کد خبر 398063
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۴

همزمان با آغاز نوروز 94، اداره کل هنرهای نمایشی رادیو ، بیش از 110 عنوان نمایش در قالب 277 قسمت برای پخش در رادیو نمایش و بیش از15 عنوان نمایش در قالب 93 قسمت برای پخش از سایر شبکه های رادیویی را آماده پخش کرده است.

به گزارش مشرق، از میان این نمایش‌ها می‌توان به مشتریها، دشمن عزیز،ماراتن امدادی، عبور از بن بست، تعطیلات، صحت یا ناخوشی سنجرخان آنتیکه چی، یک روز پرماجرا با خانواده دکتر سلامت  وبسیاری دیگر از آثار نمایشی فاخر اشاره کرد.

در این آثار جمعی از شناخته شده‌ترین بازیگران همچون ژاله علو، توران مهرزاد، اکبر زنجانپور، بهزاد فراهانی ، صدرالدین شجره، فریبا متخصص، بیوک میرزایی، محمد عمرانی، مهین نثری، رحمان باقریان، فریدون محرابی، ایوب آقاخانی، زهره مجابی، خسرو فرحزادی و نیز سایر هنرمندان رادیو به همراه کارگردانان، صدابرداران، افکتورها و تهیه‌کنندگان هنرنمایی می‌کنند.

محمدرضا قربانی ، مدیر کل هنرهای نمایشی رادیو، ضمن اعلام این مطلب افزود: پخش این آثار از هفته ی آخر اسفند ماه 93 آغاز شده و تا پایان هفته ی دوم فروردین 94 ادامه خواهد داشت.

وی همچنین درباره از دیروز تا نوروز، برنامه ی تحویل سال 94 که با حضور هنرمندان برجسته ای همچون ژاله علو، بهزاد فراهانی و دیگر هنرمندان اداره ی کل هنرهای نمایشی رادیو پخش و اجرا خواهد شد، گفت: رویکرد این برنامه متناسب با حال و هوای معنوی و در عین حال تاثیرگذار لحظه های پایانی سال خواهد بود.

مدیرکل هنرهای نمایشی رادیو، درباره رویکرد جدید برای تولید نمایش‌های رادیویی برای ایام نوروز که با دهه ی فاطمیه تلاقی دارد، تاکید کرد:  ویژه برنامه ها و نمایش های مناسبتی برای مخاطبان رادیو نمایش در این ایام در نظر گرفته شده است که ضمن اشاره به فضای بهار و نوروز ، ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا«س» را نیز پوشش داده است.

عناوین و داستان برخی از نمایش های نوروزی که از رادیو نمایش پخش می شوند:

«حکمت گردنبند» نوشته نکیسا راستین ماجرای گردنبندی است که پیامبر اکرم (ص) به واسطه یکی از یارانش آن را به حضرت فاطمه زهرا (س) می‌دهد و...

«رویای مطهر» به نویسندگی معصومه اصغری که  درباره زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) است.

«مشتریها»: نویسنده زینب آرمند؛ یک ساعت رولکس گران قیمت که قرار است در شب عید به فروش برسد دست به دست می گردد و باعث ماجراهای مختلف می شود.

«دشمن عزیز»: نویسنده؛ نسیم خراشادی زاده: اعضای یک شرکت برج سازی معتبر به واسطه ورود رئیس جدید که فردی جوان است دچار اختلاف می شوند و ....

«عبور از بن بست» نویسنده: سهیلا خدادادی ،درباره پسری است که قصد دارد با دختر خاله خود ازدواج کند اما پدرش به علت اختلاف اعتقادی با این ازدواج مخالف است، پسر تصادف شدیدی می کند.

«تعطیلات» نویسنده : نعیما کرمی، بهرام وزیری ماشین پسرش را به تعمیرگاه سعادت می برد، سعادت در اثر سوء تفاهمی فکر می کند قرار است با ماشین فرخ به مسافرت بروند و......

«صحت یا ناخوشی سنجرخان آنتیکه چی» ؛ نویسنده :ژیلا تقی زاده ؛ پای سنجرخان ورم می کند ، پسرهای او به خاطر خساست به حکیمی مراجعه می کنند که به آنها داروهایی را تجویز می کند که نتیجه بخش نیست.

«یک روز پرماجرا با خانواده دکتر سلامت»؛ موضوع این نمایش به بیماری آلزایمر و مشکلات ناشی از آن برمی گردد.

«باجناق ها» دو باجناق به شدت با یکدیگر اختلاف نظر دارند و همسران آنها تلاش می کنند بین آنها صلح برقرار کنند اما .......

همچنین نمایش های تک قسمتی متنوعی برای پخش از رادیو نمایش و سایر شبکه های رادیویی تهیه و تولید شده است که از میان آنها می توان به بی خوابی، شب طولانی، نسیم دیگر، یک روز قشنگ بارانی، حکمت گردنبند، عطر گل نرگس، رویای مطهر، بگذار نگاهت کنم، تصادف، مسافران گلی علیه ننه سرما و عمو نوروز اشاره کرد.

تمامی این آثار نمایشی از ساعت 6 صبح تا 11 شب از رادیو نمایش پخش می شوند و شبکه رادیویی ایران ساعت 22؛ تهران ساعت 24 ، فرهنگ ساعت 15:30 ، ورزش ساعت  13:30و شبکه جوان راس ساعت 23:30 دقیقه  نمایش های ویژه ی نوروزی تولید اداره کل هنرهای نمایشی رادیو را پخش خواهند کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس