمانان و آزادگان است. چه شیعه و چه سنّی...

اگر این مزار، آشکار بود به گواهی واقعیت های تاریخی چشم اهل انصاف مشاهده می کرد که برادران و خواهرانِ سنّی، در مقابل صاحب این مزار، چه خضوع و خشوعی دارند. مگر فاطمه علیهاسلام «بضعه مِنّی» رسول خدا (صلی الله علیه وآله و سلم) نبود!؟ واقعیت های تاریخی، اخبار و گزارش های تجربه شده ای برای تحلیل گران دارند. چشم های حق بین، حضور برادران و خواهران سنّی مذهب را در مشاهد و حرم های اولیاء الله شاهد بوده اند. (در حرم سلطان طوس و امام رئوف علیه السلام هر روز و هر شب، بی وقفه اهل اسلام را (از هر فرقه ای) به خضوع و خشوع می توان رصد کرد که بی توجه به رنگ و بوی اختلافات طبیعی، حُرمت بزرگان و سادات را نگاه می دارند... و البته جای هیچ تعجبی نیست زیرا که امام رضا علیه السلام بنابر روایات متواتر، یکی از دو محبوبی است که رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) آنها را «بضعه مِنّی» خوانده است...)

فاطمه علیها سلام، هنوز برای موحّدین (با هرمسلک و مرامی) مادری می کند. حتی مزار مخفی اش نیز در پی نشان دادن راهِ خداست. آری،هرچه که از مادر موحدان، حضرت فاطمه علیهاسلام به نسل های بعدی رسیده همه و همه، پر فایده است و راهبردی! او به تمام نسل های تاریخ آموخته است که دفاع از امام و حمایت از ولایت، زندگی و مرگ نمی شناسد، اگر عاشقِ امام و ولیّ باشی حتی مزارت پس از مرگ نیز مشغول دفاع از او خواهد بود چه این مزار، آشکار باشد و چه این مزار مخفی مانده باشد...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بنیامین ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    0 0
    مادرعزیزم فاطمه پاره تن پیامبر اکرم و همسر بزرگ علی ما به دعای شما و توجه شما و دستگیری شما و علم شما نیازمندیم
  • محمدمسیح ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    0 0
    خدا را شکر ظاهرا مشرق داره مشی صحیح و درست نزدیکی امت اسلامی را پیش میگیره؛ موفق باشید
  • وحید ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    0 0
    ما منتظر منتقم فاطمه هستیم.....
  • ناشناس ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    0 0
    آخه ما شنیده بودیم که پیامبر اکرم غیر از حضرت فاطمه سلام الله علیها 2دختر دیگه ای داشتند که هر دوی آنها از زنان عثمان بودند در حالی که همه جاگفته میشه که پیامبر فقط یک دختر داشته وتنها یادگار پیامبر اکرم فقط حضرت فاطمه می باشد .پس چرا ازاین دختر ها هیچ حرفی به میان نمی اید دلیل چیست ؟
  • ایرانی ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    0 0
    رسول اکرم ص دو دخترشون رو در زمان حیات خودشون از دست میدن بنابراین تنها یادگار ایشون برگزیده خداوند برای مباهله حضرت زهرا س بوده ، عثمان با دو دختر هاله ازدواج کرده بود نه پیامبر.
  • سرباز ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    0 0
    واقعاً درد شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها بسیار دردناک می باشد ... و این غم مختص شیعیان نیست بلکه مختص بشریت می باشد ... سوالی که مطرح هست و بسیار خوب و بجا خواهد بود که تمامی دوست داران اهل بیت از شیعه و سنی در پی جواب باشند اینه که ((((( آرامگاه حضرت فاطمه زهرا کجاست و چرا ؟؟؟؟؟؟))))))
  • فدایی ولایی ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    0 0
    من یک سوال دارم و از برادران عزیز اهل سنت تقاضا دارم در مورد این سوال فکر کنند و جواب واقعی را بین خود و خدای خود در میان بگذارند سوال من این است چرا خلیفه اول و اطرافیان وی که سردمداران وقت اسلام بودند در تشییع جنازه و کفن و دفن تنها دختر پیامبر گرامی اسلام شرکت نکردند آیا مگر پیامبر اسلام بیش از یک فرزند در بین اینها گذاشته بود این عمل نشاندهنده چیست
  • علی ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    0 0
    لعنت خداوند بر قاتلین حضرت زهرا(س).
  • ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    0 0
    متاسفانه تو تاریخ از برخی تشابهات اسمی سو استفاده شده فی المثل دختر خلیفه اول بنام ام کلثوم بعدها با خلیفه دوم ازدواج کرده که عده ای او را با ام کلثوم دختر امیرالمومنین علی ع اشتباه گرفته اند.
  • ناش ناس ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    0 0
    فقط در مقام ایشون انا اعطینا نازل شدست و بس...
  • ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    0 0
    اگر قتل رخ داده لعنت بر قاتلین. اگر هم وفات بوده درود و رحمت بر آن حضرت
  • قاسم ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    0 0
    یکی انگار داره دل رو به یه جای غریبی می کشونه اون که با چادر خاکی گناه های همه رو می پوشونه انگاری دست خودم نیست انگاری داره دلم باز بهونه چشم گریون مثل بارون می چکن اشک های من دونه دونه مادر به فدای اسمت جونم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس