کد خبر 398532
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴

معاون رئیس جمهوری عراق اعلام کرد: تروریسم به زودی در عراق و منطقه شکست خواهند خورد. در همین حال منابع عراقی از پیوستن گردان‌های وابسته به جریان صدر به عملیات بازپس گیری شهر تکریت خبر دادند.

به گزارش مشرق، روزنامه مصری الیوم السابع نوشت: اسامه نجیفی، معاون رئیس‌جمهور عراق طی نشستی با نمایندگان استان نینوا و همچنین خالد العبیدی، وزیر دفاع کشور با اشاره به اینکه جنگ موصل جنگی تعیین‌کننده و مهم است، افزود: اکنون زمان آن فرا رسیده که برای آزادسازی هرچه سریعتر منطقه تمام تلاش خود را به کار بندیم.

وی افزود: تروریسم به زودی در عراق و منطقه شکست خواهند خورد.

اسامه نجیفی تصریح کرد: نینوا استانی با ارزش و دارای اصالت است و بایدبرای آ‌زادسازی و پاکسازی آن از لوث تروریست‌ها تلاش کرد.

افراد شرکت‌کننده در این نشست درباره حمایت از نیروهای نظامی در عملیات آزادسازی نینوا و هماهنگی میان فراکسیون‌های سیاسی برای پیروزی نهایی علیه داعش توافق کردند. همچنین حاضران در نشست درخصوص اوضاع شهروندان استان نینوا و راه‌های حمایت از آنان نیز بحث و گفت‌وگو کردند.

النجیفی و افراد حاضر در این نشست در پایان مساله امکانات مورد نیاز برای مناطق آزاد شده و استفاده از صندوق عراق برای بازسازی منطقه و همچنین کمک به آوارگان را مورد بررسی قرار دادند.

از سوی دیگر منابع عراقی اعلام کردند ده‌ها تن از نیروهای گردان"سرایا السلام" (گردان‌های صلح)، وابسته به جریان صدر عراق که رهبری آن را مقتدی صدر بر عهده دارد برای کمک به نیروهای نظامی در عملیات آزادسازی تکریت از چنگال داعش وارد سامرا شدند.

علی الموسوی، سخنگوی گردان "سرایا السلام" اعلام کرد: حدود 10 کامیون نیروهای گردان السلام را به شهر سامرا منتقل کردند و هدف از اعزام این نیروها پیوستن به جنگ علیه داعش و کمک به ملت عراق است.

ارتش عراق از هفته گذشته عملیات بازپس گیری شهر تکریت را با حمایت ایران آغاز کرده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس